Gå til innhold

Male tidligere malte gipsvegger

MinaPina

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal male et rom som i dag har 3 gipsvegger som er malt lyseblå og en gipsvegg som er malt litt mørkere grå. Jeg ønsker å male hele rommet i en mørkere blå farge. Kan jeg male to strøk på alle fire veggene og få samme resultat eller vil det bli forskjell siden veggene ikke har samme farge fra før? Bør jeg grunne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende du må male tre strøk for å dekke helt, men det blir likt til slutt :)  Har aldri grunnet, men noen gjør kanskje det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, MinaPina skrev:

Hei!

Jeg skal male et rom som i dag har 3 gipsvegger som er malt lyseblå og en gipsvegg som er malt litt mørkere grå. Jeg ønsker å male hele rommet i en mørkere blå farge. Kan jeg male to strøk på alle fire veggene og få samme resultat eller vil det bli forskjell siden veggene ikke har samme farge fra før? Bør jeg grunne? 

Ta bilde av veggene slik at fargeforskjellen tydleig fremkommer og spør der du kjøper ny maling. Som regel går det bra, men det kan og være litt avhengig av malingstype både på gammel maling og den du velger til overmaling nå.

Anonymkode: 9a3df...3e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du en god og dekkende malingstype holder det fint med 2 strøk for å få et jevnt og godt fargeresultat på alle vegger.

Jeg grunner kun på umalte vegger som suger mye maling eller hvis jeg skal tapetsere over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...