AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Hei alle kloke hoder! Når man søker om boliglån hos banken, hvilke papirer må man ta med da? Oversikt over gjeld antar jeg, som f.eks betalingsplan fra Lånekassen? Skal man ta med lønnsslipp fra arbeidsted, eller noe annet? Er helt blank jeg, hehe. Eller finner de det meste ut via data? Anonymkode: 2ffb8...961
asterix Skrevet 21. juni 2017 #2 Skrevet 21. juni 2017 Kopi av siste selvangivelse(Skattemelding som det heter nå) og siste tre lønnsslipper. Om du ikke har høy inntekt er det også lurt med et detaljert budsjett som viser at du lett kan betjene et lån av den størrelsen du trenger. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #3 Skrevet 21. juni 2017 Du spør om "hva må man vise til". Det kan innebære mer enn bare papirene nevnt ovenfor. Å kunne vise til en god sparehistorikk er gull verdt. Det viser disiplin og at du har kontroll på økonomien din. Det er selvsagt også en fordel at man ikke har en historikk med å betale inkassokrav og slikt, da.... Selv om de er gjort opp, så teller det negativt om banken ser det. Anonymkode: 598a0...3e4
occultatum Skrevet 21. juni 2017 #4 Skrevet 21. juni 2017 Du kan også gi samtykke digitalt så slipper du ta med papir i det hele tatt: http://www.skatteetaten.no/no/Om-skatteetaten/Presse/Nyhetsrommet/Pressemeldinger/pressemeldinger-2017/enklere-a-soke-boliglan/
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #5 Skrevet 21. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei alle kloke hoder! Når man søker om boliglån hos banken, hvilke papirer må man ta med da? Oversikt over gjeld antar jeg, som f.eks betalingsplan fra Lånekassen? Skal man ta med lønnsslipp fra arbeidsted, eller noe annet? Er helt blank jeg, hehe. Eller finner de det meste ut via data? Anonymkode: 2ffb8...961 Du skal ha med skattemeldingen den du får i april, lønnslipper for 3 måneder bakover, pass og oversikt over betalingsavtaler som du her nevner lånekassen. Banken kredittsjekker deg i tillegg. Anonymkode: 0896c...27b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå