AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Hei alle. Jeg har sosial angst og sliter som sagt en del på jobb. Har jobbet på 3 forskjellige steder de siste 4 årene som ekstrahjelp innen helse. Har en annen type utdanning innen helse som jeg ikke har fått brukt enda. Problemet mitt er at jeg føler meg så utilpass på jobb. Jeg har ingen problemer med å prate med pasientene og det er en av grunnene til at jeg forsatt går på jobb. Får ofte skryt av pasienter som sier at jeg alltid er hyggelig og blid, og det setter jeg ufattelig stor pris på. Når vakten begynner og jeg skal sette meg inn sammen med de andre så blir jeg utilpass og pulsen øker. Vil helst bare gå en annen plass. Sliter med å komme inn i samtaler og jeg blir som oftest den som bare sitter og "lytter". Føler at det som kommer ut av munnen min ikke bryr noen seg om uansett. Er heller ikke en "del" av gruppen, og jeg sitter bare der som en att på klatt. Helt ærlig så tror jeg ikke at noen hadde invitert meg med på jobbfest, nettopp fordi ingen ser meg og vet nesten ikke at jeg eksisterer. Det er så klart min feil da jeg ikke sier et ord. Så altså, i 7 timer så piner jeg meg gjennom dette her. Når jeg kommer hjem sover jeg i 3 timer fordi jeg er utslitt. Ble mobbet i 3 år så det er kanskje det som henger igjen. Så når det enda ikke har gått over etter 4 år, kommer det da noen gang til å gå over!?! Jeg prøver så klart å utfordre meg selv med å si noe, men da svarer de meg ikke noe særlig. Blir bare ord som "Heh" "Mhm". Føler snart at jeg ikke orker mer. Er det andre som har det sånn? Evt råd? tips? Jeg er konstant nervøs og redd på jobb. Anonymkode: 88e6e...ef5
doremifa Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Kan ikke si noe om dette vil gå over, bare at det ikke er så uvanlig å ikke trives så godt med sine kollegaer f. eks. innen helsesektoren, selv de fikser kommunikasjonen godt med pasientene. Dette er bl.a. blitt nevnt som årsak til at så mange menn faller i fra i sykepleieutdanningen- i løpet av/ etter praksisperioden. Kanskje du bør overveie om en mer selvstendig arbeidssituasjon kan passe deg bedre, f. eks. innenfor hjemmebaserte tjenester?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå