Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hører folk som er uføre får lån i Lånekassen. Jeg skal studere nå og er uføre.

har 1 unge på under 1 år. Vi har hus, men jeg må flytte til et annet sted det ene året. Kommer hjem for og jobbe helger iblant, og det er ikke full skole så blir litt hjemme også selvfølgelig. Vil ha utbetalt ca 330.000kr iåret.. vil jeg ha rett på lån fra Lånekassen da? 

Anonymkode: 17753...29b

AnonymBruker
Skrevet

Du søke så mye lån du bare vil, men det må jo betales tilbake en dag, for det blir selvsagt ikke slettet siden det er tatt opp etter uførhet. 

Anonymkode: 83655...24c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er ikke det slik at om du står på eksamen så blir noe av lånet slettet ?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men er ikke det slik at om du står på eksamen så blir noe av lånet slettet ?

NEI. Og det er ufør!!! Ikke uføre når det gleder entall ubestemt!!!!

Anonymkode: af1b3...d4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik at vis en person står på alle eksamen, så blir noe av lånet stipend? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI. Og det er ufør!!! Ikke uføre når det gleder entall ubestemt!!!!

Anonymkode: af1b3...d4e

Problemer i hverdagen? Hehe.

AnonymBruker
Skrevet

Oki. Da får man nok kanskje ikke noe stipend av de pengene om man tjener rundt 330.000kr. Men ville nok tatt opp lån om man fikk noe på stipend. Så altså ikke smart å ta opp lån?

Skrevet

Økonomilæreren min på videregående anbefalte oss alltid å ta opp lån, sette det i banken, og betale til ake når studiene er over. Men når rentene er som de er nå vil du jo ikke få mange kronene ut av det.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, applestories skrev:

Økonomilæreren min på videregående anbefalte oss alltid å ta opp lån, sette det i banken, og betale til ake når studiene er over. Men når rentene er som de er nå vil du jo ikke få mange kronene ut av det.

For unge studenter som er i en helt annen livssituasjon enn en ufør person, ja. Jeg ville definitivt ha tenkt annerledes dersom man ikke er sikker på om man vil fullføre studiene for eksempel på grunn av funksjonsnedsettelsen, eller om man eventuelt ikke får bruk for utdannelsen i etterkant. Da pådrar man seg unødvendig lån der alt må tilbakebetales. 

Anonymkode: abe67...b54

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For unge studenter som er i en helt annen livssituasjon enn en ufør person, ja. Jeg ville definitivt ha tenkt annerledes dersom man ikke er sikker på om man vil fullføre studiene for eksempel på grunn av funksjonsnedsettelsen, eller om man eventuelt ikke får bruk for utdannelsen i etterkant. Da pådrar man seg unødvendig lån der alt må tilbakebetales. 

Anonymkode: abe67...b54

Om alt står i banken gjør det vel ikke noe at det må tilbakebetales? Men jeg ville nok ikke gjort det uansett da renten er så lav at det ville vært mer stress enn de få hundrelappene man kunne fått i rente.

AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke man kunne studere som ufør jeg. Om man er student, er man jo ikke ufør, men student. Mulig jeg tar feil, men hva er planen her? Skal du ta en utdannelse for å begynne å jobbe etterpå. Litt forvirrende, er du ikke ufør da?

Anonymkode: 220bc...031

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...