AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Hei. Jeg har under 1 år søkt og leitet opp etter en hest jeg hadde på folkehøgskole for noen får siden. Denne hesten hadde flere " eiere" som også gikk på folkehøgskolen etter meg. MEN jeg har personlig ikke lyst til å gi de 2 andre opplysninger om hvor denne hesten er, eller hvem som er eieren. Litt for å skåne eieren mot hun ene ( Som har litt sosiale vanskligheter som i at hun maser, spør og graver hele tiden).Den andre personen har jeg ikke kontakt med pga konflikter. Er det flere som har vært borti lignende problemer? Jeg syns at hvis dei absolutt vil ha kontakt med hesten så burde dei undersøke og finne eieren selv. Mange vil nok si dette er egoistisk, og det er det sikkert, men jeg har jobbet hardt for å finne den hesten selv. og har derfor klart å oppretholde bra kontakt med eieren. Anonymkode: c264b...19f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #2 Skrevet 21. juni 2017 Hva lurte du på? Anonymkode: 01a1e...c62 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #3 Skrevet 21. juni 2017 Hva er poenget? Anonymkode: cf7e7...c41 8
rikoChett Skrevet 21. juni 2017 #4 Skrevet 21. juni 2017 Jeg ser ikke helt hvorfor du skal ha noe slags meldeplikt til folk du omtaler som "venner".. 18
happiest Skrevet 21. juni 2017 #5 Skrevet 21. juni 2017 Ikke si noe. De har da ingenting med det å gjøre. 6
penny_ Skrevet 21. juni 2017 #6 Skrevet 21. juni 2017 Hvorfor skulle de ville vite noe om den hesten? Har de sagt det? 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #9 Skrevet 21. juni 2017 Ser ett spørsmål i innlegget ditt og det er om noen har opplevd en liknende situasjon. Hvor sannsynlig er det tror du? Anonymkode: 32fac...d4d 15
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #10 Skrevet 21. juni 2017 Så la være å si noe om det da? Har dere veldig mye kontakt, siden dette blir et problem? Det virker jo ikke som du liker noen av dem så veldig godt, så da er det vel enkelt å bare holde seg unna dem og ikke dele hverken det ene eller det andre med dem? Jeg må innrømme da, at denne problematikken ikke er heeeeeeeelt ukjent fra min tid på rideskole. Det var med jenter langt yngre enn TS, men det var mange som fikk et veldig sterkt eieforhold til sine yndlinger. De ville gå ganske langt for å holde hesten for seg selv, vite informasjon uten å si det videre, sier negative ting om de andre som liker samme hesten, prøve å sørge for at andre jenter ikke fikk være så mye med den og så videre. Det var rett og slett en konkurranse om å ha mest mulig med den aktuelle hesten å gjøre, og være den "personen som elsket hesten høyest". Mye sjalusi, konkurranse og markeringsbehov. Dette minner litt om det. Du skylder ingen å fortelle hva du har funnet ut. Men det høres også litt ut som du har et behov for å "ha hesten for deg selv". Husk at dette ikke er din hest, og de andre jentene er helt sikkert like glad i den som du var. For all del, la vær å si noe. Men tenk også litt igjennom hvorfor det er så viktig for deg at de ikke vet noe om dette. Anonymkode: a638e...3a2 6
The Kitten Skrevet 21. juni 2017 #11 Skrevet 21. juni 2017 Jeg ville nå bare latt være å si noe jeg da. Men jeg er ganske enkel sånn.
Gjest Apistogramma Skrevet 21. juni 2017 #12 Skrevet 21. juni 2017 (endret) ... Endret 15. april 2018 av Apistogramma
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #13 Skrevet 21. juni 2017 For en snodig tråd. Jeg hadde egentlig trodd (og håpet på) at hest var en feil grunnet autokorrektur. Anonymkode: 2f78a...2b4 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #14 Skrevet 21. juni 2017 Syns ikke du skal si noe til de andre. Hvis de har nok interesse av det klarer de å finne ut om hesten selv. Anonymkode: cc129...bde 2
Gjest Hold the door Skrevet 21. juni 2017 #15 Skrevet 21. juni 2017 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #16 Skrevet 21. juni 2017 Unnskyld, men hva sier hesten om saken? Du har da vel ikke meldeplikt om saker og ting til mennesker du ikke snakker med? Glem saken og finn noe annetmå konsentrere deg om. Hesten bryr seg vel ikke? Anonymkode: 00471...ed9 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #17 Skrevet 21. juni 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld, men hva sier hesten om saken? Du har da vel ikke meldeplikt om saker og ting til mennesker du ikke snakker med? Glem saken og finn noe annetmå konsentrere deg om. Hesten bryr seg vel ikke? Anonymkode: 00471...ed9 Nei ts, du har ikke meldeplikt til noen av de der. Er du slaven deres eller noe sånn? Anonymkode: 83dbb...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #18 Skrevet 21. juni 2017 Som eier til en hest som tidligere har gått i rideskole, så vil jeg råde deg til ikke å si noe Mest for å skåne eieren til hesten. For all del, det er hyggelig at andre er/var glad i hesten, men jeg som eier har heller ingen meldeplikt eller interesse av å holde kontakten med ørten jenter som vil vite absolutt alt i tillegg til å dele alle sine erfaringer med hesten! Noen har til og med spurt etter bilder - slitsomt! Vær glad for at hesten har det bra og la det bli med det! Anonymkode: a83e0...89e 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #19 Skrevet 22. juni 2017 Skal du ha noe med hesten å gjøre? Om du vet hvor hesten befinner seg så har det ikke så mye å si men de to andre kan få en reaksjon hvis de finner ut at du har visst om hesten og holdt på med den og ikke sagt noe. Anonymkode: eba69...0c3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #20 Skrevet 22. juni 2017 Hva gjorde at du jobbet så hardt for å finne hesten? Undrende til poenget med det? Anonymkode: 73c45...c77 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå