AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Hvor mye er det normalt at en katt røyter? Hun er ikke langhåret og hun hater å bli børstet så det gjør vi egentlig ikke (vet ikke hvilke erfaring hun har med dette da hun er fra dyrebeskyttelsen), tar imot tips angående gode børster for kresne katter! Når vi klapper henne så er det alltid masse hår i enden av haleroten om dere skjønner, klapper vi hun så blir det med masse hår. Opplever ikke det når jeg klapper katter som er ute (hun er innekatt så kan jo ha noe med saken å gjøre). Lurer på om hun kanskje er allergisk mot noe, røyter de mer om de har allergi? Anonymkode: c5d54...61d
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #2 Skrevet 21. juni 2017 Jepp. katten din har menneskeallergi. Anonymkode: 8c223...94d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 Vanskelig å svare på hvor mye en katt røyter, men det har kanskje noe å gjøre med hva slags underpels de har. Jeg ser iallefall forskjell på mine katter, og det er den med tykkest pels, ikke lengst, som røyter mest. Jeg har også en katt som ikke liker å bli børstet, men innimellom er det nødvendig for å unngå floker. Koser og børster om hverandre, og holder ikke på i mer enn et minutt eller to av gangen, for at ikke hun skal bli utålmodig og få en dårlig opplevelse med hele børstingen. https://www.zoopermarked.no/pelspleie--trimming-319-ple/furminator-small-boerstekarte- Denne børsten ligner på den jeg bruker, og jeg føler at den lettere får med seg underpelsen enn hva en «hårbørsteformet» børste gjør. Har også sett at det finnes votter/hansker med knotter på som visstnok skal gjøre samme jobben, men aldri prøvd de selv. Bruker du klesruller? De er veldig kjekke for å fjerne pels fra klær, sofa, kattenes tepper og andre tekstiler hvor pels samler seg. Anonymkode: 445e1...d7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå