Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #1 Skrevet 5. januar 2005 jeg synes jeg ser mange n ordmenn som er grøssende kjedelig i klesveien! om vinteren går det i mye svart og grått og hvitt, og dere aner ikke hvor kjedelig den fargen er? hva med å gå med klær med mere farger? lilla, blått og rødt passer til vinterstid også! og så ser jeg bare svarte sko? hvorfor ikke sprite opp antrekket litt? bruker selv knalllyse blå høye støvletter under jeansen eller finbuksa, og det er kjempetøft! eller knallrøde høye støvletter! det hjelper på humøret også, i tillegg at man får oppmerksomhet fra den grå massen... så vil du bli sjekka opp, kle deg i farger! jeg har selv en knallmørkrosa paraply, og får oppmerksomhet når jeg slår opp den på en regntung dag, blant en haug med sorte paraplyer.. and i love it!
Gjest Madam Felle Skrevet 5. januar 2005 #2 Skrevet 5. januar 2005 Går med de klærne jeg vil, og fargen velger jeg også selv.
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #3 Skrevet 5. januar 2005 ja, men hva går du i da? mye svart tipper jeg madam feller...? man kan bli deprimert i mangel på lys og farger, det er vitenskapelig bevist.....! 8)
Gjest Milah Skrevet 5. januar 2005 #4 Skrevet 5. januar 2005 ja, men hva går du i da? mye svart tipper jeg madam feller...? man kan bli deprimert i mangel på lys og farger, det er vitenskapelig bevist.....! 8) Ja, men det er ikke vitenskapelig bevist at det henger sammen med hva slags farge man har på klærne! Hver og en må kle seg i det man føler seg komfortabel i!
Gjest Sorte får Skrevet 5. januar 2005 #5 Skrevet 5. januar 2005 Ja, la folk få kle seg som de vil! Er så lei alt motemaset!
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #6 Skrevet 5. januar 2005 ja men hallo! det er ikke snakk om motemas! farger trenger ikke ha noe med motepress å gjøre!!!
Superlammet Skrevet 5. januar 2005 #7 Skrevet 5. januar 2005 Man bør kle seg i de klærne man føler seg komfertabel i. Jeg kler meg i mye svart, men blir ikke deprimert av den grunn. Tror jeg hadde blitt mer forstyrra om jeg hadde gått rundt i byn like fargerik som en klovn
Gjest Madam Felle Skrevet 5. januar 2005 #8 Skrevet 5. januar 2005 ja, men hva går du i da? mye svart tipper jeg madam feller...? man kan bli deprimert i mangel på lys og farger, det er vitenskapelig bevist.....! 8) Jeg går i svart, grønt, rødt, oransje, hvitt og mange flere farger. Men må faktisk si, at jeg trives best i svart.
ella.P Skrevet 5. januar 2005 #9 Skrevet 5. januar 2005 Jeg synes svart og grått er fint - men bruker faktisk endel farger på gensere, topper, jakker og slikt. Helsort opp mot ansiktet blir jeg veldig blek i - hadde det ikke vært for det, hadde jeg nok hatt mere klær i sort :-) Det er smak og behag - viktigste er at man føler seg vel i det man har på seg......
Malou Skrevet 5. januar 2005 #10 Skrevet 5. januar 2005 man kan bli deprimert i mangel på lys og farger' date=' det er vitenskapelig bevist.....! 8)[/quote'] Ja, spesielt når det gjelder manglende farger på klær er dette sjempevitenskapeligbevistogsånn. Totalt mangel på lys og farger.
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #11 Skrevet 5. januar 2005 jamendetersantdetasså! farger har mye å si for psykisk velvære! leser du ikke blader?
Malou Skrevet 5. januar 2005 #12 Skrevet 5. januar 2005 Jeg vet ikke med deg gjest, men jeg omgir meg i allefall med mange andre farger enn akkurat dem jeg har på klærne mine. Dessuten tviler jeg litt på hvor sjempevitenskapligbevist det som står i bladene du leser er.. Jeg går forøvrig ikke kun i sorte klær, men jeg liker dem veldig godt. Synes sort er stilig, selv om jeg også liker andre farger som rødt, cerise, olivengrønn, brun etc.
Arkana Skrevet 5. januar 2005 #13 Skrevet 5. januar 2005 Jeg synes også folk kunne gått i litt flere farger enn bare svart, det ser så trist ut. På den annen side kan det bli for mye av det gode også. På kullet mitt er det f.eks. en kvinne som alltid går i rødt, rosa, lilla og oransje samtidig. Veldig fargerikt, men ikke helt kledelig.
Ingeborg Skrevet 5. januar 2005 #14 Skrevet 5. januar 2005 Jeg er faktisk enig med trådstarteren - ikke med tanke på hva andre går med, det gir jeg da ærlig talt blaffen i, men med tanke på meg selv. Jeg merker at jeg får bedre energi og godt humør av sterke farger. Akkurat derfor har jeg kjøpt meg knall orange vinterkåpe, og jeg skal love at jeg lyser opp i terrenget...
Gjest Daniella_ Skrevet 5. januar 2005 #15 Skrevet 5. januar 2005 Jeg liker også farger! Så lenge de ikke er selvlysende så går jeg i det meste fargerike jeg selv liker!
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2005 #16 Skrevet 5. januar 2005 Jeg er ikke helt enig med trådstarter,...jeg synes nordmenn er blitt flinke til å kle seg i farger i hverdagen. Synes spesielt jeg ser mye turkis og rødt,... Unntakene er vel på byen, hvor alle jentene har svarte bukser/skjørt og topper,...og at "alle" går for den "lille sorte" på julebord og diverse tilstelninger. Selv kler jeg meg etter humøret,...men har som regel på meg noe med farger. Har f.eks blå sneakers (som en gang var knall-blå i fargen).
shi Skrevet 5. januar 2005 #17 Skrevet 5. januar 2005 Må innrømme at jeg har litt noia av alle de fargene som er på mote nå, spesielt på sko. Ja til farger, men ha litt stil da folkens. Hylgrønne sko, blå strømpebukse, hylgrønt skjørt og rosa genser er fargerikt, men ikke særlig lekkert! Særlig når snittet også er totalt feil for kroppsfasongen... Men, for all del, det er mange _dristige_ og _stilige_ mennesker som det er en fryd å se på. Andre er bare farge blinde eller så har de misforstått moteslaveriet... :o Som flere har sagt, klær og farger må passe _både_ personlighet og kropp! :-)
Scheherazade Skrevet 5. januar 2005 #18 Skrevet 5. januar 2005 Kler heller ikke så godt sort opp mot ansiktet. Føler meg blek og dratt. Trives best i hvit undergenser og mørketurkis, mørkerød eller grå genser. Og blir faktisk i bedre humør av litt farger! Kjøpte meg en rød V-genser i dag, ikke så veldig revolusjonerende, men fin var den. Og når det er sagt, veldig mye av gensere med farger i år er kjempeloete. Vil heller gå i sort enn å legge fra meg fargerikt lo overalt, og føle meg som en selvlysende lodott.
Kaori Skrevet 5. januar 2005 #19 Skrevet 5. januar 2005 Helt enig med trådstarter, selv om jeg mener det har blitt bedre de siste årene. Farger spriter opp hverdagen litt, og det har vi nordmenn som bor så langt opp i nord i verden bare godt av. Men selfølgeli, alt med måte
Tusseline Skrevet 5. januar 2005 #20 Skrevet 5. januar 2005 Jeg føler ikke akkurat at det er et typisk norsk fenomen. Selv kler jeg ikke sjokkfarger, men synes det kan være pent på noen. Bare det ikke blir altfor mye av det gode. Personlig må jeg innrømme at jeg er veldig flink til å velge "safe" farger som svart, hvitt og grått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå