Gå til innhold

GPS klokke til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer om dette fungerer og opplever det som nyttig? I såfall, hva slags modell bruker dere og hvilken app trengs for å bruke klokken? Har hørt mye negativt om appen SeTracker, men vet ikke om denne er den ensete som brukes til alle klokkene. Takk for svar 😊😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gator sin til 7 åringen og er kjempefornøyde. Da han vi ringe hverandre om det er noe, ikke så lett å miste som en telefon. Kun de nr som dere registrerer kan ringe inn til klokken☺

AnonymBruker
Skrevet

Overvåkingssamfunnet slår til!

Nineteeneightyfour neste.

Anonymkode: 05d7a...6e0

• Liker 6
Skrevet
20 minutter siden, Tutta89 skrev:

Vi har gator sin til 7 åringen og er kjempefornøyde. Da han vi ringe hverandre om det er noe, ikke så lett å miste som en telefon. Kun de nr som dere registrerer kan ringe inn til klokken☺

Okey :) Hva slags app bruker dere til den klokken da?

Skrevet

Gator sin egen app😊

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også gator. Ikke hatt den så lenge, men er til nå kjempefornøyd (sånn med unntak av at ungen ringer 15 ganger til dagen... hehe.) Kartet er rimelig nøyaktig, du får opp adresse og alt. Ringefunksjonen er også genial. Vi bor i blokk, så det er litt vanskeligere å følge med når ungene gjerne vil være ute og leke hele tiden :) Da er klokka helt genial.

Anonymkode: 6624a...dbc

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har også gator. Ikke hatt den så lenge, men er til nå kjempefornøyd (sånn med unntak av at ungen ringer 15 ganger til dagen... hehe.) Kartet er rimelig nøyaktig, du får opp adresse og alt. Ringefunksjonen er også genial. Vi bor i blokk, så det er litt vanskeligere å følge med når ungene gjerne vil være ute og leke hele tiden :) Da er klokka helt genial.

Anonymkode: 6624a...dbc

Høres bra ut 😊 da må jeg nok gå for den ! 👌 takk for info ! 😊

Skrevet
42 minutter siden, Tutta89 skrev:

Gator sin egen app😊

Supert ! 😊😊 

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har denne klokka til barna, blir de distrahert av den på skolen eller går det greit? Har lyst til å kjøpe en slik til førsteklassingen min. :) 

Anonymkode: 1d999...a1a

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Tutta89 skrev:

Fungerer gps funksjonen bra på den? Og hvordan er batterikapasiteten?

Vi har en billig fra ebay, men gps funksjonen fungerer ikke i det hele tatt, og den går tom for batteri etter noen timer. Funker fint til å ringe da. :)

Anonymkode: b996d...de8

Skrevet

Hvilken app bruker du til klokken din? Ser at mange er misfornøyd med setracker værtfall. Kan vise opptil en km feil og hoppe rundt på kartet. En god klokke burde vel greie tre dager før lading vel...?

Jeg har bestemt meg for å prøve Gator. Håper den er god! 😊 virker som mange er fornøyd med den 👌 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Kris-Gid85 skrev:

Hvilken app bruker du til klokken din? Ser at mange er misfornøyd med setracker værtfall. Kan vise opptil en km feil og hoppe rundt på kartet. En god klokke burde vel greie tre dager før lading vel...?

Jeg har bestemt meg for å prøve Gator. Håper den er god! 😊 virker som mange er fornøyd med den 👌 

Hvis det var meg du spurte så er det setracker ja. Og den viser som regel mye mer enn en km feil, men det kan jo like gjerne være klokka som appen. Batteriet holder ganske nøyaktig tre dager hvis den ikke er i bruk i det hele tatt, bare er på uten at man ringer eller prøver å spore den.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har denne klokka til barna, blir de distrahert av den på skolen eller går det greit? Har lyst til å kjøpe en slik til førsteklassingen min. :) 

Mitt barn går ikke på skolen enda, men starter til høsten. Men han bryr seg veldig lite om klokka når han har den på, den bare er der. Men den han har kan han bare ringe med da, og det var bare spennende første dagen. Når jeg ringer han nå, så blir jeg svart med "Hva er det nå da?" :P

Men det er nok sikkert lettere å bli distrahert av en klokke med litt flere funksjoner. Har hørt at det finnes noen med spill f.eks. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderte dette til førsteklassingen min, og prøvde en billig modell en stund. Opplevde det som litt styrete. Syntes også det ble dyrt for det månedlige abonnementet, og den måtte lades ofte, og var ustabil.

Valgte heller å gi barnet min gamle telefon, som hun har i sekken på skolen (på lydløs). Hun kan ringe meg med den når hun er hos venninner og vil bli hentet, eller går hjem fra skolen alene og trenger litt "selskap". Det koster omtrent ingenting når hun har kontantkort og familiedeling slik at hun ikke betaler for å ringe eller sende sms til meg.

Den eneste fordelen som en klokke har, slik jeg ser det, er at den ikke er så lett å glemme igjen, siden den er på armen hele tiden. Nå skal det sies at hun har et par venninner med slike klokker, og de pleier å ta dem av under lek uansett, av en eller annen grunn, så de blir ofte gjenglemt uansett...

Det som var viktig for meg var ikke trackingen, men at vi kan nå henne når hun er ute, og at hun kan nå oss den timen hun er alene om ettermiddagen før vi kommer hjem fra jobb.

Anonymkode: f6973...b12

Skrevet (endret)

Ja gps'en har fungert bra når jeg har testet den. Bruker ikke så mye gps, er helst som mobil den brukes😊 Batteriet er heilt greit det også.☺

Endret av Tutta89
AnonymBruker
Skrevet

Her har dere visst glemt at barn har rett til privatliv ihht FNs barnekonvensjon.

Anonymkode: c3af9...20b

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt, fra lærere, at disse klokkene kommer til å bli forbudt i skoletiden.. De blir distrahert og de ringer hjem osv osv.... 

Anonymkode: be130...83c

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har dere visst glemt at barn har rett til privatliv ihht FNs barnekonvensjon.

Det er jo bare bra for barnas dele med disse klokkene.. En fem- seks- syvåring får ikke gå så mye alene ute, men har de klokkene så får de gå i fred og være mer selvstendige,  mens foreldrene samtidig kan følge med hvor de er..

Anonymkode: be130...83c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr ikke at små barn har rett til at foreldrene ikke vet hvor de er...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og vi foreldre har rett for at barna blir ikke kidnappet og voldtatt/drept 

Anonymkode: 7b6c7...4b6

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...