Coiljente Skrevet 20. juni 2017 #1 Skrevet 20. juni 2017 Prøver å bli litt strengere med meg selv og prøver å spise sunnere. Har dere tips til enkle og sunne måltider? Gjerne noe som ikke tar lang tid å lage.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #2 Skrevet 20. juni 2017 Frukt og grønnsaker Anonymkode: 015ec...d05
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #3 Skrevet 20. juni 2017 Veldig mye godt https://www.matprat.no/oppskrifter/#1/sunn/sunn og rask/////////new/ Anonymkode: b3860...69a 1
Gjest NotNaomi Skrevet 20. juni 2017 #4 Skrevet 20. juni 2017 Salater. Er det sunneste samt belgfrukter! Champignon bruker jeg mye i salater da det er "kjøttsmak"og null kalorier. Brunost på grovt brød. Jern. Og mye løk da det er betennelsesdempende og sunt! Tomater og spinat i salatene. Og så må en jo få i seg kjøtt iblant da. Noe jeg ikke er glad i,men eggerøre med bacon går nå det.
Pringle Skrevet 20. juni 2017 #5 Skrevet 20. juni 2017 Min versjon av sunt, godt og raskt er helt sikkert annerledes enn din. Finn ut hva som er sunt og hva du liker og lag noe du synes er enkelt. Da trenger du ikke være så streng mot deg selv. Men noen tips kan du få. Jeg "jukser" en del ved legge kjøtt/fisk/grønnsaker til tining i kjøleskapet over natta, så steker jeg kjøttet/fisken i stekeovnen, oftest bare med salt og pepper på, og koker ris eller pasta eller byggryn (som forresten bør bløtlegges over natta), eller potet/søtpotet og lager mos. Erter eller aspargesbønner har jeg tint i en bolle/form som tåler varme, så den putter jeg inn i stekeovnen i det jeg slår av varmen, så blir det passe varmt mens jeg lager mosen. På søndager spiser jeg ofte okse- eller lammekjøtt, og litt "finere" tilbehør - ovnsbakt pastinakk eller rosenkål, kokt artisjokk med smør, og "grillet" maiskolbe (jeg har bare stekeovn, men det går fint) eller helt enkelt potetmos igjen. Ellers går det i gryteretter og grønnsakssupper til middag. Helt vanlig mat, så det føles litt teit å ramse opp sånn. Frokost og lunsj er ofte knekkebrød og melk, eller grøt. Noen ganger pumpernickel eller pitabrød. Pålegg er leverpostei, ost, fiskepålegg, skinke, salami. Mye frukt og grønnsaker, jeg passer på å spise en porsjon av hver til alle måltider (men ikke frukt til middag, vanligvis). I dag har jeg spist omelett til lunsj. Imorgen tenker jeg å ha kokt skinke med sylteagurk og majones i pitabrød. Jeg liker det meste, og variasjon er noe av det som definerer "sunt" for meg. Så jeg har en måltidsplan som jeg fyller i etterhvert og med middags"temaer" for hver ukedag. Det gjør det lett å bestemme seg for hva jeg skal ha til hvert måltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå