Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I første del av mastergraden min gjorde jeg det ikke imponerende godt, og fikk C i alle fagene (45 poeng) og godkjent (15 poeng).

På selve masteroppgaven (60 poeng) fikk jeg B, og en av doktorgrad-studentene oppfordrer meg til å søke på en stilling. I stillingsbeskrivelsen står det imidlertid "The requirements are generally a grade B or better on the Master's thesis and for the Master’s degree overall." og det samlede snittet mitt på master blir vel streeeengt tatt da en ekstremt svak B eller B/C. 

De mener vel at man skal ha et B-gjennomsnitt, og da ikke svak B? 

Anonymkode: 39595...fb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

B eller over. Du har ikke det. 

Anonymkode: 0dfed...4ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir gjort unntak av og til selv om kandidaten har karakter under snittet. Jobber selv i forskningsseksjon der slike søknader behandles.

Anonymkode: e3b97...61f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skader ikke å søke. I verste fall får du nei.

Anonymkode: c042f...4ac

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

B eller over. Du har ikke det. 

Anonymkode: 0dfed...4ec

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skader ikke å søke. I verste fall får du nei.

Anonymkode: c042f...4ac

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir gjort unntak av og til selv om kandidaten har karakter under snittet. Jobber selv i forskningsseksjon der slike søknader behandles.

Ah, ja, da har jeg iallfall forstått det riktig. Jeg skal vurdere å søke, men det er jo en veldig tidkrevende prosess, og helt ærlig så vet jeg ikke hvor godt veilederen min vil rose meg i forhold til arbeidet med masteroppgaven (det ble ganske skippertak-tilstander på slutten etter han anbefalte meg å utsette, ikke akkurat det beste forsker-materialet). 

Tusen takk for svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

B i snitt er jo fra 3.5 til 4.49 så hun har jo B? Står ikke at det må være 4.0

Anonymkode: 5e2b2...600

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

B i snitt er jo fra 3.5 til 4.49 så hun har jo B? Står ikke at det må være 4.0

Anonymkode: 5e2b2...600

Det står at man må ha B eller bedre. Det betyr 4.0 eller bedre. 

Anonymkode: b0850...3e6

AnonymBruker
Skrevet

For å begynne på doktorgrad er ikke kravet så strengt. (F.eks. hvis du gjør det for egen regning, bedriften betaler e.l.) Når det gjelder penger/stilling derimot så er jo det gjerne en konkurranse hvor de tar den best egnede. Får de ikke A og B kandidater så kan det godt tenkes at de vil ha en C-kandidat. Søk!

Anonymkode: 25161...09c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvor populære de stipendiatstillingene er. Noen har mye konkurranse, mens andre tar inn C / B studenter.  

"Minimum B" er ikke helt ufravikelig, kommer veldig an på forskningsområdet. 

Anonymkode: 36ee9...a5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I første del av mastergraden min gjorde jeg det ikke imponerende godt, og fikk C i alle fagene (45 poeng) og godkjent (15 poeng).

På selve masteroppgaven (60 poeng) fikk jeg B, og en av doktorgrad-studentene oppfordrer meg til å søke på en stilling. I stillingsbeskrivelsen står det imidlertid "The requirements are generally a grade B or better on the Master's thesis and for the Master’s degree overall." og det samlede snittet mitt på master blir vel streeeengt tatt da en ekstremt svak B eller B/C. 

De mener vel at man skal ha et B-gjennomsnitt, og da ikke svak B? 

50% c og 50% b er B. Det spiller ingen rolle om det er en svak B. 

Søk :-)

Anonymkode: c9781...9ed

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Du har ikke noe å tape på å søke. 

Anonymkode: f752d...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...