Gå til innhold

Emmaljunga scooter Barnehagevogn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring med Emmaljunga scooter air som barnehagevogn? Vurderer og kjøpe den og ha som ekstra vogn i sommer og ved oppstart i barnehagen i august.

Anonymkode: 23257...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har den og er fornøyde :) bare sjekk at barnehagen godtar vogner der ryggen ikke kan legges helt ned.

Anonymkode: 2caae...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt den i bhg, helt suveren til barnehagebruk 😊 Den blir jo nesten helt flat, har seler og bremse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er også fornøyde med denne som barnehagevogn. Posen sover kjempegodt i den. 

Anonymkode: 2ae07...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte også den vognen men endte opp med en babyjogger city mini gt istedet da den er mindre sammenlagt, noe vi sybtes car viktig da vi også bruker den som reisevogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Vurderte også den vognen men endte opp med en babyjogger city mini gt istedet da den er mindre sammenlagt, noe vi sybtes car viktig da vi også bruker den som reisevogn.

Men hvorfor i all verden godtar barnehagen en 3-hjuling som barnehagevogn? De velter svært (SVÆRT) lett, og det står bestemt at barnet aldri skal ligge i vognen med mindre noen sitter og passer på.

Jeg har aldri hørt om, eller opplevd at, voksne i barnehagen sitter og ser på barna som sover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Simbyxor skrev:

Men hvorfor i all verden godtar barnehagen en 3-hjuling som barnehagevogn? De velter svært (SVÆRT) lett, og det står bestemt at barnet aldri skal ligge i vognen med mindre noen sitter og passer på.

Jeg har aldri hørt om, eller opplevd at, voksne i barnehagen sitter og ser på barna som sover. 

Du har vel neppe vært i hele landets barnehager. I vår barnehage har de eget vognrom der barna ligger og sover. Der sitter en ansatt fra hver avdeling(som har barn som sover) og passer på hele tiden de sover.

Ikke at jeg forsvarer trehjulinger for de fleste av de kan jeg også styre min begeistring for, men ikke alle er like ustabile og det finnes alså barnehager der de ansatte passer på.

Anonymkode: 8d43a...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har vel neppe vært i hele landets barnehager. I vår barnehage har de eget vognrom der barna ligger og sover. Der sitter en ansatt fra hver avdeling(som har barn som sover) og passer på hele tiden de sover.

Ikke at jeg forsvarer trehjulinger for de fleste av de kan jeg også styre min begeistring for, men ikke alle er like ustabile og det finnes alså barnehager der de ansatte passer på.

Anonymkode: 8d43a...7b2

Hvis en person sitter og våker over barnet hele tiden, går det greit. Som sagt, så er det det man må, hvis barnet skal sove i en vogn med kun 3 hjul. Da er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Simbyxor skrev:

Er sovevakt i bh til ungene. Trodde det var vanlig i alle barnehager jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Forundret.. skrev:

Er sovevakt i bh til ungene. Trodde det var vanlig i alle barnehager jeg. 

Nei, selvsagt er det ikke det. Man trenger jo (normalt sett!) ikke å sitte pal og glo på sovende barn. Man hører når de våkner ;) Mange barnehager "forbyr" vogner med 3 hjul nettopp av denne grunnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Simbyxor skrev:

I vår barnehage er gamle brukte Mountain Buggy er faktisk mest populære vogner for soving. De er store og har god plass til en 2-3 åring i vinterdress pluss pose. Og ingen problem med velting. Jeg har faktisk testet det selv, spurte min toåring å klatre inn og ut av vogna foran meg, uten å holde vogna og uten å hjelpe, vogna står fint den.

Anonymkode: 003ee...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I vår barnehage er gamle brukte Mountain Buggy er faktisk mest populære vogner for soving. De er store og har god plass til en 2-3 åring i vinterdress pluss pose. Og ingen problem med velting. Jeg har faktisk testet det selv, spurte min toåring å klatre inn og ut av vogna foran meg, uten å holde vogna og uten å hjelpe, vogna står fint den.

Ja, siden du har testet det noen ganger går det helt sikkert fint alle de andre gangene og. Seriøst, det er ikke mitt barn. Kjør på! Akkurat babyjogger har jeg sett velte, og det var den jeg svarte på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, Simbyxor skrev:

Ja, siden du har testet det noen ganger går det helt sikkert fint alle de andre gangene og. Seriøst, det er ikke mitt barn. Kjør på! Akkurat babyjogger har jeg sett velte, og det var den jeg svarte på. 

Jeg "kjører jo på" allerede, det er den vogna vi brukte i barnehagen til søving helt til nå, nå sover ungen omtrent aldri i barnehagen lengre. Babyjogger og Mountain buggy er ganske like da. Det må jo være grenser til hvor hysterisk man skal være?

Forresten, Emmaljunga scooter er vel god nummer 2 i popularitet som sovevogn. Den er kanskje bare litt kort i sette, men er sikkert stor og romslig nok for de fleste å sove i. Og er også vogna som er enkelt og billig å få tak i brukt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg "kjører jo på" allerede, det er den vogna vi brukte i barnehagen til søving helt til nå, nå sover ungen omtrent aldri i barnehagen lengre. Babyjogger og Mountain buggy er ganske like da. Det må jo være grenser til hvor hysterisk man skal være?

Forresten, Emmaljunga scooter er vel god nummer 2 i popularitet som sovevogn. Den er kanskje bare litt kort i sette, men er sikkert stor og romslig nok for de fleste å sove i. Og er også vogna som er enkelt og billig å få tak i brukt. :) 

Nei, babyjogger og mountain buggy er ikke like i det hele tatt. 

Det er ikke hysteri å sikre barn, jeg vil si det er omsorgsvikt å kalle det hysteri og trekke på skuldrene av sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er ikke kort, det er en av de vognene med lengst rygg på markedet. 100 cm :) eneste vogna til rimelig pris som ungen vår kunne ligge i uten at beina gikk utenfor.

Anonymkode: 2caae...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...