AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Overskriften er spørsmålet :)! Hvor er det fint for barn å vokse opp i Oslo? Hvor er det bra barnehager/skoler? Hvor bør jeg ikke flytte, erfaringer? Vestkanten blir for dyrt! Vil ikke bo meg i hjel. Anonymkode: 73c3c...4d0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #2 Skrevet 21. juni 2017 Bydel Østensjø eller bydel Nordstrand? Jeg bor på Oppsal og er strålende fornøyd. Gode skoler, barnehager og mange småbarnsfamilier Anonymkode: b603c...70e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #3 Skrevet 21. juni 2017 Det er mange fine og rolige steder som ligger ved ring 3 på Østsiden. Tveita, Oppsal, Lambertseter, Nordstrand, Ekeberg for å nevne noen. Anonymkode: d98b1...96a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #4 Skrevet 21. juni 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overskriften er spørsmålet :)! Hvor er det fint for barn å vokse opp i Oslo? Hvor er det bra barnehager/skoler? Hvor bør jeg ikke flytte, erfaringer? Vestkanten blir for dyrt! Vil ikke bo meg i hjel. Anonymkode: 73c3c...4d0 Opsahl (Sagene) er to rimelige og trivelige østkantområder for barnefamilier! Populært blant radikale småbarnsforeldre! Anonymkode: 8dc41...47b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #5 Skrevet 21. juni 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bydel Østensjø eller bydel Nordstrand? Jeg bor på Oppsal og er strålende fornøyd. Gode skoler, barnehager og mange småbarnsfamilier Anonymkode: b603c...70e Oppsal er bra østkant for barn! 👍🏻 Anonymkode: 8dc41...47b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #6 Skrevet 21. juni 2017 Jeg kan anbefale Ellingsrudåsen! Flotte boretslag, mye grønntarealer, kort vei til marka og gode kollektivmuligheter. Masse barn, og akriviteter, og prisene er blandt de bedre i byen. Anonymkode: 3b854...8a6
Gjest Newroz Skrevet 21. juni 2017 #7 Skrevet 21. juni 2017 Jeg har hørt at Tøyen og Våkerenga har veldig mange bra tilbud tio barn.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #8 Skrevet 21. juni 2017 2 minutter siden, Newroz skrev: Jeg har hørt at Tøyen og Våkerenga har veldig mange bra tilbud tio barn. Siterer at Vålerenga er veldig bra Etterstad og Jordal også. Anonymkode: ce47d...23c 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #9 Skrevet 21. juni 2017 Nære jobben(e) (eller nær enkel transport dit), nær skole, nær marka(omtrent overalt), nær nettverk? I en bolig dere har råd til med en planløsning som fungerer for dere. Uteplass/hage/bakgård/lekeplass er bra. Vi stortrivdes på Torshov, forresten. Og Sagene/Iladalen er flott for barnefamilier, men der begynner det å bli bra dyrt. Er det enebolig/tomannsbolig dere skal ha, må dere (mye) lengre fra sentrum. På Ellingsrud som noen nevner er det i grunnen veldig fint. Anonymkode: 4dae3...23b 1
atropos Skrevet 21. juni 2017 #10 Skrevet 21. juni 2017 Bydel østensjø! ❤️ Bøler, trasop, oppsal... nærme marka og nære t-banen. Gode barnehager som scorer bra på brukerundersøkelser. Skolene er også bra👍 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #11 Skrevet 21. juni 2017 Tonsenhagen! Ekstremt populært for småbarnsfamilier, god skole og barnehager. Og ikke altfor dyrt. Ligger helt inntil Lillomarka, med "bygdetendenser" i positiv forstand - altså at de som bor her engasjerer seg mye i nærmiljøet og stiller opp. Skøytebaner om vinteren, badedam som fylles hver sommer med store grøntområder rundt og som blir til akebakke om vinteren, gode kollektivtilbud, ja, kunne holdt på i det uendelige. Jeg er så glad jeg flyttet hit. Vil ikke anbefale Nordstrand. Har selv delvis vokst opp der, og har familie med barn pluss mange bekjente som bor der nå. For det første, om du ikke vil bo deg ihjel, er ikke Nordstrand stedet (da snakker jeg ikke om lambertseter eller søndre nordstrand). For det andre, det generelle verdisynet til både voksne og barn der er helt forskrudd. Nå skal jeg ikke dra alle over en kam, men jeg har selv erfaring med holdninger om at penger er alt for mange som bor der. Merkepresset er uendelig høyt, og jeg har til og med opplevd at barneskolebarn kommenterer at bilen ikke er dyr nok. En lærervenninne som jobber på Nordstrand skole kan også fortelle om dårlige holdninger blant barn og foreldre. Sikkert mange Nordstrand-boere som vil gå i forsvar, og det er greit, alle har ulike opplevelser, men dette er ting jeg selv har vært vitne til og hørt fra bekjente. Anonymkode: a3950...b0d 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #12 Skrevet 21. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke anbefale Nordstrand. Har selv delvis vokst opp der, og har familie med barn pluss mange bekjente som bor der nå. For det første, om du ikke vil bo deg ihjel, er ikke Nordstrand stedet (da snakker jeg ikke om lambertseter eller søndre nordstrand). For det andre, det generelle verdisynet til både voksne og barn der er helt forskrudd. Nå skal jeg ikke dra alle over en kam, men jeg har selv erfaring med holdninger om at penger er alt for mange som bor der. Merkepresset er uendelig høyt, og jeg har til og med opplevd at barneskolebarn kommenterer at bilen ikke er dyr nok. En lærervenninne som jobber på Nordstrand skole kan også fortelle om dårlige holdninger blant barn og foreldre. Sikkert mange Nordstrand-boere som vil gå i forsvar, og det er greit, alle har ulike opplevelser, men dette er ting jeg selv har vært vitne til og hørt fra bekjente. Anonymkode: a3950...b0d Så Nordstrand har ikke forandret seg altså. Bodde der i 12 år, frem til 1994. Penger var tingen. Wannabe vestkant. Utrolig dårlige holdninger blant barn og foreldre. Hadde man ikke som forelder "bra nok" utdanning så fikk man ikke være venn med den og den. Hadde naboer som brydde seg om ABSOLUTT ALT: gresset var for høyt, hadde ikke nok blomster, bilen var gammel/stygg/ikke bra nok merke, tenk å gå ut i slåbrok for å hente avisen da dere! Uhørt! ... 😑 Er ikke for ingenting at det blir Østkantens beste vestkant (pengemessig hovedsakelig.) Nå bor jeg på riktig vestkant - Frogner. Merker ingenting til det TULLET som på Nordstrand. Anonymkode: ba788...d31 3
Puny Skrevet 21. juni 2017 #13 Skrevet 21. juni 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tonsenhagen! Ekstremt populært for småbarnsfamilier, god skole og barnehager. Og ikke altfor dyrt. Ligger helt inntil Lillomarka, med "bygdetendenser" i positiv forstand - altså at de som bor her engasjerer seg mye i nærmiljøet og stiller opp. Skøytebaner om vinteren, badedam som fylles hver sommer med store grøntområder rundt og som blir til akebakke om vinteren, gode kollektivtilbud, ja, kunne holdt på i det uendelige. Jeg er så glad jeg flyttet hit. Vil ikke anbefale Nordstrand. Har selv delvis vokst opp der, og har familie med barn pluss mange bekjente som bor der nå. For det første, om du ikke vil bo deg ihjel, er ikke Nordstrand stedet (da snakker jeg ikke om lambertseter eller søndre nordstrand). For det andre, det generelle verdisynet til både voksne og barn der er helt forskrudd. Nå skal jeg ikke dra alle over en kam, men jeg har selv erfaring med holdninger om at penger er alt for mange som bor der. Merkepresset er uendelig høyt, og jeg har til og med opplevd at barneskolebarn kommenterer at bilen ikke er dyr nok. En lærervenninne som jobber på Nordstrand skole kan også fortelle om dårlige holdninger blant barn og foreldre. Sikkert mange Nordstrand-boere som vil gå i forsvar, og det er greit, alle har ulike opplevelser, men dette er ting jeg selv har vært vitne til og hørt fra bekjente. Anonymkode: a3950...b0d Liker også Tonsenhagen veldig godt, det som er skikkelig kjipt der er at det ikke går t-bane dit. Da er man avhengig av bil eller bussen ( som tar evigheter tatt i betraktning at det er relativt kort avstand til byen). Løren, økern, Risløkka er også fine alternativer. Og bydel Østensjø, som så mange har foreslått.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #14 Skrevet 21. juni 2017 1 minutt siden, Puny skrev: Liker også Tonsenhagen veldig godt, det som er skikkelig kjipt der er at det ikke går t-bane dit. Da er man avhengig av bil eller bussen ( som tar evigheter tatt i betraktning at det er relativt kort avstand til byen). Løren, økern, Risløkka er også fine alternativer. Og bydel Østensjø, som så mange har foreslått. Du kan ta t-banen fra Linderud, ca 10 minutter å gå om man går gjennom Linderudsenteret :). 31-bussen bruker jo bare drøye 20 minutter til byen, og i tillegg går den døgnet rundt, så det er jo et pluss! Ja, det er som du sier lenge i forhold til den faktiske avstanden, men ikke 20 minutter er ikke så altfor ille allikevel. Buss 25, derimot, er jeg enig i at bruker ALT for lang tid, men til gjengjeld stopper den innom Frysja og Teknisk museum, som er perfekt når man har har barn. Anonymkode: a3950...b0d
Puny Skrevet 21. juni 2017 #15 Skrevet 21. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ta t-banen fra Linderud, ca 10 minutter å gå om man går gjennom Linderudsenteret :). 31-bussen bruker jo bare drøye 20 minutter til byen, og i tillegg går den døgnet rundt, så det er jo et pluss! Ja, det er som du sier lenge i forhold til den faktiske avstanden, men ikke 20 minutter er ikke så altfor ille allikevel. Buss 25, derimot, er jeg enig i at bruker ALT for lang tid, men til gjengjeld stopper den innom Frysja og Teknisk museum, som er perfekt når man har har barn. Anonymkode: a3950...b0d Ja, da må du helt ned til Linderud da, og ikke minst opp igjen. Syntes 20 min er ganske lenge når Tonsenhagen tross alt ligger så nære byen. Men det sagt, et veldig veldig fint område som har det meste en liten barnefamilie kan ønske seg og har man uansett tenkt å bruke bil som transportmiddel spiller det jo liten rolle...
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #16 Skrevet 22. juni 2017 Vi bodde på Bjerke og vi stortrivdes! Anonymkode: c86a8...d06
mjauritz Skrevet 22. juni 2017 #17 Skrevet 22. juni 2017 Vokste opp på Vålerenga, og det var en fantastisk oppvekst! Kort vei til sentrum, men fremdeles langt nok unna slik at man ikke bor "midt i". Fine parker, god skole og barnehage. Men når jeg ble ungdom/tenåring ville jeg ikke anbefalt å bo der. Det var til tider ganske hardt miljø på ungdomsskolen, tidlig introdusert til rusmidler, osv. Det er selvfølgelig ikke slik at alle begynner med slikt kun fordi man vokser opp der, men jeg kjenner mange det ikke går så bra med i dag. I tillegg kjente jeg veldig mye på stress i ungdommen, følte at verden aldri sto litt stille og det var konstant lyder overalt. Dessuten er Vålerenga/Ensjø/Kampen ganske dyre steder å bo, med mindre du velger de blokkene som kanskje ikke er av de beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå