Gå til innhold

Amfetamin og narkose????

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en venninne som har litt problemer med stoff, hun skal inn på sykehuset og ta en operasjon i morgen. Hun må ta narkose for å utføre denne operasjonen. Problemet er at jeg tror ganske sikkert at hun har tatt amfetamin i går kveld eller i dag. Jeg lurer veldig, og er redd for at det kan være farlig å ta narkose om man har slike stoffer i blodet, er det noen som vet noe om dette her? Hadde vært veldig veldig godt med svar fordi hun skal inn til operasjonen i morgen tidlig! :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sakset fra Statens Legemiddelverk:

"Ved elektiv kirurgi med behov for narkose eller anestesi bør man seponere amfetamin senest dagen før inngrepet."

(Seponere = slutte med). Det burde vel gå bra, men jeg vil jo oppfordre henne til å si ifra til anestesisykepleier/lege. Bare sånn i tilfelle. Jeg skjønner at hun sikkert ikke har lyst til dette, men de har taushetsplikt og hun vil ikke oppleve noe som helst sanksjoner dersom hun "tilstår".

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Du må si i fra. Før en operasjon hadde jeg tatt paralgin forte og til og med da sa jeg i fra.

Skrevet

Helt klart viktig at hun sier fra til legen! Vet at de kan være veldig nøye på slike ting.

De fleste leger har behandlet personer som har et eller annet problem tilknyttet avhengighet av stoff eller alkohol. De veit hva de driver med.

Skjønner likevel at det kan føles ekkelt og kanskje flaut å si det, men som sagt over; de har taushetsplikt!

Det går sikkert bra, men viktig å være på den trygge siden.

Lykke til :-)

Skrevet

Var vel muligens for sein med svaret mitt. Hvis du med i morra mente i dag, så beklager jeg.

Håper uansett det gikk bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...