Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er disse tl det samme? Altså skattemeldinga kom i april, er dette oppgjøret. Eller menes skatteoppgjøret som at pengene har kommet inn på konto? Eller kommer dette som et eget brev? 

Anonymkode: b06ed...8ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skattemeldingen skal man levere på våren. Da gjør man eventuelle endringer på selvangivelsen/skattemeldingen om det skal være noen. Så leverer man inn. Og så venter vi på oppgjøret. Det kan bety at man enten får igjen penger, eller må betale penger. Det endelige skatteoppgjøret/skjemaet blir lagt ut på Altinn, der man logger seg på og ser "hva resultatet ble". Dette skjer i morgen og fredag. Noen får senere, men 80% får nå før helgen, leste jeg.

Skal man ha penger igjen, begynner skattemyndighetene å utbetale disse også samtidig med at dokumentet legges ut på Altinn.

Vær obs på at noen mennesker (vi vet ikke hvem) får oppgjøret senere, både utbetalingen og oppgjørsdokumentet på Altinn.

Anonymkode: 95f64...739

Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er disse tl det samme? Altså skattemeldinga kom i april, er dette oppgjøret. Eller menes skatteoppgjøret som at pengene har kommet inn på konto? Eller kommer dette som et eget brev? 

Begge deler. Man får skatteoppgjøret i form av både penger på konto, og i form av et dokument på Altinn.no. Dokumentet (det endelige skatteoppgjøret) er en dokumentasjon på fjorårets skatt for deg.

Forutsatt at man har penger til gode da.... skylder man skatt, får man giro å betale med på Altinn.no

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk :-) Jeg er av de som ikke hadde noen endringer og hadde bare et par tusenlapper til gode. Så regner ikke med noen endringer. Jeg har alltid fått i juni, men ikke fått noe brev eller noen ting så begynte å lure. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk :-) Jeg er av de som ikke hadde noen endringer og hadde bare et par tusenlapper til gode. Så regner ikke med noen endringer. Jeg har alltid fått i juni, men ikke fått noe brev eller noen ting så begynte å lure. 

Dersom man lurer på dette er det da ikke naturlig å gå inn på skatteetaten.no og sjekke?

Anonymkode: 5c67c...ea4

AnonymBruker
Skrevet

Vil folk at vi skal Google for de? Hadde ikke endringer,javel da vet du at altinn finnes. Eller skatteetaten . Alt står de inne

Anonymkode: cf362...e4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har googlet og vært inne på altinn. Der sto bare skattemeldinga så lurte på om dette var det samme som folk omtaler oppgjøret. Ble forrvorret og spurte derfor her. Det må da være lov? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte kanskje at de som får penger nå i juni har fått et eget brev med oppgjøret på allerede. Men da skjønner jeg jo at dette kommer imorgen :-) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk penger i dag hurra :nori:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...