Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke innlogget nå.
Skrevet

Jeg er i en litt teit situasjon(synst jeg).

Det gjelder 2venner av meg.

La oss kalle dem Trine og Trond.

Trine og Trond har vært sammen i nesten to år, og vært forlovet i ett år.

Men 1juledag så gjor Trine det slutt, fordi hun var lei av kranglingen.

Trine og Trond er ikke venner lengre fordi det vil ikke hun.

MEN, der havner jeg midt imellom. For jeg vil fortsatt være venn med både Trine OG Trond.

Men hun vil ikke at jeg skal være venn med Trond lenger fordi de er ikke sammen lenger, å fordi jeg ble kjent med henne først. (Trine å jeg har kjent verandre i 5år. Ble først kjent med Trond når de ble ilag.)

Jeg er redd hun kommer til å sette strek over vennskapet vårt visst jeg fortsetter å være venn med Trond.

Hun har nesten gjort det før, men av en helt annen grunn.

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vet heller ikke hva jeg skal si.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må bare tåle at du er venn med noen hun ikke liker. Hun kan da ikke styre deg helt og fullt på den måten.

Liker hun ikke dette så la henne surmule og så går det nok over etter en stund.

En venninne som setter strek over deres venneforhold for andre gang er vel strengt tatt til mer brydderi enn gagne?

Gjest Madam Felle
Skrevet

hvem er hun, som tror hun kan diktere andres liv på den måten? Er det hun som skal bestemme, hvem du får være venn med? Hva er hun i såfall for en venn?

Hvem du velger å omgås med, og være venner med, er helt og holdent ditt valg. Jeg selv hadde bedt henne ryke og reise, men meg om det. :wink:

Skrevet

Gjør det klart at du er venn med de DU vil. Hun kan selvsagt få lov til å ha sine meninger om "Trond", men hun burde ikke prøve å styre dine meninger om han. Dessuten er hva enn som har skjedd mellom dem deres sak, og ikke din. Bruk gjerne unnskyldningen at du ikke vil blande deg inn mellom de på noen som helst måte, det vil også si at du fortsetter å være venn med begge to. Begynner dem å prate piss om hverandre kan du være så ærlig å si at du ikke vil være noe mellomledd for dem.

Gjest ikke innlogget Sissi
Skrevet

Jeg syns ikke det er urimelig at Trine gir uttrykk for at hun vil ha deg som "sin" venn.

Det betyr dog ikke at hun kan diktere hvem du skal være venner med. Eller forby deg å være venn med Trond. Kun at det alltid er såre følelser rundt et brudd. Dermed kan det være lurt av deg å tone ned ditt vennskap til Trond, slik at Trine ikke opplever at du "svikter"henne.

Dette handler ikke om å ta hennes "parti" mot han, ei heller at du skal godta evt. drittslenging fra henne mot han. Men - jeg syns ikke det er urimelig at du tar hensyn til hennes følelser - iallfall om dette er ei du regner som en god veninne.

Jeg syns også at hennes føleleser er legitime. Vi kan ikke alltid styre våre følelser, og selv om du syns hun er urimelig, så føler hun det nå engang sånn som hun gjør.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan venninne er Trine som dikterer deg i hva du skal gjøre med ditt liv? Om det virkelig er så lett for henne å slette vennskap, burde du kanskje la henne få ta det valget. Se hva hun gjør når du sier du ikke vil miste noen av dem.

Jeg vil i hvertfall ikke ha en venninne som "sletter" vennskapet i tide og utide.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kan godt forstå Trine. Jeg har en hel familie som fremdeles pleier omgang med min eks. Endel venner også, men de velger jeg faktisk å ha mindre kontakt med. Jeg føler det som om han "godter" seg med stadig å kunne hilse meg fra min bror, min kompis, min mor osv..

En annen ting er at han gjennom disse personene får vite mye om mitt nåværende liv - noe som jeg overhodet ikke ønsker.

Jeg synes det er naturlig å "velge side" ved ett brudd - iallefall til en viss grad. Jeg har en god veninne som en periode hadde omgang med min eks. Hun opplevde att han pratet nedsettende om meg og min nye type. Hun sa da noe jeg satte umåtelig pris på - hun fortalte min eks att hun først og fremst var min veninne og ikke ville høre på slikt.

Jeg har som sagt valgt å tone ned forhold til våre felles venner. Også min familie har jeg holdt meg mer unna fordi de omgås han. Sånn er det bare.

Gjest Trådstarter.
Skrevet

Noen av dere synst at jeg bør kutte henne ut.

Ikke så veldig enkelt. Har faktisk tenkt tanken selv også.(første gangen hun sa at det kansje var best å kutte vennskapet).

MEN, hun vet endel om meg som ingen andre vet.. Å som ingen andre skal vite.

Å visst vi kutter vennskapet, så kommer hun til å fortelle d hun vet om meg til div. folk. Å den plassen vi bor på er ikke stor. Å ryktene går FORT!!!

Å jeg vil helst ikke at noe av det jeg har sagt til henne skal komme ut.

Hvordan jeg vet at hun kommer til å gjør det?

Hun har gjørt det før med andre venniner som hun har kuttet ut......

Skrevet

Jeg har opplevd i min vennekrets at to som tidligere var bare venner (og derfor felles venner av de fleste i vennekretsen) har blitt sammen. Når det blir slutt på et slikt forhold er det veldig vanskelig dersom de to som går fra hverandre ikke kan være på samme fest og i alle fall om de forlanger at venner skal velge mellom hvem de vil være venn med. Da tenker jeg litt sånn "dette problemet har dere skapt selv, ikke tving det på oss andre". Men når hun var din veninne først forstår jeg litt bedre. Når det blir slutt på et forhold er det veldig godt å ha noen som er bare din venn som du kan prate med, som du vet ikke snakker så mye med den andre part, som tar ditt parti og som du vet ikke sier ting vidre. Jeg skjønner hvorfor hun ønsker at du skal velge henne som venn. Kanskje kan du ikke unngå å møte hennes eks på en fest eller hos felles venner, men du trenger ikke akkurat gå på cafe alene med han dersom du ikke ser på han som en bedre venn enn henne. I såfall bør du i det minste si klart fra om dette til henne, selv om hun kanskje blir skuffa. Å være "bestevenn" med begge etter at det er slutt er svært sjelden mulig, selv om det kanskje er det du ønsker.

Hun kan ikke forlange noe av deg eller forvente at du skal velge side, men du kan heller ikke forvente at hun nødvendigvis vil fortsette å være din venn dersom du velger han fremfor henne.

Gjest Anonymous
Skrevet

Forstår henne godt jeg, selv om det nok ikke er så politisk korrekt å tenke slik. Det er veldig, veldig vondt å vite at en venn som man er svært glad i og stoler på, også pleier nær omgang med en person som man har blitt såret av og dårlig behandlet av, som lyver og smisker og er superhyggelig ute blant folk, når man selv har opplevd at denne personen er både ondskapsfull og urimelig. Og det er vondt at vennen fullstendig blåser i disse tingene, trekker på skuldrene og sier "det er ditt problem, ikke mitt." (Sier ikke at det er nøyaktig slik det er her, men du tar vel poenget.)

Er ikke venner til for å støtte hverandre? Jeg synes faktisk Trine er modig som tør å be deg om dette, og jeg tror at om du virkelig er glad i henne, vil du velge henne som venn og ikke Trond.

Og til slank sexy dame - jeg forstår hvordan det må føles for deg. Det er fryktelig trist at det må påvirke forholdet ditt til familien. Og eksen din høres ikke ut til å ha mye samvittighet...

Gjest John Doe
Skrevet

trine er vel gjerne ikke mer enn 15-16 år gammel.? Det virker i hvertfall slik. Venner som prøver å bestemme over meg, anser jeg ikke som venner.

Gjest Anonymous
Skrevet
trine er vel gjerne ikke mer enn 15-16 år gammel.? Det virker i hvertfall slik. Venner som prøver å bestemme over meg' date=' anser jeg ikke som venner.[/quote']

Det kommer vel ann på hvor gode venner man er da. I ett godt vennskap både gir og tar man. I ett tilfelle son dette synes jeg det handler om hvor mye man verdsetter sin venn.

Gjest Anonymous
Skrevet
trine er vel gjerne ikke mer enn 15-16 år gammel.? Det virker i hvertfall slik. Venner som prøver å bestemme over meg' date=' anser jeg ikke som venner.[/quote']

Det har ikke noe med å bestemme over venner å gjøre, det har med respekt å gjøre. Hvilken glede har du av å være venn med noen som har behandlet en annen venn av deg som søppel? Det synes jeg faktisk er ren egoisme - "NN har vært slem med deg, men det bryr ikke jeg meg om, for jeg synes det er viktigere og mer givende for meg å være venn med ham enn å støtte deg."

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Hun har selvfølgelig ingen rett til å bestemme hvem du skal være venner med,men jeg skjønner reaksjonen hennes veldig godt. Har vært(er) i samme situasjon selv. Venninna mi og typen hennes er fremdeles gode venner med eksen min. Det er mange år siden det ble slutt,men jeg drar ikke på fester hjemme hos de når eksen min er der. Det var så mye vondt som skjedde mellom oss til at jeg orker å se han igjen. Har aldri nektet de å ha kontakt med han,men har fortalt de at jeg ikke kommer til å være der når han er der.

Resultatet er at jeg svært sjeldent har kontakt med de lenger.

Gjest gjest1
Skrevet

Kan skjønne henne og jeg skjønner deg. Synes ikke du skal droppe henne, men si til henne at du er utrolig glad i henne og at du er glad du har henne som ven, MEn at du også vil ha kontakt med XXX siden han også har blitt en venn av deg.

Men det er min mening da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...