Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel aldri vært den beste på skolen, men jeg prøver alletid mitt beste. Jeg gikk ut fra videregående for noen dager siden og jeg har et snitt på 3,7. Jeg prøver virkelig mitt beste, men det er ikke godt nok, tydeligvis. Jeg er i en gjeng med 4 stykker, inkludert meg. De 3 andre jenter har alle gode snitt. Alle over 5. To av jentene skal studere odontologi og hun andre skal studere medisin. Jeg føler meg veldig dårlig når jeg ser hva de andre får til. Selv vil jeg bli sykepleier, men snittet mitt er for dårlig. Jeg skal til høsten ta opp fag. Noen tips til å bli bedre?

Anonymkode: 60da5...e9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er dine sterkeste fag og hva trekker ned snittet?

Anonymkode: 83822...f8b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel aldri vært den beste på skolen, men jeg prøver alletid mitt beste. Jeg gikk ut fra videregående for noen dager siden og jeg har et snitt på 3,7. Jeg prøver virkelig mitt beste, men det er ikke godt nok, tydeligvis. Jeg er i en gjeng med 4 stykker, inkludert meg. De 3 andre jenter har alle gode snitt. Alle over 5. To av jentene skal studere odontologi og hun andre skal studere medisin. Jeg føler meg veldig dårlig når jeg ser hva de andre får til. Selv vil jeg bli sykepleier, men snittet mitt er for dårlig. Jeg skal til høsten ta opp fag. Noen tips til å bli bedre?

Anonymkode: 60da5...e9c

Da bør du være mer konkret med hvilke fag du synes er vanskelige å få høy måloppnåelse i. Alle? Språk? Refleksjonsfag?

Anonymkode: c2502...c06

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lavt snitt har du da? Poenggrensene for sykepleie er vel på det laveste 27, har du lavere enn 2,7 i snitt?

Anonymkode: b44bf...148

AnonymBruker
Skrevet

Uff jeg føler med deg. Hos meg har matte karakterene mine trukket meg helt ned på bunn

Er du sikker på at det er så lurt å ta opp fag allerede nå i høsy? Da mister du førstegangsvitnemålet ditt, og det vil bli vanskeligere å komme inn på høyere studier... Etter min oppfatning så er det veldig lave snitt Nord i Norge, hvis du ikke allerede har søkt i Nord, så kan du vel ta et friår, også søke dit i vår? Spiller liten rolle hvilken skole du går, så lenge du får utdanning vel?

Uansett lykke til! Kan anbefale å gå på en privatskole og få hjelp der, istedenfor å ta opp fag som privatist (det kan være utrolig vanskelig!)

Anonymkode: b27de...261

• Liker 1
Gjest Marija
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lavt snitt har du da? Poenggrensene for sykepleie er vel på det laveste 27, har du lavere enn 2,7 i snitt?

Anonymkode: b44bf...148

Jeg har et snitt på 3,7. Jeg har ikke sett ar laveste poenggrense for sykepleie er 27, men takk for tips :)

Gjest Marija
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dine sterkeste fag og hva trekker ned snittet?

Anonymkode: 83822...f8b

Liker best samfunnsfag. Realfag trekker ned snittet mitt veldig. Jeg var så dum at jeg valgte på s matte, fysikk og kjemi. Har 3 i alle disse fagene.

Gjest Marija
Skrevet
47 minutter siden, Spiteful skrev:

Anbefaler å bruke denne kalkulatoren: https://utdanning.no/karakterkalkulator/#/ , for da får du regnet ut snittet ditt veldig enkelt, og alle ekstrapoeng blir også regnet med:Nikke:

Takk for tips. Jeg regnet det ut nå og fikk 40 poeng. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...