AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #1 Skrevet 20. juni 2017 Jeg har et lite jobbdilemma. Jeg trives ikke i jobben min og ønsker å si opp, selvom jeg ikke har landa noen ny jobb enda. Skal jeg fortelle sjefen at jeg kommer til å slutte i nærmeste framtid? Jeg har fått tillit og mer ansvar nylig, noe jeg ikke trives med på denne arbeidsplassen (kunne nok trives med det et annet sted), og hvis jeg forteller at jeg er på vei bort setter de nok denne rollen til en annen person, og jeg slipper. Sier jeg ingenting før jeg evt finner ny jobb må jeg leve med de nye arbeidsoppgavene og mistrives forferdelig. Ønsker ikke å diskutere det med sjefen heller for er redd det skal slå tilbake på meg hvis han stiller opp som referanse for meg senere. At han da forteller at dette er arbeidsoppgaver jeg ikke ønsket å ha osv. For som sagt hadde jeg nok trives med disse oppgavene på en annen arbeidsplass. Anonymkode: 80eb5...e82
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #2 Skrevet 20. juni 2017 Ja, dette er vel ikke så uvanlig? Er det noe som kan slå tilbake på deg om du er åpen om det? Men hva hvis du ikke finner jobb? Kommer du til å si opp likevel? Anonymkode: f7374...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #3 Skrevet 21. juni 2017 Du bør absolutt ikke si noe på forhånd. Hva om du ikke får ny jobb, og må fortsette å jobbe der lenge? Om de da skal kvitte seg med noen, står du først i si-opp-køen da. Når de skal dele ut ansvar og oppgaver står du også nederst på listen over hvem som skal få de gøye/ansvarsfulle oppgavene. Så nei, du bør holde godt kjeft til du har skrevet under på en ny kontrakt. Anonymkode: fdacb...863 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #4 Skrevet 21. juni 2017 Jeg er faktisk i akkurat samme situasjon. Jeg sa ifra at jeg ville ha mindre ansvar, slik at jeg kunne gå tilbake til sånn jeg hadde det før. Kan du ikke gjøre det samme? At du sier du vil ha mindre ansvar,så jobber du der helt til du finner noe annet? Det tenker jeg å gjøre. Anonymkode: d101d...8ef
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #5 Skrevet 21. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er faktisk i akkurat samme situasjon. Jeg sa ifra at jeg ville ha mindre ansvar, slik at jeg kunne gå tilbake til sånn jeg hadde det før. Kan du ikke gjøre det samme? At du sier du vil ha mindre ansvar,så jobber du der helt til du finner noe annet? Det tenker jeg å gjøre. Anonymkode: d101d...8ef Jeg ønsker ikke å si at jeg vil ha mindre ansvar da det kommer til å slå tilbake på meg ved å bruke sjefen som en evt. referanse senere. Det er bare det at jeg ikke trives på denne arbeidsplassen og ønsker meg bort snarest. Jeg kommer nok til å si opp før jeg har funnet noe nytt uansett, har også avtale med NAV om at jeg slipper karantene på dagpenger (av diverse årsaker jeg ikke ønsker å gå inn på her) Anonymkode: 80eb5...e82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå