AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 I går, ca en uke før forventet mens fikk jeg ekstremt vondt, lignet på menssmerter men mye sterkere. Gikk litt av og på i kanskje 20 minutter. Kan dette være festesmerter? Eller er det for sent i syklusen til at det kan være det? Hilsen håpefull! Anonymkode: a545a...f05
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #2 Skrevet 21. juni 2017 Hvordan i alle dager har du fått for deg at det gjør vondt når egget fester seg? Jeg tror ikke du finner noen som helst medisinsk info om dette noe som helst sted..Godt mulig at du er gravid, for alle del, men smertene dine skyldes neppe det. Anonymkode: 3ae42...c91
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #3 Skrevet 21. juni 2017 Vet ikke, er vel fordi folk snakker om noe som kalles festeSMERTER at jeg tenkte det kanskje var noe som kunne gjøre vondt.. Men takk for innspillet. Anonymkode: a545a...f05
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #4 Skrevet 21. juni 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke, er vel fordi folk snakker om noe som kalles festeSMERTER at jeg tenkte det kanskje var noe som kunne gjøre vondt.. Men takk for innspillet. Anonymkode: a545a...f05 Folk snakker om mye rart som de totalt mangler medisinsk grunnlag for å si. En kjenner ikke noe i livmora på den måten. Såkalt "festesmerter" eksisterer ikke, men det om kan skje er at noen kvinner vil kunne merke tidlig at de er gravide fordi livmora begynner å jobbe umiddelbart etter at det befruktede egget har festet og det strømme mer blod ned dit. Det kan oppleves som menssmerter/stikking/lett ubehag i underlivet. Men de får ikke vondt i livmora si. Anonymkode: 3ae42...c91
Gjest brud3813 Skrevet 21. juni 2017 #5 Skrevet 21. juni 2017 "Men de får ikke vondt i livmora si." Er det ikke litt bastant å si "nei, det har du ikke!" til noen som påstår at de har smerter her eller der? Til TS, Jeg kjente noe lignende før jeg visste at jeg var gravid. Var også før forventet mens, men husker ikke helt når. Varte bare noen minutter. Vet jo ikke helt hvorfor det gjorde vondt, men det var definitivt vondt. (Eller, det stakk godt, kan man si.) Jeg kjenner riktignok veldig godt hele syklusen min. Kjenner også EL. Kanskje noen merker ting som skjer i livmora mer enn andre?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #6 Skrevet 21. juni 2017 19 minutter siden, brud3813 skrev: "Men de får ikke vondt i livmora si." Er det ikke litt bastant å si "nei, det har du ikke!" til noen som påstår at de har smerter her eller der? Til TS, Jeg kjente noe lignende før jeg visste at jeg var gravid. Var også før forventet mens, men husker ikke helt når. Varte bare noen minutter. Vet jo ikke helt hvorfor det gjorde vondt, men det var definitivt vondt. (Eller, det stakk godt, kan man si.) Jeg kjenner riktignok veldig godt hele syklusen min. Kjenner også EL. Kanskje noen merker ting som skjer i livmora mer enn andre? Nei, det er det ikke. Når man gjør f.eks små inngrep i livmora bedøver man den jo ikke engang nettopp pga av at man ikke føler smerte der i en normal forståelse av smerte. En gir da bare lokalbedøvelse for områder lenger ned eventuelt, fordi oppe i livmora kjenner en ikke smerter på den måten. En blir mer eventuelt kvalm, menssmerter. Men man får ikke vondt i livmora av at et egg fester seg, hadde man fått vondt av bare det, ville jo et svangerskap der en etterhvert har mange kilo som henger fast i livmora vært kul umulig smertemessig.. Anonymkode: 3ae42...c91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå