AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Hei, Kjæresten min har en alvorlig sykdom som gjør at jeg må være tilgjengelig 24/7 og hun har et stort behov for omsorg/pleie i hverdagen. Dette gjorde at jeg måtte sette en pause på utdanningen min og slutte i deltidsjobben jeg hadde. Er det noen som kjenner til støtteordninger fra NAV eller lignende, siden behovet er så omfattende at jeg ikke lenger kunne være i jobb? Anonymkode: bd857...8a5
Måbarefåsiat... Skrevet 21. juni 2017 #2 Skrevet 21. juni 2017 (endret) Ring NAV og spør dem konkret. Det kan sikkert finnes noe. Men jeg vet at med et pleietrengende barn, kan det være vanskelig å få hverdagen til å henge ihop økonomisk når man ikke får jobbet. Hun kan vel også få hjelp fra hjemmesykepleien? Endret 21. juni 2017 av Måbarefåsiat...
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #4 Skrevet 21. juni 2017 Du kan søke om omsorgspenger for å pleie kjæresten din. Men det trengs nok en del legeerklæring osv. Anonymkode: 127f6...b8a
Million Skrevet 21. juni 2017 #5 Skrevet 21. juni 2017 Det finnes noe som heter pleiepenger. Men etter hva jeg kan skjønne når jeg leser, gis dette til familiemedlemmer. Ikke et ord om samboere. https://helsedirektoratet.no/retningslinjer/sykmelderveileder/seksjon?Tittel=pleiepenger-og-omsorgspenger-ved-11027
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #6 Skrevet 21. juni 2017 Tror nok du kan legge det vekk, gi han profosjonelle hjelp (da får han hjelp fra nav eller hvem det måtte væe) og i tilleg du vi ikke at alt liv skal kretse rundt han, 24/7. Anonymkode: 33d9d...b3b 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #7 Skrevet 21. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror nok du kan legge det vekk, gi han profosjonelle hjelp (da får han hjelp fra nav eller hvem det måtte væe) og i tilleg du vi ikke at alt liv skal kretse rundt han, 24/7. Anonymkode: 33d9d...b3b hun Anonymkode: 33d9d...b3b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #8 Skrevet 21. juni 2017 Ta kontakt med legen, for du skal ikke måtte gi opp ditt liv, for å pleie din kjæreste. Enten blir det hjemmesykepleie, eller personlig assistent. Kommer an på hvor stort behovet til din kjæreste er. Men det er vel legen som må søke om dette. Anonymkode: 8914e...698 4
lalalala3 Skrevet 21. juni 2017 #10 Skrevet 21. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dump henne Anonymkode: 7f146...c27 slutt
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #11 Skrevet 21. juni 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Kjæresten min har en alvorlig sykdom som gjør at jeg må være tilgjengelig 24/7 og hun har et stort behov for omsorg/pleie i hverdagen. Dette gjorde at jeg måtte sette en pause på utdanningen min og slutte i deltidsjobben jeg hadde. Er det noen som kjenner til støtteordninger fra NAV eller lignende, siden behovet er så omfattende at jeg ikke lenger kunne være i jobb? Anonymkode: bd857...8a5 1 oktober trer nye regler om pleiepenger i kraft. Denne ytelsen vil da utvides kraftig og gjelde langt flere enn i dag. Jeg kjenner ikke de nye reglene i detalj, men de kan godt omfatte også folk i din situasjon. Hør med NAV om hvordan reglene er i dag og hvordan de vil bli fra 1 okt. Anonymkode: b7213...fab 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #12 Skrevet 21. juni 2017 1 minutt siden, lalalala3 skrev: slutt Hva slags kjæreste krever at samboeren skal droppe studier og jobb for å være personlig pleier?? Djises. Man må ta ansvar for sitt eget liv og få seg profesjonelle pleiere. Anonymkode: 7f146...c27 2
TheGirlWhoWaited Skrevet 21. juni 2017 #13 Skrevet 21. juni 2017 Hvorfor i all verden er det DU som skal pleie henne? Jeg skjønner at du vil være snill og støttende altså, men du skal jo ikke gi opp hele ditt eget liv fordi noen i din krets blir syk. Kommunen stiller med hjemmesykepleie og andre tjenesten hun trenger når hun er syk. Ta kontakt med fastlegen hennes først, så tar dere det derfra. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #14 Skrevet 21. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags kjæreste krever at samboeren skal droppe studier og jobb for å være personlig pleier?? Djises. Man må ta ansvar for sitt eget liv og få seg profesjonelle pleiere. Anonymkode: 7f146...c27 Drit og dra. Anonymkode: 33d9d...b3b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #15 Skrevet 21. juni 2017 1 minutt siden, TheGirlWhoWaited skrev: Hvorfor i all verden er det DU som skal pleie henne? Jeg skjønner at du vil være snill og støttende altså, men du skal jo ikke gi opp hele ditt eget liv fordi noen i din krets blir syk. Kommunen stiller med hjemmesykepleie og andre tjenesten hun trenger når hun er syk. Ta kontakt med fastlegen hennes først, så tar dere det derfra. enig. Anonymkode: 33d9d...b3b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #16 Skrevet 21. juni 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Kjæresten min har en alvorlig sykdom som gjør at jeg må være tilgjengelig 24/7 og hun har et stort behov for omsorg/pleie i hverdagen. Dette gjorde at jeg måtte sette en pause på utdanningen min og slutte i deltidsjobben jeg hadde. Er det noen som kjenner til støtteordninger fra NAV eller lignende, siden behovet er så omfattende at jeg ikke lenger kunne være i jobb? Anonymkode: bd857...8a5 All støtte fra Nav er det fastlegen som er "nøkkelen" inn til. Har samnoeren din kreft eller venter på organer så er det mulig hun kan få hjelpestønad til å betale deg med. Ellers er der neppe så mye å hente for deg. Anonymkode: c6655...346
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #17 Skrevet 21. juni 2017 Tusen takk til alle sammen for gode svar. Basert på det jeg har lest så er det vel best å bare ring NAV direkte for å undersøke hvilke ordninger de tilbyr. Forstår at litt av problemet her er at vi ikke er 'bundet' sammen på lik linje med foreldre/barn eller ektefeller da vi kun er samboere. Vil også bare påpeke til et par av dere at kjæresten min er helt fantastisk, og hun har aldri krevd noe som helst fra meg. Når kjæresten min trenger hjelp og pleie er det helt uproblematisk for meg å gjøre alt jeg kan for å hjelpe henne bli frisk, og skole/jobb betyr ingenting for meg i den sammenhengen, men det kan være en fordel med støtte for å få hverdagen til å gå rundt. Anonymkode: bd857...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #18 Skrevet 21. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk til alle sammen for gode svar. Basert på det jeg har lest så er det vel best å bare ring NAV direkte for å undersøke hvilke ordninger de tilbyr. Forstår at litt av problemet her er at vi ikke er 'bundet' sammen på lik linje med foreldre/barn eller ektefeller da vi kun er samboere. Vil også bare påpeke til et par av dere at kjæresten min er helt fantastisk, og hun har aldri krevd noe som helst fra meg. Når kjæresten min trenger hjelp og pleie er det helt uproblematisk for meg å gjøre alt jeg kan for å hjelpe henne bli frisk, og skole/jobb betyr ingenting for meg i den sammenhengen, men det kan være en fordel med støtte for å få hverdagen til å gå rundt. Anonymkode: bd857...8a5 Ikke bare det, men det kan være det beste for henne og få hjelp fra helsepersonale. Anonymkode: 33d9d...b3b 4
bettsa Skrevet 21. juni 2017 #19 Skrevet 21. juni 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk til alle sammen for gode svar. Basert på det jeg har lest så er det vel best å bare ring NAV direkte for å undersøke hvilke ordninger de tilbyr. Forstår at litt av problemet her er at vi ikke er 'bundet' sammen på lik linje med foreldre/barn eller ektefeller da vi kun er samboere. Vil også bare påpeke til et par av dere at kjæresten min er helt fantastisk, og hun har aldri krevd noe som helst fra meg. Når kjæresten min trenger hjelp og pleie er det helt uproblematisk for meg å gjøre alt jeg kan for å hjelpe henne bli frisk, og skole/jobb betyr ingenting for meg i den sammenhengen, men det kan være en fordel med støtte for å få hverdagen til å gå rundt. Anonymkode: bd857...8a5 Du virker som en veldig snill og omsorgsfull kjæreste som virkelig stiller opp.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #20 Skrevet 21. juni 2017 3 minutter siden, bettsa skrev: Du virker som en veldig snill og omsorgsfull kjæreste som virkelig stiller opp. Enig,men jeg tror vel kanskje ikke dette er den beste løsningen verken får kjæreste eller TS; Anonymkode: 33d9d...b3b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå