Gå til innhold

De beste tips i mot Internett-troll.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En del på kg har klaget på tulle-tråder, debatter som er usaklige, Facebook-troll, osv.

Her er mine beste tips i mot Internett-troll:

1: Slettmeg.no

2: Datatilsynet.no.

3: Hjelp i fra kyndige ingeniører. 

4: Blokkeringsfunksjonen. 

4: delete.me. 

Hva er deres beste tips for å utestenge de, og for å få de til å la folk være i fred?

Har dere noen flere tips på lager?? Hva er deres beste tips i mot dette?

Anonymkode: 553a3...40e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her på KG så er det bare å overse dem. Hadde bare alle gjort det! 

Anonymkode: ab73c...1dc

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

På KG ignorerer man troll.

Dersom du blir forfulgt andre steder bør politianmeldelse vurderes.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ett patetiak troll skriver ett latterlig tulle-innlegg, så er det veldig enkelt å bare overse idiotene! 

Men det finnes alltid noen tullinger som kommenterer, og skal kverulere på helt opplagte trolle-innlegg. Folk som forsøker å diskutere mot slike troll er vel minst like irriterende som selve trollene!!    

Anonymkode: a9c1f...6fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte mer og lurte på om dere har noen tips i mot det ala nettsider som Datatilsynet har. Nå er Datatilsynet nettside for blokkering og beskyttelse av dette en av de beste vil jeg tro, men jeg tar gjerne i mot flere tips. :) 

På kg er det bare å blokkere det. Mange sider har heldigvis den funksjonen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med troll på datingsider? Hva gjør man med de? Når de oppretter nye profiler gang på gang etter at de har blitt kastet ut.. 

Anonymkode: af4c3...844

Gjest Cicero
Skrevet

Slettmeg.no og de er vel mer hvis noen doxxer deg. 

Mot alminnelige troll som de man ser på KG er det best å bare ignorere dem. Selv om noen er ganske artige da. :P 

Er folk slemme mot meg personlig troller jeg dem bare tilbake, lol.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med troll på datingsider? Hva gjør man med de? Når de oppretter nye profiler gang på gang etter at de har blitt kastet ut.. 

De blir slettet fra siden vil jeg tro. Allikevel håper jeg flere kan kommme med noen kule og interessante tips. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De blir slettet fra siden vil jeg tro. Allikevel håper jeg flere kan kommme med noen kule og interessante tips. 

Nei er dessverre det de ikke blir. Men troll her på kg er jo ganske uskyldige, hvorfor ikke bare ignorere de? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Cicero skrev:

Slettmeg.no og de er vel mer hvis noen doxxer deg. 

Mot alminnelige troll som de man ser på KG er det best å bare ignorere dem. Selv om noen er ganske artige da. :P 

Er folk slemme mot meg personlig troller jeg dem bare tilbake, lol.

Ja. Det fungerer også. ;) Poenget mitt blir som sagt: det hadde vært fint om noen visste om noen sider ala Datatilsynet. 

Gjest Cicero
Skrevet

Ja. Det fungerer også. ;) Poenget mitt blir som sagt: det hadde vært fint om noen visste om noen sider ala Datatilsynet. 

Tviler på om myndighetene bryr seg sånn veldig om nettroll av KG-typen. :P 

Hvis noen plager deg er det beste å rapportere og ignorere. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Nei er dessverre det de ikke blir. Men troll her på kg er jo ganske uskyldige, hvorfor ikke bare ignorere de? 

Jeg bare overser det men ikke lett å vite om det er troll eller sant. Tenkte ikke på kvinneguiden heller. Er det så vanskelig å svare på? Ingen som vet? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Cicero skrev:

Tviler på om myndighetene bryr seg sånn veldig om nettroll av KG-typen. :P 

Hvis noen plager deg er det beste å rapportere og ignorere. :) 

Myndighetene? Det er en side som er behjelpelig med masse innen informasjons teknologi men da kan man like så godt spørre en nerd. Ingen med tips? 

Ja. Vet at man kan ignorere. :) Men nå er det ikke meg det er om. 

Skrevet

Jeg tenker som så at dersom det er hatefulle utsagn eller direkte mobbing, så bør man konfrontere det på en eller annen måte. Men ikke gjør det ved å senke deg ned på samme nivå som dem. De driter seg som oftest ganske fort ut når de blir representert med holdbare argumenter og fakta😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...