Ragnar89 Skrevet 21. juni 2017 #21 Skrevet 21. juni 2017 Akkurat nå, Rainstorm skrev: Skal jeg rulle inn fordi jeg med begrunnelse sier meg uenig i dine uttalelser? Dette er et diskusjonsforum. Jeg tåler din mening og høyner den med motargumentasjon, det er nettopp det et forum er til for. Hvis det ikke er noen som tåler, så er det gjerne du som overreagerer og misforstår. Hvis du leser det som at jeg skylder deg for at andre menn tar sitt eget liv så har jeg uttrykket meg uklart. Jeg sier at du bidrar til stigmatiseringen av menn som har vært utsatt for overgrep og vold, og stigmatiseringen av disse er igjen nok en av grunnen til at menn har høyere selvmordsrate, fordi de oppsøker ikke hjelp i frykt for å bli møtt med fordømmelse og latterliggjøring. Djeezez... Hva med å ta litt ansvar selv for sine handlinger, som feks at han bare lot henne holde på fordi hun maste? Fordi han syntes synd på henne? Er du klar over hvor mange kvinner som har sex med menn pga de maser og pga de har dårlig samvittighet pga lite sex. Dermed gir de mannen litt sex. Er det også voldtekt? 1
Gjest supernova_87 Skrevet 21. juni 2017 #22 Skrevet 21. juni 2017 1 minutt siden, Ragnar89 skrev: Djeezez... Hva med å ta litt ansvar selv for sine handlinger, som feks at han bare lot henne holde på fordi hun maste? Fordi han syntes synd på henne? Er du klar over hvor mange kvinner som har sex med menn pga de maser og pga de har dårlig samvittighet pga lite sex. Dermed gir de mannen litt sex. Er det også voldtekt? Diskusjonen handler ikke om kvinner og menn som er i et forhold, hvor den ene parten har lavere sexlyst og ofte ender med å ha "pliktsex" eller "samvittighetssex". Dette er en fremmed kvinne som begynner med uønsket seksuell aktivitet på TS mens han sover. Jeg tror de fleste kvinner ville blitt satt ut dersom noen hadde begynt å fingre henne i søvne, med mindre dette var hennes partner og noe de hadde et avklart forhold til. Å latterliggjøre andres smerte er aldri greit uavhengig av hva du måtte mene om at han burde/kunne/skulle. Siden du ikke har tenkt å svare på det jeg skriver, og forholde deg til det, i stedet for å avspore, latterliggjøre og bruke hersketeknikker som invaliderer mine meninger uten å faktisk argumentere i mot, så får du gjøre det alene. Jeg har sagt min mening, du klarer ikke å si imot uten å bli usaklig.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #23 Skrevet 21. juni 2017 23 minutter siden, Ragnar89 skrev: En mann er fysisk sterkere og kunne lett ha dyttet henne vekk og gått bort. Han lar henne jo sette seg . Han trøstet henne til og med. Er nok mer pittysex som en her skrev lengre opp 43 minutter siden, Ragnar89 skrev: Altså hvorfor tok du henne ikke vekk? Du lot henne jo sette seg på deg og ri .Du er en mann, det er lett å fjerne ei jente som sitter på kuken din. Tror du troller her Enig. 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier du det samme til ei jente som er halvfull og ikke vil ha sex med en mann, men ender opp med å bli voldtatt i halvdøsa? "Hvorfor dyttet du han ikke bort, du lot han jo holde på" Det er like ille med voldtekt uansett kjønn. Om ei dame voldtar en mann er hun like fæl som en mann som voldtar. Anonymkode: 20bc2...72f Ja det ville jeg sagt til en jente også. Å være trøtt er ikke det samme som å være forsvarsløs. Hun klådde på han først en gang, men han lot hun få ligge videre i senga til de sovnet igjen. Her burde han kasta hun ut. Hun klådde på han for andre gang og ble fornærmet når han ikke ville, men møtte ingen fysisk motstand. Ikke voldtekt i det hele tatt i mine øyne. 9 minutter siden, Rainstorm skrev: Hun har manipulert og presset TS til sex. Når han med fysisk makt tok henne vekk lagde hun stor ståhei og det er mulig TS følte på at hun skulle skape problemer om han kastet henne ut av leiligheten. Å med manipulering og press tvinge noen til sex kaller med det overgrep. Det du bidrar til er å i enda større grad stigmatisere menn som har vært utsatt for seksuelle overgrep. Uavhengig om dette er en fiktiv hendelse for å sjekke ut hva KG-almuen mener om dette, og om de muligens nettopp ender med å si slike ting som du gjør her, så har dette definitivt skjedd. Om ikke med TS så med andre menn. Jeg synes det er utrolig synd at du ønsker å bidra til stigmatiseringen av menn som har vært utsatt for vold og overgrep. Dette fører til at færre menn oppsøker hjelp for det de har vært utsatt for, og dette virker nok igjen inn på mengden menn som tar sitt eget liv. Ønsker du virkelig å være en av dem som bagatelliserer andres smerte bare fordi du ikke forstår den selv? Seksuelle overgrep inkluderer uønsket berøring og påtvunget seksuell aktivitet, og det TS beskriver er definitivt dette. Redd for at hun skulle skape problemer om han kastet hun ut av leiligheten? Er det ikke mer logisk å være redd for å bli voldtatt om man føler det er tilfellet? Hva skulle hun i verste fall gjort, banka på dørene og satt seg i gangen å nekta å gå, javel så ringer man politiet for ordensforstyrrelse i oppgangen og får hun vekk. Jeg ser ikke noe tvang eller manipulasjon her. Hun forsøkte to ganger og fikk det til på andre forsøk, fordi ts ikke gadd å si nei mer eller sparke hun vekk eller hive hun ut. Hun var pågående ja, men ikke noe tvang. Jeg forsvarer på ingen måte voldtekt men dette er ikke voldtekt i mine øyne! Om noen spør to ganger om du vil ha dop og du tar i mot andre gangen selvom det egentlig er imot din moral så gir man fortsatt etter av fri vilje. Er presset ubehagelig så reiser man seg opp å går/kaster vedkommende ut. Anonymkode: 191ff...cd4 2
Ragnar89 Skrevet 21. juni 2017 #24 Skrevet 21. juni 2017 2 minutter siden, Rainstorm skrev: Diskusjonen handler ikke om kvinner og menn som er i et forhold, hvor den ene parten har lavere sexlyst og ofte ender med å ha "pliktsex" eller "samvittighetssex". Dette er en fremmed kvinne som begynner med uønsket seksuell aktivitet på TS mens han sover. Jeg tror de fleste kvinner ville blitt satt ut dersom noen hadde begynt å fingre henne i søvne, med mindre dette var hennes partner og noe de hadde et avklart forhold til. Å latterliggjøre andres smerte er aldri greit uavhengig av hva du måtte mene om at han burde/kunne/skulle. Siden du ikke har tenkt å svare på det jeg skriver, og forholde deg til det, i stedet for å avspore, latterliggjøre og bruke hersketeknikker som invaliderer mine meninger uten å faktisk argumentere i mot, så får du gjøre det alene. Jeg har sagt min mening, du klarer ikke å si imot uten å bli usaklig. Hvor har jeg ikke argumentert imot? Jeg sier jo at han får si ifra og gå vekk. Alt er ikke overgrep, må du gi deg. Det er jo du som tillegger mine meninger faktisk går så langt at du begynner å drar frem selvmordstatistikk av menn! Og det er da ikke forskjell på å være i forhold og å ikke kjenne hverandre. Overgrep er vel overgrep uansett? Og nei kan du si uansett om du kjenner personen eller ikke!
Ragnar89 Skrevet 21. juni 2017 #25 Skrevet 21. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Ja det ville jeg sagt til en jente også. Å være trøtt er ikke det samme som å være forsvarsløs. Hun klådde på han først en gang, men han lot hun få ligge videre i senga til de sovnet igjen. Her burde han kasta hun ut. Hun klådde på han for andre gang og ble fornærmet når han ikke ville, men møtte ingen fysisk motstand. Ikke voldtekt i det hele tatt i mine øyne. Redd for at hun skulle skape problemer om han kastet hun ut av leiligheten? Er det ikke mer logisk å være redd for å bli voldtatt om man føler det er tilfellet? Hva skulle hun i verste fall gjort, banka på dørene og satt seg i gangen å nekta å gå, javel så ringer man politiet for ordensforstyrrelse i oppgangen og får hun vekk. Jeg ser ikke noe tvang eller manipulasjon her. Hun forsøkte to ganger og fikk det til på andre forsøk, fordi ts ikke gadd å si nei mer eller sparke hun vekk eller hive hun ut. Hun var pågående ja, men ikke noe tvang. Jeg forsvarer på ingen måte voldtekt men dette er ikke voldtekt i mine øyne! Om noen spør to ganger om du vil ha dop og du tar i mot andre gangen selvom det egentlig er imot din moral så gir man fortsatt etter av fri vilje. Er presset ubehagelig så reiser man seg opp å går/kaster vedkommende ut. Anonymkode: 191ff...cd4 Godt noen ser det med mine øyne også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå