Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #1 Skrevet 4. januar 2005 En venninne av meg reiser på backpacker-tur om en uke. Hun blir borte et år. Vi skal ha en liten avsjeds-markering før hun drar. Jeg har lyst til å gi henne en symbolsk avsjeds-gave. Men hva kan jeg gi? Hun kommer jo sannsynligvis til å måtte legge gaven igjen i Oslo i alle fall.
@riel Skrevet 4. januar 2005 #2 Skrevet 4. januar 2005 Legg litt arbeid inn i et lite album, der du limer inn bilder av dere, skriver litt, og dekorerer. Om den må bli igjen er det uansett en flott gave som kommer til å bli satt pris på, og sett i gjentatte ganger- etter hun har kommet hjem også
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #3 Skrevet 5. januar 2005 Eller du kan gi henne et anheng eller et annet smykke som hun kan ta med seg på reisen. Ikke noe flashy, men noe som symboliserer "hjemme" for henne.
ella.P Skrevet 5. januar 2005 #4 Skrevet 5. januar 2005 Jeg er litt fristet til å si et lite anheng eller noe slikt som vedkommende kan ha på seg/med seg. Eller hva med en liten reisedagbok - som hun kan skrive i under reisen - og hvor du kanskje kan skrive noen ord i, en hilsen til henne i begynnelsen....og noen ord midt i boken kanskje...
Kittykat Skrevet 5. januar 2005 #5 Skrevet 5. januar 2005 Et fotoalbum eller en reisedagbok var en veldig god ide.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 5. januar 2005 #6 Skrevet 5. januar 2005 Hva med noe praktisk hun har bruk for når hun er på tur, f.eks en reisehåndbok over et av landene hun skal til eller en slik universal propp som passe de fleste vasker og badekar?
Tusenfryd Skrevet 5. januar 2005 #7 Skrevet 5. januar 2005 http://www.nomaden.no/ Her har du mange godsaker for en som skal på tur.
Vercetti Skrevet 5. januar 2005 #8 Skrevet 5. januar 2005 Gi et lite kompass. For å huske veien hjem.
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #10 Skrevet 6. januar 2005 Reisedagbok hvor alle vennene kan skrive en liten hilsen på starten.
LilleBille Skrevet 6. januar 2005 #11 Skrevet 6. januar 2005 Synes det var mye flott inne på siden til Nomaden. Det må være mye bedre å gi henne noe hun har bruk for - og som hun kan tenke på dere hver gang hun bruker ... enn noe som "tar opp plass".
Kaori Skrevet 6. januar 2005 #12 Skrevet 6. januar 2005 Ella p, en reisedagbok var et sinnsykt bra forslag til en backpacker altså! For et fotoalbum, uansett om det ikke er stort har hun neppe plass til å ta med seg i en ryggsekk. Men om reisedagboka ikke er stor, og inneholder gode ord hjemmefra og som samtidig kan brukes til nye minner fra tida på reisen, er jo dette en perfekt gave! Så kreativ du er ELLA! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå