Gå til innhold

Hvilke egenskaper gjør en kvinne til en kvinne??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på dette og så ble jeg minnet på spørsmålet når jeg leste innleget : vet ikke om jeg skal være sinna eller lei meg ???

hvilken egenskaper i hjemmet,sosialt,yrkesmessig ,humor ,familiert og i et eventuelt forhold ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å svare seriøst...

En kvinne er en kvinne dersom hun har så stor indre styrke at hun kan takle nesten alt livet har å by på. En kvinne føler seg som en kvinne 100%- selv om hun kanskje ikke har kroppen til en kvinne.

På jobben: Individuelle forskjeller tror jeg, men et gjennomgangstema er vel at det forventes at kvinner strekker seg mye mer enn menn, når det gjelder jobben.

Hjemme: Også store individuelle forskjeller, men vi har jo den klassiske husmoren da.... Lager mat, vasker, passer barna. Blæh.

En kvinne er det motsatte av en mann :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Jeg svarte da seriøst jeg også, Vinga... :wink:

Jeg hadde ikke noe godt nok svar å komme med, da vøttø! ...så da måtte jeg bare tulle litt... unnskyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver mann har sin definisjon på en kvinne. Og på en drømmekvinne. Og kvinner har vel også sine individuelle definisjoner på hva en kvinne er.

Tullete båssetting, synes nå jeg. ;) Jeg vet at jeg deler kvinner litt inn i kategorier, heller enn å ha et bestemt idealbilde av Quinden. En sportskvinne er noe annet enn en karrierekvinne er noe annet enn en kunstnerkvinne. Men den samme dama kan være alle disse tre, bare i forskjellige situasjoner.

En kvinne skal være seg selv. Rent biologisk sett skal hun ha kvinnelige kjønnorganer og pupper. Bortsett fra det, så tror jeg ikke det finnes en eneste ting som ALLE kvinner har felles.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg selv vet for min del hvordan jeg føler at en kvinne bør være og prøver å leve opp til det....

jeg syntes at kvinner skal være myke mennesker ,men alikavel ha ben i nesa...

De skal selvfølgelig være seg selv og være et inndevid med egne meninger og inneresser....

Det jeg tenkte på når jeg stillte pørsmåle var at man hører så mye rart....

Slik som

Du er kvinne:

-du må nå kunne bake og lage mat

-ta vare på blommster og innerisere deg for det

-stelle huse og like å ha det rent rundt deg

-ha peiling på hvilken farge som passer med hva

-fikse og pynte i huset

-ta vare på barna og vite hva de tregner

-sy,strikke,hekle og brodere

-skal huske på alle de tingene som mannen ikke husker på

-vite hvor allt er i huse slik at mannen slipper å vite det og bare kan spørre

-like og sjoppe

osv....

Så har vi det som kvinner ikke skal kunne nettop fordi at de er kvinner noen eksempler kommer hær..

Som kvinner skal du ikke:

-spikre og borre

-bære tungt

-innterisere deg for biler

-behandle eller bruke værtøy

-bytte dekk på bilen eller fikse andre ting som gjelder bilen

-klage for at du er trøtt og sliten etter å vært hjeme hele dagen med barna

-ikke banne eller rape og fise

-ikke like fart og spenning

-ikke lvære en konkurent og vinne over typen din

-ikke vise at due r bedre enn typen din når det gjelder sport

osv....

hvor grå grensen hvor mye av de tingen som en kvinne ikke skal innterisere seg for kan hun iterisere seg får før hun ikke blir sett på som en kvinne og mye av de tingene som hun bør kunne kan hun ikke kunne før hun ikke lenger er kvinnelig nokk???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høh, det har jeg aldri tenkt på. Tror ikke jeg kommer til å tenke på det heller.

Jeg er meg selv, og ingen skal komme her og si at ikke det er kvinne nok, selv om jeg kan både hamre og skru :D

Jeg håper da dere ikke virkelig lar dette bekymre dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll:

Jeg synes det holder å være seg selv jeg !!!

Ikke så opphengt i hvordan jeg liksom "BØR" være...

Desverre aner jeg at noen ER det. Og det er vel i grunn ganske trist. For hvordan vil en eventuell partner noen gang få sjansen til å bli kjent med oss da ??? Og hva med kontakten man har med sine egne følelser ?

For meg er det mer riktig å leve mitt liv som jeg vil, være meg selv, enn å være og å gjøre det som andre forventer av meg. Glem det !!!

Selvsagt, noen ER jo mere såkalte "kvinnelige" enn andre. Men hva så ?

Alle er da kvinner allikevel, så lenge man kjenner seg som det. Og dessuten: Smaken er heldigvis temmelig ymse der ute blant menn !!!

Hilsen Venus. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Forskere har funnet ut en forskjell på mannens og kvinnens hjerne. Kvinnen kan bruke begge hjernehalvdelene samtidig, mannen kan bare bruke en om gangen. Det gjør at vi kan føle, tenke og snakke samtidig. En mann kan faktisk ha problemer med dette :blunke: Leser en bok som heter ''Mannen er fra Mars, Kvinnen er fra Venus'' nå. Ganske interessant... Disse egenskapene synes jeg en kvinne må ha:

- Evne til å ta vare på andre (f.eks et barn) og samarbeide

- Være øm, ydmyk og stolt

- Intelligens (flink til å snakke for seg)

- Selvtillit (ikke finne seg i å bli undertrykt)

- Ha mye psykisk styrke

- Flink til utvikle evnene sine

- Kunne ta vare på helsen sin

- Estetisk sans

...åh, hvordan var det...

kvinner bør være vakre for at mennene skal like dem og dumme for at de skal like mennene?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
Leser en bok som heter ''Mannen er fra Mars' date=' Kvinnen er fra Venus'' nå. Ganske interessant...[/quote']

Bøkene til John Gray er noe av det siste jeg ville anbefale noen å lese som annet enn komilitteratur. Makan til møl og forherligelse av stereotyper og foreldede kjønnsrollemønstre fra en forfatter som har kjøpt doktorgraden sin på billigsalg har jeg ikke sett siden The Rules.

Æsj!

(og det var dagens rant fra denne kanten :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med Verdande her.

Har selv smålest litt i bøkene hans og ble nesten litt usikker på om dette rett og slett bare var tull....men dessverre, mannen er seriøs.

Styr unna! :-?

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Disse egenskapene synes jeg en kvinne må ha:

- Ha mye psykisk styrke

- Estetisk sans

... som jeg absolutt synes er egenskaper også MENN bør ha! Ikke for å være menn, men for å være et sosialt oppegående menneske! Det går ikke an, mener jeg, å sette opp et sett med egenskaper som en kvinne eller man MÅ ha for å være sitt eget kjønn!

Denne diskusjonen er ufattelig meningsløs! Hvorfor skal en person defineres først og fremst utfra hvilket kjønn vedkommende har? Personlighet avhenger av fantastisk mye annet! Det kan godt være at det finnes visse "ideal-egenskaper" som mange vil enes om for kvinnen, men man er liksom ikke mindre kvinne bare fordi man ikke passer inn i en slik tvangstrøye! Kvinne som skifter dekk på bilen har jo like mye pupper som kvinner som steller i hagen! Noe så tåpelig!

Hilsen Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Disse egenskapene synes jeg en kvinne må ha:

- Ha mye psykisk styrke

- Estetisk sans

... som jeg absolutt synes er egenskaper også MENN bør ha! Ikke for å være menn, men for å være et sosialt oppegående menneske! Det går ikke an, mener jeg, å sette opp et sett med egenskaper som en kvinne eller man MÅ ha for å være sitt eget kjønn!

Denne diskusjonen er ufattelig meningsløs! Hvorfor skal en person defineres først og fremst utfra hvilket kjønn vedkommende har? Personlighet avhenger av fantastisk mye annet! Det kan godt være at det finnes visse "ideal-egenskaper" som mange vil enes om for kvinnen, men man er liksom ikke mindre kvinne bare fordi man ikke passer inn i en slik tvangstrøye! Kvinne som skifter dekk på bilen har jo like mye pupper som kvinner som steller i hagen! Noe så tåpelig!

Hilsen Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøkene til John Gray er noe av det siste jeg ville anbefale noen å lese som annet enn komilitteratur. Makan til møl og forherligelse av stereotyper og foreldede kjønnsrollemønstre fra en forfatter som har kjøpt doktorgraden sin på billigsalg har jeg ikke sett siden

Ved å være så aggresiv så utelukker du visse mennesker å tilegne seg kunnskap om kjønnsatferd ved hjelp av sterotyper og kjønnsrollemønster.

Beklageligsvis for slike som deg, så er det visse forskjeller av hunkjønn og hankjønn og hvordan de respektive part oppfører seg i ulike situasjoner og handlinger.

Noen få kvinner er nemlig av den oppfattning at mennesker har to kjønn med to ulike idifikasjoner som begge reagerer forskjellig allikevel skal behandles som to jevnbyrdige og ikke to likeverdet kvinner.

Waco

Du kan bare spørre hvis det er noe du ikke forstår.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Nathalie
Det jeg tenkte på når jeg stillte pørsmåle var at man hører så mye rart....

Slik som

Du er kvinne:

-du må nå kunne bake og lage mat

-ta vare på blommster og innerisere deg for det

-stelle huse og like å ha det rent rundt deg

-ha peiling på hvilken farge som passer med hva

-fikse og pynte i huset

-ta vare på barna og vite hva de tregner

-sy,strikke,hekle og brodere

-skal huske på alle de tingene som mannen ikke husker på

-vite hvor allt er i huse slik at mannen slipper å vite det og bare kan spørre

-like og sjoppe

osv....

Så har vi det som kvinner ikke skal kunne nettop fordi at de er kvinner noen eksempler kommer hær..

Som kvinner skal du ikke:

-spikre og borre

-bære tungt

-innterisere deg for biler

-behandle eller bruke værtøy

-bytte dekk på bilen eller fikse andre ting som gjelder bilen

-klage for at du er trøtt og sliten etter å vært hjeme hele dagen med barna

-ikke banne eller rape og fise

-ikke like fart og spenning

-ikke lvære en konkurent og vinne over typen din

-ikke vise at due r bedre enn typen din når det gjelder sport

Dette er helt meningsløs BULLSHIT! Man kan ikke si at kvinner MÅ kunne sånn og sånn og IKKE gjøre sånn og sånn....

Jeg er vel ikke nok kvinne, for jeg liker fart og spenning, jeg banner, jeg kan gjøre noe mekketing (ikke så mye, men... :oops: ), jeg syr ikke, jeg strikker ikke, jeg hekler ikke, ikke har jeg grønne fingre i det hele tatt osv.... Hmmm.... Er jeg kvinne i skinn, mann i sinn? NEI, absolutt ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør en kvinne til en kvinne er at hun har gode sosiale egenskaper.

Hun er åpen, har innlevelse, empati og medfølelse. Hun er flink til å knyte sosiale kontakter og er ofte midtpunket i en sosial krets.

Hun er rask til å oppfatte signaler og intensjoner, har gjerne god menneskekunnskap, og kan se skjulte hensikter og usannheter. Hun både oppfatter og viser følelser. Hun er ikke redd for å vise følelser. Ut i fra dette har hun gode omsorgsegenskaper.

Det kan godt være at gode sosiale egenskaper er en nødvendig del av det å få barn. For å si det sånn: det er ingen ulempe. Det er heller ingen ulempe å ha slike egenskaper i et moderne samfunn, der vi må bo tett sammen og samarbeide.

Fordi en kvinne er mer sosial, er hun nok også mer avhengig av andres oppfatninger om henne selv. Hennes selvbilde er muligens mer sårbart av den grunn.

Elefanten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...