AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Hva slags utdanning ville du valgt hvis du skulle velge i dag? Mest med tanke på økonomi og arbeidsmarked. Anonymkode: e2451...945
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #6 Skrevet 22. juni 2017 Jeg har valgt etter hjertet. Skulle jeg valgt mer etter hjernen hadde jeg gått for noen økonomi og ledelse, kanskje med markedsføring, etc. Anonymkode: 8d5de...104
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #7 Skrevet 22. juni 2017 Hadde jeg vært ungdom på nytt og valgt helt annerledes, hadde jeg nok gått for å studere medisin. Jeg var den ungdommen som var så lei skolen og hadde lavest selvtillit på at jeg klarte noe som helst på skolen. Med litt mer støtte fra de rundt meg, så hadde jeg kanskje fått motivasjonen tilbake. Jeg har alltid interessert meg for mennesket, kroppen, sykdommer etc, og er man ung, har man mange år på seg til å bli det man har lyst til å bli. For min del ble valget barn i ung alder, og tar utdannelsen nå. Nå blir det sykepleierutdannelse, og jeg er strålende fornøyd over at jeg kan få til det nå i voksen alder. Anonymkode: d8d1b...840
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #9 Skrevet 22. juni 2017 Skulle jeg valgt etter økonomi og fornuft så hadde jeg ønsket å bli veterinær. Ville egentlig blitt det da jeg var ung men takler dårlig sprøyter og skalpeller så det ble vanskelig. Men har alltid hatt hjerte for å hjelpe dyr. Jobbet en tid i min ungdom på veterinærhøgskole i Oslo i Hundeavdelingen og stortrivdes med det men svimte av hver gang jeg skulle være med under en operasjon. Så ønsket jeg å bli kokk da matlaging er en stor lidenskap. Jobbet en stund på hotellkjøkken ,men kom frem til at tunge løft, sene arbeidstider og mye stress ikke var noe for meg så da ble det matlaging på hobbybasis i hverdagslivet istedenfor. Skulle jeg valgt etter hjerte så hadde jeg ønsket meg en jobb der jeg kunne besøke forskjellige spisesteder, hoteller, cruisbåter etc. og skrevet artikler til magasiner/ukeblader om disse. Hadde vel vært journalist da. Hadde blitt litt som å tjene penger på ferie det for meg. Hadde jeg bare fått den stor ideen til en god roman så hadde jeg gjerne blitt forfatter. Er også veldig interessert i hudpleie og sminke så noe innen dette kunne ha vært aktuellt. men til syvende og sist så endte jeg opp med kontor og regnskap så tall og papirer ble min vei i yrkeslivet. Nå er det ikke så mange årene igjen før jeg blir pensjonist og da vil jeg helst bli turist så lenge helsa holder. 😊 Anonymkode: acc7b...116
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå