Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som flytter langt unna pga studier, hvordan løser dere det praktiske med å ta med flyttelass osv? Får dere hjelp av foreldre eller bruker dere flyttebyrå, venner? Jeg skal begynne på studier til høsten og må sannsynligvis på bo langt unna. Har skjønt foreldrene mine ikke kommer til å hjelpe meg med å frakte tingene mine( har en del, men skal selvfølgelig ikke ta med meg alt) jeg har ikke lappen og ingen venner som kan hjelpe meg med dette. Regner med jeg må benytte meg av flyttebyrå om det ikke finnes andre løsninger, men vil tro dette er dyrt..noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 51dc0...554

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste tar ikke med seg noe annet en litt klær, skolemateriell, elektronikk, osv og leier møblert og/eller skaffer seg billige ting de kan kvitte seg med når de drar igjen og trenger derfor ikke hjelp fra noen. Vil anbefale deg å prøve å minimere deg til det nivået da en ofte flytter flere ganger om student, så det er smart å ikke ha et lass med ting som gjør det vanskelig..

Det er ikke uvanlig å flytte ca 1 gang i året i snitt som student, og det er et mareritt om man har mange ting..

Anonymkode: ccebc...a45

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre man er "eldre" student og er etablert fra før, har man som regel ikke så stort flyttelass. Det normale er at man leier hybel ferdig møblert, og følgelig bare tar med seg klær og sko og litt småting. Det er jo grenser for hva man har plass til på en hybel. Så du får nok med deg det du trenger i første omgang i helt vanlig bagasje du kan ta med deg på tog/fly. 

Anonymkode: 20742...6cf

Skrevet

Som de andre sier her, som student pleier man holde seg til det man kan bære med seg og så skaffe seg det man trenger av småting etterhvert. Og generelt videre også holde seg til et minimum av ting.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre man er "eldre" student og er etablert fra før, har man som regel ikke så stort flyttelass. Det normale er at man leier hybel ferdig møblert, og følgelig bare tar med seg klær og sko og litt småting. Det er jo grenser for hva man har plass til på en hybel. Så du får nok med deg det du trenger i første omgang i helt vanlig bagasje du kan ta med deg på tog/fly. 

Er i slutten av 20 årene så har en del ting som sagt, problemet er at foreldrene mine ikke ønsker å ha mine ting hjemme hos seg så de gjør det veldig tungvint for meg. Enkelte studenthybler har ikke seng og må nok ha med meg noe møbler også. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg la ut anbud på Finn, og flyttelasset ble fraktet 16 timers biltur av et lite privat flyttebyrå. Betalte vel 4 000 eller noe, så synes det var grei pris. Lite flyttelass da, men var seng, sofa, bord, vitrineskap, kommode osv. Ingen hvitevarer elelr bad/kjøkken møbler. + lamper og "småtteri"

Anonymkode: eb737...000

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i slutten av 20 årene så har en del ting som sagt, problemet er at foreldrene mine ikke ønsker å ha mine ting hjemme hos seg så de gjør det veldig tungvint for meg. Enkelte studenthybler har ikke seng og må nok ha med meg noe møbler også. 

De fleste studenthybler har seng. Du kan også kjøpe deg ting der borte, så slipper du drasse ting landet over. 

Det du har fra før kan du enten selge, eller du kan leie et lager til det. Samboeren min leide et ganske stort lager for rundt tusenlappen i mnd da han flyttet inn til meg, og det ikke var plass til alt hans i min bolig. 

Jeg skjønner godt at foreldrene dine ikke vil ha hjemmet sitt fylt opp av dine ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine kjørte meg og flyttelasset mitt nedover. Men jeg vet om andre som fikk med seg alt på fly/toget. 

Anonymkode: 96191...6eb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte i høst grunnet studier, og jeg skal flytte langt - 17 timer omtrent. 

Jeg har skaffet meg en studentbolig, møblert. Det eneste jeg hadde tenkt å ta med meg er 1-2 store kofferter med klær, elektronikk, enkelte praktiske ting og litt pynt til rommet jeg skal ha. 

Anonymkode: 2accc...d17

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste studenthybler har seng. Du kan også kjøpe deg ting der borte, så slipper du drasse ting landet over. 

Det du har fra før kan du enten selge, eller du kan leie et lager til det. Samboeren min leide et ganske stort lager for rundt tusenlappen i mnd da han flyttet inn til meg, og det ikke var plass til alt hans i min bolig. 

Jeg skjønner godt at foreldrene dine ikke vil ha hjemmet sitt fylt opp av dine ting. 

Som student har jeg ikke råd til å betale så mye for å leie et lager altså. Selvfølgelig skjønner jeg det, men de er litt vanskelig av seg også uten at jeg trenger å gå nærmere inn på det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la ut anbud på Finn, og flyttelasset ble fraktet 16 timers biltur av et lite privat flyttebyrå. Betalte vel 4 000 eller noe, så synes det var grei pris. Lite flyttelass da, men var seng, sofa, bord, vitrineskap, kommode osv. Ingen hvitevarer elelr bad/kjøkken møbler. + lamper og "småtteri"

Anonymkode: eb737...000

Hvilket firma brukte du? 

Gjest Linaria
Skrevet

Da jeg flytta til umøblert hybel ikke så langt fra der foreldrene mine bor, hjalp de meg å kjøre flyttelass. Da jeg flytta til utlandet i et år tok jeg med en koffert med ting. Nå skal jeg flytte til utlandet på ubestemt tid og da blir det et par kofferter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...