AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #1 Skrevet 20. juni 2017 Har søkt på nettet, men ikke funnet så mye om dette. Selv husker jeg lite fra hendelsen og føler meg ikke som meg selv lenger, nesten som jeg er noen andre og har mistet meg selv helt. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det på noen bedre måte. Er det dette som feiler meg eller kan det være noe annet? Er det noen som har opplevd dette? Hvordan opplevdes det for deg og hvilke symptomer hadde du? Anonymkode: 0c071...13c
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #2 Skrevet 20. juni 2017 Hva mener du med dissosiativ lidelse? Det er forskjellige typer som for eksempel PTSD som mange sikkert har hørt om. For å forklare. Alle mennesker dissosierer av og til. Mange opplever når man sitter i et kjedelig møte for eksempel at man kobler ut og tankene flyr over på noe annet. Men dette er den friske dissosiasjon. Det er når det går over til PTSD og PNES (ikke-epileptiske anfall) eller i verste fall dissosiativ personlighetsforstyrrelse at dissosiering er sykelig. Det blir en slags feilkobling i nervesignalene som gjør at dette skjer, og med behandling kan denne feilkoblingen i mange tilfeller korrigeres igjen. Altså må du gå i behandling hos psykolog eller psykiater. Anonymkode: c3c73...49d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #3 Skrevet 20. juni 2017 Det må diagnostiseres av en behandler som har greie på slikt (ikke alle behandlere har det) og folk på KG kan ikke vite om du har dissosiativ lidelse. Anonymkode: 23cf6...9a9 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #4 Skrevet 20. juni 2017 Her er det overhodet ikke snakk om DID, det er ikke slik det utarter seg. Høres ut som det er snakk om et traume, og jeg ville tatt kontakt med en profesjonell for å få luftet tankene rundt det. Anonymkode: 5abb4...aeb
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #5 Skrevet 20. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her er det overhodet ikke snakk om DID, det er ikke slik det utarter seg. Høres ut som det er snakk om et traume, og jeg ville tatt kontakt med en profesjonell for å få luftet tankene rundt det. Anonymkode: 5abb4...aeb Dissosiativ personlighetsforstyrrelse er ikke den eneste formen av dissosiative lidelser til informasjon. Det er den mest alvorlige formen for dissosiering. Anonymkode: c3c73...49d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #6 Skrevet 20. juni 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dissosiativ personlighetsforstyrrelse er ikke den eneste formen av dissosiative lidelser til informasjon. Det er den mest alvorlige formen for dissosiering. Anonymkode: c3c73...49d Og nok en grunn til å stikke til en proff. Bli henvist av fastlege, eller spør om time hos privat psykolog. Anonymkode: 08d19...93c
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #7 Skrevet 20. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dissosiativ personlighetsforstyrrelse er ikke den eneste formen av dissosiative lidelser til informasjon. Det er den mest alvorlige formen for dissosiering. Anonymkode: c3c73...49d Heter det ikke dissosiativ identitetsforstyrrelse? Anonymkode: 92654...1ac
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #8 Skrevet 20. juni 2017 Depersonalisering? Anonymkode: 97e91...335
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #9 Skrevet 20. juni 2017 At du ikke husker mye er vanlig ved traumatiske hendelser. Anonymkode: 97e91...335
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #10 Skrevet 20. juni 2017 Du husker ALT ; absolutt alt av traumer på subliminalt/ underbevisst plAn.... det er grunnen til flashbacks angstanfall og panikkangstanfall; hyppigst hos de som aldri får hjelp i " systemet". Flashbacks kommer hvor som helst når som helst; derfor oppholder de fleste med post traumatisk stress seg hjemme mesteparten av tiden; i et forsøk på å kontrollere omgivelsene. Marerittene som følger kan være jævlige!!!!!!! Og minner mann omovergrepene hver natt...og sitter i i timesvis dagene etterpå. Nedsatt funksjonsevne er hypervanlig pga marerittfølelse i våken tilstand og det at voldtekt/ incest/ innbrudd/ overgrep/ mobbing/ sjikane/ utfrysing og personforfølgelse stjeler ekstremt mye tid og også krefter. Løgn,manipulering, og vrenging av sannheten fra forfølgere vil også ødelegge overgrepsofferets tillit til å noensinne bli hørt i " systemet". Anonymkode: 5d273...a29
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #11 Skrevet 20. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du husker ALT ; absolutt alt av traumer på subliminalt/ underbevisst plAn.... det er grunnen til flashbacks angstanfall og panikkangstanfall; hyppigst hos de som aldri får hjelp i " systemet". Flashbacks kommer hvor som helst når som helst; derfor oppholder de fleste med post traumatisk stress seg hjemme mesteparten av tiden; i et forsøk på å kontrollere omgivelsene. Marerittene som følger kan være jævlige!!!!!!! Og minner mann omovergrepene hver natt...og sitter i i timesvis dagene etterpå. Nedsatt funksjonsevne er hypervanlig pga marerittfølelse i våken tilstand og det at voldtekt/ incest/ innbrudd/ overgrep/ mobbing/ sjikane/ utfrysing og personforfølgelse stjeler ekstremt mye tid og også krefter. Løgn,manipulering, og vrenging av sannheten fra forfølgere vil også ødelegge overgrepsofferets tillit til å noensinne bli hørt i " systemet". Anonymkode: 5d273...a29 Kan du forklare meg mer om hva den uthevede setningen betyr? Anonymkode: d4746...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå