Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man skaffe seg en ny og solid vennekrets på opptil f.eks 2-3 stk i 20 års alderen? 

Jeg har hatt litt uflaks må jeg si. Da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående på fjerne Skedsmo.. da alle elevene på akkurat den tiden ikke var min type mennesker å "henge med". Vi var bare 13 stk per klasserom, og det var flere gutter enn jenter på nesten alle.. så det endte bare med masse bekjente her og der og ble aldri utviklet noe solid vennskap . Ikke rart kanskje siden jeg har gått hele barneskolen i Oslo.. Og da har jeg ikke vokst opp med ungdomsskoleelevene f.eks. 

Da jeg begynte på høgskole på BI var det aaaaltfor stort! Og fanterullan var den "store tingen" og jeg som ikke liker å drikke, ville ikke kaste bort tiden min på det, men heller på å være smart og få gode karakterer og på den måten bli kjent med de studentene man jobber sammen med. Det har resultert i hyggelige middager ute og koseprating og tøysing til sent ut på kveldene hjemme hos hverandre og på skolen. Men nå har alle gått hver sin vei. Var altså aldri no fast solid gruppe mennesker jeg omgikk på BI slik at man kunne skrive innlevering sammen hver eneste gang. Dessverre. 

Så hva kan man nå gjøre for å hvertfall ha 1-2 gode nære venninner? Jeg mener jeg har gjort mitt beste på å søke online. Det å dra på ting jeg liker som f.eks dansing, basket, eller andre ballsport osv er fryktelig vanskelig å komme inn på fordi det er så dårlig tilbud for folk på vår alder å få vært med på no sånt. Er jo bare tilbud for småbarn!! Og når man først hører om et damelag så er det møødre med barn.. 

Noen i samme båt som meg? 

Anonymkode: bfce7...ed7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme båt og i riktig alder, men dessverre på feil kant av landet. Men skjønner deg godt :( 

Anonymkode: 9e04d...b7f

• Liker 1
Skrevet

Treningssenter, meld deg inn i turistforeningen eller en lesesirkel eller strikkegruppe eller annet som interesserer deg - da treffer du iallfall likesinnede. Eller meld deg på et kurs - matlaging, språk, klatring, førstehjelp? Sjekk ut hvilke tilbud som finnes i området ditt. Frivillig arbeid et også en fin måte å treffe folk på - røde kors, turistforeningen, o. L.  Dra på organiserte reiser/pakketurer. Hva jobber du med? Har du kolleger på din alder du kan finne på ting med? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Lill3My skrev:

Treningssenter, meld deg inn i turistforeningen eller en lesesirkel eller strikkegruppe eller annet som interesserer deg - da treffer du iallfall likesinnede. Eller meld deg på et kurs - matlaging, språk, klatring, førstehjelp? Sjekk ut hvilke tilbud som finnes i området ditt. Frivillig arbeid et også en fin måte å treffe folk på - røde kors, turistforeningen, o. L.  Dra på organiserte reiser/pakketurer. Hva jobber du med? Har du kolleger på din alder du kan finne på ting med? 

Ja så klart apropos kolleger har jeg fått funnet på mye koselig og sosialt. Det var da for 1 år siden i det ene firmaet. Dessverre var det stoor trafikk inn og ut med ansatte siden det er salgsbransje og det er tøft. Så da var det mest sosiale treff bare for tidsfordriv egentlig.. og igjen.. man blir den eneste som ikke drikker.. 

Og i det andre firmaet hvor jeg jobbet i et halvt år gikk det mye på julelunsj, julebordfest med Disco som tema ect.. igjen mye drikking involvert men var i det minste kolleger på min alder og oppover man kunne danse med og føre ok-deep samtaler med :P hang da ofte med en kollega som drakk veeeldig lite så det var ok. Men hun viste seg å være litt "hater" faktisk. Av no reason. Hun trodde min kollega fra mitt team likte meg når hun egentlig likte han. Og så er hun bifil.. guri :P jaja. nok om det. 

Rødekors kunne også vært veldig god ide. Hvordan får man tak i frivillig arbeid direkte for røde kors? Vet bare om frivillig.no men ingen rødekors-oppdrag å se der. 

Skrevet

Du må oppsøke miljøer og delta i ting innen ditt interessefelt. 

Som barn var man jo automatisk "venner" bare pga. at man tilfeldigvis havnet i samne klasse.Slik er det ikke i "voksenverden". Skal en stifte nye bekjentskaper i voksen alder må en aktiv oppsøke arenar med likesinnede.

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen. Glemte forresten å si at jeg er arbeidsledig  i noen måneder nå haha :-) En drittfølelse å føle at utdanningen man til og med har tatt gir null relevant jobb. Markedsføring. så klart. Fordi jeg har vært så intensiv arbeidssøker vil jeg heller jobbe som rekrutterer :P Men ikke for et byrå, men inhouse :) Får krysse fingrene. 

AnonymBruker
Skrevet

Har dere hørt om meetup.com ? Har registrert meg og deltatt på treningsøkt på frognerparken. De arrangerer også klatring. Men er jo bare turister som deltar, og folk fra Molde som bor i Oslo midlertidig bare for å skaffe jobb. Hmm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...