Gå til innhold

Takket ja til vikariat, får kanskje tilbud om fast jobb. What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er egentlig reglene? Fikk tilbud om et vikariat på et år i en barnehage i går. Aksepterte dette muntlig, skulle få tilbud og kontrakt på mail i dag, men har ikke hørt noe. Regner med oppsigelsestiden er på 1 mnd. Har oppstart der 1 august. 

Men i dag fikk jeg et intervju til en fast stilling som har bedre lønn, også med oppstart 1 august. Er jo ikke sikkert jeg får den, da har jeg ikke noe problem. Men hva om jeg får tilbud? Er jo bedre med en fast stilling.. Føler meg frekk om jeg sier opp vikariatet med en gang å. Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg sagt opp vikariatet. Forklart situasjonen, men alle skjønner jo at en fast jobb er bedre enn et vikariat.

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, stan skrev:

Da ville jeg sagt opp vikariatet. Forklart situasjonen, men alle skjønner jo at en fast jobb er bedre enn et vikariat.

Men kan man si opp når man ikke har begynt liksom?

Skrevet
27 minutter siden, Filippa90 skrev:

Men kan man si opp når man ikke har begynt liksom?

Ja, hvis det er 1 måneds oppsigelse som er avtalt, så kan du når som helst si opp. 

Skrevet
39 minutter siden, stan skrev:

Ja, hvis det er 1 måneds oppsigelse som er avtalt, så kan du når som helst si opp. 

Okei, takk for svar ;)

Skrevet

Tenker det beste er å ringe stedet du har fått årsvikariat i morgen tidlig og forklare situasjonen, så kan de heller ansette noen av de andre de kanskje har på lista før de har sendt ut avslagsbrev og sånt. Så blir det lettere for alle parter, og kanskje litt mindre dårlig stemning enn dersom du sender oppsigelse med én gang du har fått kontrakten :)

Skrevet
2 timer siden, Strixvaria skrev:

Tenker det beste er å ringe stedet du har fått årsvikariat i morgen tidlig og forklare situasjonen, så kan de heller ansette noen av de andre de kanskje har på lista før de har sendt ut avslagsbrev og sånt. Så blir det lettere for alle parter, og kanskje litt mindre dårlig stemning enn dersom du sender oppsigelse med én gang du har fått kontrakten :)

Må først få den andre jobben da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mitt råd er å være egoistisk og kun tenke på seg selv i slike situasjoner. Ikke tenk på hva som kan skape dårlig stemning og sure miner, det er jobben og livet ditt det handler om. Gjør det som gagner deg selv, innenfor lovens grenser, vi jenter er for dårlige til dette og ønsker ofte å gjøre alle fornøyde.

Vent til du får svar fra jobb2, så slutter du i jobb1 om du får den.

Anonymkode: 58e9d...e5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si at du har fått et intervju som er veldig interessant, og si at du gjerne vil ha litt betenkningstid. Så sier du til den andre jobben at du trenger svar fort fordi du har et tilbud du må ta stilling til, men at du helst vil jobbe for dem. 

Anonymkode: fb64b...e6f

Skrevet
15 timer siden, Filippa90 skrev:

Må først få den andre jobben da

Haha, så først nå at det er snakk om intervju og ikke et jobbtilbud. Nei, da bør du jo vente så du ikke risikerer å stå uten noe som helst. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...