Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett nært familie-medlem, som er veldig masekopp. Veldig ofte gnåler hun om at vi absolutt burde finne på ett eller annet. For eksempel hvis hun har lyst på pizza eller annen take-away, men ikke har lyst til å betale for heile greia selv. Så hun foreslår at vi skal dele utgiftene i to, og spise halvparten av maten hver. Men hvis jeg ikke er sulten (eller ikke har lyst på den maten som hun har lyst på) så blir hun irritert. Deretter begynner hun å baksnakke meg, ovenfor annen familie eller vennene sine. Da er det liksom jeg som er "problemet" fordi jeg ikke gjør som hun sier... 

Hvis jeg ønsker å gå en lengre tur i nær-området der vi bor, så presser hun på at vi skal kjøre bil til ett litt mer populært tur-område. Men jeg ikke poenget med å kjøre ett godt stykke før vi kan gå noen steder, når det er helt fine tur-stier like i nærhetem fra der vi bor. I tillegg er det området hun liker best mer populært blant andre som ønsker å gå tur, eller driver med løpe-trening. I tillegg er det rett ved siden av noen store bolig-felt. Noe som fører til økt aktivitet langs den veien, pluss bil-trafikk, morotsykkel / moped og så videre. Alt dette ville man jo ha sluppet dersom vi hadde holdt oss i det området som er nærmest oss... 

Ett annet familie-medlem har en liten hund, og den "masekoppen" fikk en gang med seg ham (og den hunden hans) med seg på en lengre tur bortover det mer populære tur-området. Men det ble mye lengre å gå enn det "masekoppen" hadde påstått før de reiste dit. Så den lille hunden ble egentlig alt for sliten. I tillegg kom det en del torden-brak ett stykke unna, så hunden ble jo livredd. Men de hadde jo tatt masekoppen sin bil, og hun nektet å snu. I steden ble hun irritert fordi hunden (og dens eier) viss nok "ødela" heile turen for henne! 

Hvordan håndterer man egentlig sånne mennesker?

Anonymkode: 4d1df...88c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker du bindestrek i ord som ikke trenger det? Irriterende å lese innlegget ditt.

Anonymkode: 74f86...983

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ved å gi klar beskjed og ikke vike på sitt standpunkt: Nei, jeg vil ikke ha pizza. Nei, jeg har bestemt meg for å gå tur her, bli med om du vil.

Blir vedkommende sur, er det bare å holde seg mest mulig unna/overse vedkommende, ikke gå inn i en krangel.

Endret av Amawhatsnot
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å overese og ikke lage 10 høner ut av høns. (eller hva det heter)

Anonymkode: a30c3...e10

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stå på ditt ellers blir du overkjørt. 

Anonymkode: a3f0e...1ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

OMG, jeg kjenner også noen sånne. De maser, de maser og de maser, og ljuger og ljuger. Om alt. 
Også skal vedkommende belære folk hele tiden. Alle andre tar feil, men vedkommende har alltid rett. Jeg kunne skrevet en liste lang som et år med alt vedkommende får seg til å si, gjøre og mase som som er helt på jordet. 

Anonymkode: 07b88...e78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Amawhatsnot skrev:

Blir vedkommende sur, er det bare å holde seg mest mulig unna/overse vedkommende, ikke gå inn i en krangel.

For mitt vedkommende så driter jeg i personen, og vedkommende blir oversett. 

AnonymBruker
Skrevet

:mrgreen:
Når noen oppfører seg sånn så tror jeg det beste er å be vedkommende klappe igjen. 

Gjest making.a.mess
Skrevet

Ingen vits å krangle. Fortell hvor du skal gå tur og spør om hun vil være med. Vil hun heller gå et annet sted så ønsk henne god tur.

Spesifiser hva du vil med en gang. Vil hun noe annet så: synd, da treffes vi en annen gang 

Lær deg å starte samtalene og spesifiser så du alltid kommer henne i forkjøpet. 

Og ikke bli med steder i hennes bil. Bruk buss eller egen bil så du er fri til å backe ut når nok er nok. 

Jeg har gjort en tabbe jeg har lært av. Stort sett vet jeg hvor jeg er og hvor turveiene går hen. Er jeg ukjent så titter jeg i kartet først for å ha et lite bilde av hvordan området ser ut. Men denne ene gangen var det ei som skulle vise meg et helt supert turterreng. Jeg er jo interessert i å finne nye bra steder så sa ja takk til det men presiserte at jeg ikke hadde mer enn en time til rådighet hvilket var greit.  Vi gikk og gikk. Turterrenget var flott det og etterhvert begynte jeg å forvente at vi nærmet oss mål. Hun sa jo at det var en runde. Jeg ville ikke virke utålmodig men spurte likevel pent et par ganger om det var langt igjen. Nei. Det trodde hun ikke. Etter 2,5 t sprakk det for meg og jeg spurte hvor langt det faktisk var igjen og krevde et ærlig svar. Svaret var at vi var sånn ca halvveis! Jeg sa at nå skulle jeg hjem umiddelbart så pek luftlinje mot hovedveien. Jeg gikk fra henne der og da. Over pløyde jorder som forøvrig nettopp var blitt gjødslet med grisemøkk... Jeg var møkkete og stinket etter vandringen over jordet men var så sint at det brydde jeg meg ikke noe om. Neste gang vi går tur så er det i kjent terreng og til turveien brukes min bil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...