Gå til innhold

Student og sparing. Er det noe håp?

Anbefalte innlegg

Gjest Nanna87
Skrevet (endret)

Jeg er student, og har spart 88 000 kr så langt, noe jeg er stolt over da jeg knapt bruker penger på klær, eller annet. Jeg sparer alt jeg kan, og jeg har nærmest begynt å bli grådig. Har en BSU jeg fyller opp en gang i året, og har nylig ordnet meg BSU 2.0 som jeg skal fylle opp i sommer. Regner med at jeg har 135 000 kr på konto etter sommerferien. Etter endt utdanning håper jeg at jeg har 200 000 kr på konto. Samboer har ca, 100 000 kr etter endt utdanning. Min far vil stille som kausjonist når vi skal kjøpe, og han har god råd, og vi er utdannet Ingeniør og sykepleier innen 1 år. Føler at vi har veldig lite penger så langt, og jeg vil så gjerne komme meg inn på boligmarkedet om ikke så lang tid, da jeg ønsker barn. Bor nå i en 30 kvm leilighet, og jeg kjenner det blir for lite i lengden, spesielt med tanke på ønske om barn. 

Noen råd? Føler det er så tøft å få råd til noe eget i dagens samfunn. Føler jeg prøver så godt jeg kan å spare, men med husleie, strøm, mat, og mobilregning er det ikke mye igjen hver måned, for derfor ikke mulighet til å spare mer.. 

Håper flere er med på å diskutere hvor vanskelig det er å spare?

Endret av Nanna87
skivefeil
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å spare? Det er ikke vanskelig så lenge man holder seg til budsjett. Har man ikke penger til overs så får man finne seg en deltidsjobb ved siden av studiene. 

Men det er ikke rette tiden å spare tusenvis av kroner når man er student. Med mindre man vil slutte å spise da. 

Anonymkode: 4610f...814

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å spare? Det er ikke vanskelig så lenge man holder seg til budsjett. Har man ikke penger til overs så får man finne seg en deltidsjobb ved siden av studiene. 

Men det er ikke rette tiden å spare tusenvis av kroner når man er student. Med mindre man vil slutte å spise da.