Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en butikkansatt, jeg har vært der i noe  år nå, jeg får svært lite lønn, jeg klarer nesten ikke å betale mine regninger. Jeg har lyst til å finne meg enn annen jobb med bedre betalt, spørsmålet mitt nå er om jeg har planer om å bytte jobb mens jeg er gravid, får jeg penger fra den nye jobben mens jeg er mamma permisjon? Er det avhengig av hvor lenge jeg må jobbe på det nye jobben for å få månedslønn mens jeg er i mammapermisjon ? 

Tusen takk for alle svar :)

Anonymkode: c43df...cd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bestill time så raskt som mulig på NAV. Der kan de svare på alle spørsmål du har om foreldrepenger.

Evt kan du ringe 55553333 (NAV) og spørre over telefon. 

Anonymkode: 1bf3d...5e1

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrepenger får du av NAV. Verken gamle eller nye jobben din har derfor direkte utgifter for at du er i permisjon. Men nye arbeidsgiver kan få indirekte utgifter i form av at de må skaffe vikar. (Men det er ulovlig å spørre om graviditet på intervju og graviditet kan ikke brukes som grunn til å velge deg vekk).

Siden du får permisjonspenger fra NAV, spiller det ingen rolle hvilken arbeidsgiver du har har eller har hatt, så lenge du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks måneder før du tar ut permisjon. (Disse 6 mnd trenger ikke være sammenhengende, men må ha vært innenfor de siste 10 måenedene)

Anonymkode: 51bd1...8e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldrepenger får du av NAV. Verken gamle eller nye jobben din har derfor direkte utgifter for at du er i permisjon. Men nye arbeidsgiver kan få indirekte utgifter i form av at de må skaffe vikar. (Men det er ulovlig å spørre om graviditet på intervju og graviditet kan ikke brukes som grunn til å velge deg vekk).

Siden du får permisjonspenger fra NAV, spiller det ingen rolle hvilken arbeidsgiver du har har eller har hatt, så lenge du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks måneder før du tar ut permisjon. (Disse 6 mnd trenger ikke være sammenhengende, men må ha vært innenfor de siste 10 måenedene)

Anonymkode: 51bd1...8e6

Tusen hjertelig takk for svar ☺️

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bestill time så raskt som mulig på NAV. Der kan de svare på alle spørsmål du har om foreldrepenger.

Evt kan du ringe 55553333 (NAV) og spørre over telefon. 

Anonymkode: 1bf3d...5e1

Tusen takk for tipset ☺️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...