ajarRun Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Er det ikke litt ufølsomt å lage jævlige versjoner av sanger for å så kalle dem opp etter en psykisk lidelse? Skjønner ikke hvordan glede artistene får av å lage fæle versjoner av sanger for å mobbe de som er på spektrumet. Blir litt oppgitt. Hvorfor er det ingen som reagerer på det? 1
Måbarefåsiat... Skrevet 21. juni 2017 #2 Skrevet 21. juni 2017 (endret) Du mener ikke akustisk?Akustisk musikk viser til musikk der lyden blir spreidd utelukkande eller hovudsakleg ved hjelp av luft i ein resonator eller klangkasse. Han skil seg dermed frå musikk laga med elektriske eller elektroniske hjelpemiddel. Autisme er heller ingen psykisk lidelse... Endret 21. juni 2017 av Måbarefåsiat... 10
Perelandra Skrevet 21. juni 2017 #3 Skrevet 21. juni 2017 Har du noen eksempler på autistisk musikk @amativeReflection? Jeg ble veldig nysgjerrig nå. 2
TheGirlWhoWaited Skrevet 21. juni 2017 #4 Skrevet 21. juni 2017 Hæ? Aldri hørt om! Trenger link... Ellers tror jeg kanskje du mener akustiske sanger. 1
Gjest Amorøs Skrevet 11. juli 2017 #5 Skrevet 11. juli 2017 Nå vet jeg ikke hva du legger i autistiske-versjoner av sanger, men jeg kan si så mye som at jeg aldri har vært noen fan av at noen skal lage forskjellige remixer av allerede gode sanger, i de aller fleste tilfeller så ender disse remixene opp med å være dårlige versjoner av en mye bedre orginalsang. Om du med autistiske versjoner sikter til mer eller mindre meningsløse remixer som ofte tar bort "sjelen" i sangen så kan jeg si meg enig med deg. Dersom du derimot sikter til akustiske versjoner av sanger, live-versjoner av sangene, da er jeg sterkt uenig med deg da de akustiske liv-versjonene av sanger ofte er de aller beste versjonene av sangene slik jeg tolker musikken. Et sterilt studio-opptak blir uten "sjel" sammenlignet med et akustisk live-opptak, musikk handler om følelser og dem blir mye sterkere formidlet i et akustisk live-opptak sammenlignet med et sterilt studio-opptak, musikk kan aldri bli presentert mer ekte enn akustisk og live synes jeg.
maia_02 Skrevet 13. juli 2017 #6 Skrevet 13. juli 2017 På 21.6.2017 den 16.46, Perelandra skrev: Har du noen eksempler på autistisk musikk @amativeReflection? Jeg ble veldig nysgjerrig nå. Sjekk ut Derek Paravicini. Han er autist, blind, og en jævel på piano!
Perelandra Skrevet 13. juli 2017 #7 Skrevet 13. juli 2017 3 minutter siden, maia_02 skrev: Sjekk ut Derek Paravicini. Han er autist, blind, og en jævel på piano! Takk for tipset!
maia_02 Skrevet 13. juli 2017 #8 Skrevet 13. juli 2017 17 minutter siden, Perelandra skrev: Takk for tipset! Bare hyggelig
Perelandra Skrevet 13. juli 2017 #9 Skrevet 13. juli 2017 Hvis jeg, som selv befinner meg et stykke inne på autismespekteret, framfører en sang, blir det da en autistisk versjon? 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 13. juli 2017 #10 Skrevet 13. juli 2017 (endret) Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Blodets rett Skrevet 13. juli 2017 #11 Skrevet 13. juli 2017 9 minutter siden, maia_02 skrev: Sjekk ut Derek Paravicini. Han er autist, blind, og en jævel på piano! Han er god, for all del, langt bedre enn de fleste, men er det pianospillingen hans eller er det autismen hans som gjør han berømt? Jeg klarer ikke fri meg fra tanken at det er pianospillingen kombinert med autismen hans som egentlig gjør ham berømt, ikke pianospillingen i seg selv. Legger du til en god dose politisk korrekthet, så gjør han nytten som god moralistisk bling-bling for godhetsmenneskene å pynte seg med. For skal man være helt ærlig, så er det ganske tydelig at Derek Paravicini ikke er i nærheten av å være i samme klasse som Evgeny Kissin.
maia_02 Skrevet 13. juli 2017 #12 Skrevet 13. juli 2017 2 minutter siden, Blodets rett skrev: Han er god, for all del, langt bedre enn de fleste, men er det pianospillingen hans eller er det autismen hans som gjør han berømt? Jeg klarer ikke fri meg fra tanken at det er pianospillingen kombinert med autismen hans som egentlig gjør ham berømt, ikke pianospillingen i seg selv. Legger du til en god dose politisk korrekthet, så gjør han nytten som god moralistisk bling-bling for godhetsmenneskene å pynte seg med. For skal man være helt ærlig, så er det ganske tydelig at Derek Paravicini ikke er i nærheten av å være i samme klasse som Evgeny Kissin. Joda, han kan nok takke autismen for berømmelsen, men jeg tenker ikke så mye over det, jeg bare nyter musikken
Blodets rett Skrevet 13. juli 2017 #13 Skrevet 13. juli 2017 3 minutter siden, maia_02 skrev: Joda, han kan nok takke autismen for berømmelsen, men jeg tenker ikke så mye over det, jeg bare nyter musikken Hver sin lyst, jeg foretrekker å nyte noe bedre hvis jeg først skal nyte musikk.
maia_02 Skrevet 13. juli 2017 #14 Skrevet 13. juli 2017 6 minutter siden, Blodets rett skrev: Hver sin lyst, jeg foretrekker å nyte noe bedre hvis jeg først skal nyte musikk. Det er selvsagt helt greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå