AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #1 Skrevet 20. juni 2017 Hei Jeg og kjæresten er svært sent ute med å bestille ferietur for sommeren da planen er å reise allerede neste uke. Vi har kommet frem til at en roadtrip i Italia kan være noe for oss! Ingen av oss har prøvd noe lignende før, og vi er heller ikke kjent i Italia. Etter søk på diverse forum her og der har vi landet på at Amalfikysten bør være (et av) målene for turen, men vi aner ikke hvor vi bør fly inn først, og hvor vi bør ende turen. Ønsker oss også tips til reiseruten forøvrig, samt annen relevant informasjon dere måtte sinne inne med. På forhånd, tusen takk Vi er begge i midten av 20-årene, over gjennomsnittet glade i god mat og vin, og setter pris på både sol og bad og opplevelser! Reisen bør ideelt sett ikke vare lenger enn 10-11 dager og budsjettet vårt er ikke ubegrenset da vi begge er studenter! Anonymkode: 2445e...2a2
Gjest Overrasket Skrevet 20. juni 2017 #2 Skrevet 20. juni 2017 Jeg ville ikke valgt Amalfikysten på første tur til Italia. Jeg hadde fløyet inn til Roma, sett byen, dratt gjennom Umbria til Sør-Toskana, fortsatt videre gjennom Toskana til kysten, etterhvert endt opp i Pisa og fløyet hjem.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #3 Skrevet 20. juni 2017 19 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg ville ikke valgt Amalfikysten på første tur til Italia. Jeg hadde fløyet inn til Roma, sett byen, dratt gjennom Umbria til Sør-Toskana, fortsatt videre gjennom Toskana til kysten, etterhvert endt opp i Pisa og fløyet hjem. Hvorfor ville du ikke valgt Amalfikysten? Ruten du nevner ser også fantastisk ut, men ikke helt det vi ønsker oss denne gangen. Roma har jeg besøkt for fire år siden, så det er ikke aller første gang i Italia. Ønsker likevel å dra tilbake og tilbringe noen dager der da jeg minnes det som en fantastisk by med mye å by på! Anonymkode: 2445e...2a2
Gjest Overrasket Skrevet 20. juni 2017 #4 Skrevet 20. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ville du ikke valgt Amalfikysten? Ruten du nevner ser også fantastisk ut, men ikke helt det vi ønsker oss denne gangen. Roma har jeg besøkt for fire år siden, så det er ikke aller første gang i Italia. Ønsker likevel å dra tilbake og tilbringe noen dager der da jeg minnes det som en fantastisk by med mye å by på! Anonymkode: 2445e...2a2 Jeg synes det er en kjedelig, overturistifisert og dyr region uten egen identitet eller attraksjoner (Pompei et hederlig unntak). De har ingen mat-tradisjoner, ingen vin-tradisjoner, og Amalfi-kysten er bare en pengemaskin for å loppe uvitende og naive turister, eller rike turister som ikke bryr seg om noe som er i nærheten av en genuin og ekte opplevelse. Det er Italias mest identitetsløse og klisjefylte region. (Alt i mine øyne så klart, dette er kun subjektive betraktninger).
gustav Skrevet 20. juni 2017 #5 Skrevet 20. juni 2017 Synes du fikk veldig negativt svar her. Sorrentohalvøya er et av de flotteste områdene i Italia, dog er turisttrykket og prisene deretter. Innenfor et relativt lite område har du Pompeii, Herculaneum, Vesuv, øyene Capri m.fl, Sorrento, Amalfikysten med landsbyer som klorer seg fast i fjellet med en vidunderlig artig veistrekning, og strendene nede ved Paestum Sentrum av Napoli har jeg ikke vært og kan ikke uttale meg om. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå