Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjennom barneskolen og ungdomsskolen har jeg vært en taper. Har aldri hengt med de "populære", men har hatt mange gode venner gjennom årene. Når jeg begynte på videregående, og traff nye folk, så fikk jeg høre at jeg ikke burde henge med de gamle vennene mine fordi de var "tapere". 

Føler at hele fortiden min jager meg, og grunnen til at mange ikke vil henge med meg før de faktisk har snakket med meg er pga mine tidligere venner. Får mange blikk på skolen og har hørt mange rykter om meg. Men når folk først prater med meg endrer de helt mening.

Skjønner det bare ikke.. Hvorfor har det så mye å si hvem du henger med? Men det siste året har jeg brydd meg alt for mye om hva andre tenker, som har ført til at jeg har disset alle vennene som ble sett på som "tapere", og heller beholdt de med "ok staus"..

Vet ikke om dette var "rellevant" å skrive her, men lurer på om noen har opplevd noe av det samme? Eller har noen råd? :(

Anonymkode: 921b9...5c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det bare ikke.. Hvorfor har det så mye å si hvem du henger med?

Jammen skjønner du ikke at disse folkene er umodne i hodet? Hjernen deres er ikke ferdig utviklet. Man er halvt barn halvt voksen derav umoden. Denne problematikken finnes bare på ungdomskolen.

Anonymkode: 3bf11...629

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jammen skjønner du ikke at disse folkene er umodne i hodet? Hjernen deres er ikke ferdig utviklet. Man er halvt barn halvt voksen derav umoden. Denne problematikken finnes bare på ungdomskolen.

Anonymkode: 3bf11...629

Eh nei. Den eksisterer hele livet. Folk blir delt i båser uansett alder. 

Anonymkode: 7c4c6...9ef

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva med vennene du har droppet da? De som er stemplet som "tapere"? Tror du ikke de syntes det er trist at du plutselig har blitt for "kul" for dem? 

Hadde dere vært voksne hadde du droppet disse overfladiske og umodne "vennene" og vært sammen med de gode gamle vennene dine i steden. Du hadde også bedt de som kalte de for "tapere" om å holde kjeft og slutte å være så barnslige. Men dere er ikke voksne... 

Anonymkode: 3722f...432

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei. Den eksisterer hele livet. Folk blir delt i båser uansett alder. 

Anonymkode: 7c4c6...9ef

Tull

Anonymkode: 6dcb4...490

AnonymBruker
Skrevet
På 21.6.2017 den 16.07, AnonymBruker skrev:

Gjennom barneskolen og ungdomsskolen har jeg vært en taper. Har aldri hengt med de "populære", men har hatt mange gode venner gjennom årene. Når jeg begynte på videregående, og traff nye folk, så fikk jeg høre at jeg ikke burde henge med de gamle vennene mine fordi de var "tapere". 

Føler at hele fortiden min jager meg, og grunnen til at mange ikke vil henge med meg før de faktisk har snakket med meg er pga mine tidligere venner. Får mange blikk på skolen og har hørt mange rykter om meg. Men når folk først prater med meg endrer de helt mening.

Skjønner det bare ikke.. Hvorfor har det så mye å si hvem du henger med? Men det siste året har jeg brydd meg alt for mye om hva andre tenker, som har ført til at jeg har disset alle vennene som ble sett på som "tapere", og heller beholdt de med "ok staus"..

Vet ikke om dette var "rellevant" å skrive her, men lurer på om noen har opplevd noe av det samme? Eller har noen råd? :(

Kan ikke dere som lurer på dette som trolig er under 18 år høre med Klara klok eller ung.no? :) De er "spesialisterte" til å svare på spørsmål for gutter og jenter i puberteten. 👍🏻

Anonymkode: f1a7e...617

Skrevet

Ikke bry deg om det! Vennene dine er da venne dine uansett om de er "tapere" i andres øyne 

Skrevet
På 21.6.2017 den 16.07, AnonymBruker skrev:

Hvis du dropper gode venner fordi andre mennesker mener de er tapere, da er DU en taper ja.

Gode venner er gull verdt. Og det høres ut som dine "tapervenner" har stått ved din side og vært lojale, men nå gjengjelder du med å svikte dem fordi du bryr deg om hva andre folk synes. 

Guess what? "Kule" folk er en haug med usikre wannabes som ikke er verdt mer en noen andre. Få deg litt baller og heng med de som gir deg noe. Voks opp og slutt å bry deg om hva andre mener. Ikke vær en follower, det er verste sort.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan trøste deg med at de som var tapere på gvs, er ofte de som blir vinnere senere i livet, slik som Mark Zuckerberg. 

Anonymkode: 0e2a8...fd6

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon selv og ville definerte meg som taper nå.

Anonymkode: 075f7...549

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 23.6.2017 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Du kan trøste deg med at de som var tapere på gvs, er ofte de som blir vinnere senere i livet, slik som Mark Zuckerberg. 

Nåja.......
Jeg var taperen gjennom skolen og vdg, og er det fremdeles i en alder av 28. 
Det samme er hun som var min verste mobber. Vi jobber begge med det samme, bare heldigvis ikke på samme sted. Vi jobber i kafe! Altså er vi uutdannet. Ser ikke ned på folk som jobber i kafe, men jeg bare føler meg dum ved siden av advokater, leger , ingeniører osv osv.
De andre taperne er også fremdeles tapere. De har deltid i butikk eller er på nav og er i verste fall alenemødre. Stakkars unger sier jeg, bli født med så dårlige forutsetninger.

Anonymkode: 3e714...922

• Nyttig 1
Gjest Parkeringsvakt
Skrevet
On 6/21/2017 at 4:07 PM, AnonymBruker said:

Du spør om det betyr noe, men du gjør jo det samme selv. Det er selvsagt mange andre populære som har samme motivasjon som deg. De disser tapere for å passe inn. Hvorfor gjør du dette? Hvorfor er det viktig for deg å passe inn med de populære? Tror du ikke at livet ditt kan bli bra om du har tapervenner? Tror du at tapervenner er dårligere venner? Er mindre morsomme? Eller hva er greia?

AnonymBruker
Skrevet

Når dropper venner pga status er du ein del av problemet, du med gjøre deg selv til enn tapet og gir makt til vinnerene. 

Anonymkode: 8104b...e95

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Parkeringsvakt skrev:

Du spør om det betyr noe, men du gjør jo det samme selv. Det er selvsagt mange andre populære som har samme motivasjon som deg. De disser tapere for å passe inn. Hvorfor gjør du dette? Hvorfor er det viktig for deg å passe inn med de populære? Tror du ikke at livet ditt kan bli bra om du har tapervenner? Tror du at tapervenner er dårligere venner? Er mindre morsomme? Eller hva er greia?

De er ofte kjedelige ja. Tause, om ikke så gjør de bare masse som kan virke lettere tilbakestående. 

Gjest Parkeringsvakt
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

De er ofte kjedelige ja. Tause, om ikke så gjør de bare masse som kan virke lettere tilbakestående. 

Aha, Forstår. Du ønsker være blant de populære fordi de er morsommere og mer underholdende? De gir deg en slags tilhørelse og mening?

AnonymBruker
Skrevet
On 6/23/2017 at 12:31 AM, AnonymBruker said:

Zuckerberg kom inn på Harvard. Så han var nok en vinner da han gikk på videregående.

Anonymkode: 2b031...daf

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Parkeringsvakt skrev:

Aha, Forstår. Du ønsker være blant de populære fordi de er morsommere og mer underholdende? De gir deg en slags tilhørelse og mening?

Ja? Jeg synes det er kjedelig med mennesker som sitter der og ikke sier noen ting. Man må dra orda ut av dem på en måte.
Og ja, jeg trenger underholdning. 
Det er sagt så er det ikke alle underholdende mennesker som gir meg denne følelsen. Noen er for flinke til å lage kaos ut av absolutt ingenting og det blir for slitsomt. 
Jeg har noen stille venner som jeg faktisk trives med også. 

Jeg sier ikke at jeg er sånn veldig underholdende, men det er nettopp det som plager meg. At jeg ikke er slik. Og jeg merker det jo blandt andre, folk "kutter meg ut" fordi jeg blir for kjedelig. 

Gjest Parkeringsvakt
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja? Jeg synes det er kjedelig med mennesker som sitter der og ikke sier noen ting. Man må dra orda ut av dem på en måte.
Og ja, jeg trenger underholdning. 
Det er sagt så er det ikke alle underholdende mennesker som gir meg denne følelsen. Noen er for flinke til å lage kaos ut av absolutt ingenting og det blir for slitsomt. 
Jeg har noen stille venner som jeg faktisk trives med også. 

Jeg sier ikke at jeg er sånn veldig underholdende, men det er nettopp det som plager meg. At jeg ikke er slik. Og jeg merker det jo blandt andre, folk "kutter meg ut" fordi jeg blir for kjedelig. 

Ja, jeg forstår det. Du ønsker vite hvordan du kan bli en person som ikke er verdiløs, bli en person som er underholdende. Du vil gå fra å bli den kjedelige og desperate personen du er, til å bli noen populære søker. 

Nå er verden slik at noen mennesker er kjedlige og ikke spesielt smarte eller morsomme. Kanskje du er en av de? Hva tenker du slike mennesker burde gjøre om de søker populære venner? Gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Parkeringsvakt skrev:

Ja, jeg forstår det. Du ønsker vite hvordan du kan bli en person som ikke er verdiløs, bli en person som er underholdende. Du vil gå fra å bli den kjedelige og desperate personen du er, til å bli noen populære søker. 

Nå er verden slik at noen mennesker er kjedlige og ikke spesielt smarte eller morsomme. Kanskje du er en av de? Hva tenker du slike mennesker burde gjøre om de søker populære venner? Gjør det. 

Jeg gidder ikke å tenke slik "hun der er populær, hun må jeg bli venninne med". Da blir det bare wannabee som prøver å bli populær. Det er ikke slik det fungerer. 
Altså, jeg blir oppsøkt av "populære". Fordi jeg dessverre har et utseende som gjør at de vil henge, men så finner de ut at jeg ikke er underholdende og smart, så da fader det bare av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Parkeringsvakt skrev:

og noen av disse søker andre som er kjedelig, eller gale på den flaue måten... trives de så er det greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...