Pastillika Skrevet 20. juni 2017 #1 Skrevet 20. juni 2017 Hei, Vet ikke om noen kan dele litt erfaringer. Jeg er opprinnelig syk og har maksdato i august. Det har seg sånn at jeg har blitt gravid. Det å presse seg ut i jobb nå grunnet maksdato vil bli uforsvarlig. Det å skulle belage seg på å gå ned til kun 66 % av inntekten vil ikke være levelig mtp et barn som skal komme. Ønsker å jobbe men klarer ikke fullt nå. Og jeg går vel kanskje under et rusikosvangerskap pga helsetilstand. Har oppfølging på akutteam og er sendt henvisning til ullevålsteamet. Har jeg krav på svangerskapspenger? Legen min mener vi skal søke. Jobber i en stressende bedrift. Stress gjør meg ekstremt dårlig. Er livredd for å havne i en svært vanskelig situasjon økonomisk og. Helsetilstanden er mer enn nok å bekymre seg over... Håper noen har noe svar. Trenger ikke å høre kjipe ting.. har det alt for belastende og ingenting annet jeg ønsker enn å kunne ta vare på meg selv nå, slik at den lille der inne har det bra
atropos Skrevet 20. juni 2017 #2 Skrevet 20. juni 2017 Søk svangerskapspenger før sykepengene dine går ut! Det er andre regler for svangerskapspenger, så det vil ikke bli påvirket av at du har vært sykemeldt såpass lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #3 Skrevet 20. juni 2017 Du kan alltids få legen til å søke for deg. Hvis arbeidet ditt er farlig for fosterets liv og helse vil du kunne få svangerskapspenger. Stress på arbeidsplassen kan gå under psykososiale forhold som kan påvirke fosteret. Jeg hadde et risikosvangerskap selv, og en kontorjobb med mye stress. Fikk svangerskapspenger fra uke 12. Anonymkode: b10fe...e49
Pastillika Skrevet 20. juni 2017 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2017 Tusen takk for svar dere to! Til du over her. Kan jeg spørre om hvorfor du hadde et risikosvangerskap?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #5 Skrevet 20. juni 2017 26 minutter siden, Pastillika skrev: Tusen takk for svar dere to! Til du over her. Kan jeg spørre om hvorfor du hadde et risikosvangerskap? Dødfødsel i første svangerskap. Årsaken var morkakesvikt pga svangerskapsforgiftning, og det kunne skje igjen. Derfor var det beste å unngå alt ekstra stress for min del. Svangerskapet i seg selv var jo stressende nok i seg selv. Anonymkode: b10fe...e49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå