AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #1 Skrevet 20. juni 2017 Har lyst til dette, men har hørt at det er en ubrukelig utdannelse. Isåfall blir jeg å ta det på markedshøgskolen, og det er jo privat så går en del penger dit. Har skikkelig lyst å jobbe med reklame eller noe kreativt. Hvilke jobber får man med dette? Ser at prisen er 32.400,- per semester, så 64.800/året, som blir nesten 200.000,- for bacheloren. I tillegg kommer jo bøker, studieleilighet osv. Er det verdt det? Får man gode jobber? Hva jobber dere som har studert dette med? Anonymkode: bfb0a...879
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #2 Skrevet 20. juni 2017 Det er veldig, veldig vanskelig å få seg en relevant jobb. Jeg har en kamerat og en fetter som har gått markedsføring på BI. Han ene søkte jobber i 2 år etter endt utdannelse, så ga han opp og begynte helt på nytt, på ingeniørutdannelse, hvorpå han fikk jobb allerede før han var ferdigstudert. Han andre var arbeidsledig i et år før han begynte som ukvalifisert assistent i barnehage, noe han jobber som fremdeles, tre år senere. Så å betale i dyre dommer for utdannelsen kan vise seg å være veldig bortkastede penger. Anonymkode: 956f4...5bb 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #3 Skrevet 20. juni 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lyst til dette, men har hørt at det er en ubrukelig utdannelse. Isåfall blir jeg å ta det på markedshøgskolen, og det er jo privat så går en del penger dit. Har skikkelig lyst å jobbe med reklame eller noe kreativt. Hvilke jobber får man med dette? Ser at prisen er 32.400,- per semester, så 64.800/året, som blir nesten 200.000,- for bacheloren. I tillegg kommer jo bøker, studieleilighet osv. Er det verdt det? Får man gode jobber? Hva jobber dere som har studert dette med? Anonymkode: bfb0a...879 Nei guriland, hadde ALDRI kastet bort så mye penger på en utdannelse som har så liten sjanse for å lede noen vei. Skulle jeg brukt penger (utover vanlig studelån) skulle jeg så godt som vært sikra jobb i den andre enden. Skaff deg en "gratis" utdannelse innen noe som faktisk gir muligheter i fremtiden. Anonymkode: ee1a2...92b 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #4 Skrevet 20. juni 2017 Nei dette har jeg ikke sett på MAKAN til! Det er lett å fortelle om sine brødre, fettere og what not om at de søker og søker jobber etter endt utdanning! Men det er jo super individuelt! 90% av de som går i utdannelsen markedsføring på BI Får jobb, FØR endt studie! Og da må man bare akseptere at den typen jobb man får tilbud om så lett, den må man ta! For å overbevise ledelsen at "detta kan du", fordi ingen skylder deg noe som helst, nemlig! Jeg har selv masse i gjeld fra BI, har også betalt for bøker men guess what: du sitter med en generell god kompetanse ikke bare i markedsføring men også økonomifag, teorier om ledelse , psykologi og adferd.. man blir god på strategi og analyse! Er jo så mangt i denne bacheloren, det er verdt hver ENESTE krone. Jeg jobber selv som strategisk merkevarebygger for Mills, og jeg trengte ikke master engang Siden du først postet dette innlegget betyr det at du vil gå markedsføring. Da sier jeg gå for det Anonymkode: a5283...a0b
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #5 Skrevet 20. juni 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei dette har jeg ikke sett på MAKAN til! Det er lett å fortelle om sine brødre, fettere og what not om at de søker og søker jobber etter endt utdanning! Men det er jo super individuelt! 90% av de som går i utdannelsen markedsføring på BI Får jobb, FØR endt studie! Og da må man bare akseptere at den typen jobb man får tilbud om så lett, den må man ta! For å overbevise ledelsen at "detta kan du", fordi ingen skylder deg noe som helst, nemlig! Jeg har selv masse i gjeld fra BI, har også betalt for bøker men guess what: du sitter med en generell god kompetanse ikke bare i markedsføring men også økonomifag, teorier om ledelse , psykologi og adferd.. man blir god på strategi og analyse! Er jo så mangt i denne bacheloren, det er verdt hver ENESTE krone. Jeg jobber selv som strategisk merkevarebygger for Mills, og jeg trengte ikke master engang Siden du først postet dette innlegget betyr det at du vil gå markedsføring. Da sier jeg gå for det Anonymkode: a5283...a0b Er de i relevant jobb da? Og kan du vise til disse tallene? Høres skikkelig tvilsomt ut. For å lykkes innenfor denne retningen må man ha kontakter og et gullodd i hånden. Anonymkode: f595d...ff6 3
Gjest Herr Heftig Skrevet 20. juni 2017 #6 Skrevet 20. juni 2017 Ta heller mastergrad i økonomi og administrasjon og speisaliser deg innen markedsføring.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #7 Skrevet 20. juni 2017 Stemmer at det ikke er lett å få jobb innen det, tror ikke at 90% får jobb etter endt utdannelse, men i så fall regner man med selger jobber med provisjon og promotør jobber som er lett å få. Det er et hardt marked, men jobber man godt kan man få det til Det finnes også offentlig skoler som har markedsføring, men er det helst BI du vil gå på så kjør på! Vær sikker på at det er det du vil Skaff deg bakgrunn i tillegg som feks ekstra kurs innen SEO, google analytics, evt. lær deg photoshop og indesign siden du vil jobbe mer kreativt. Jeg jobber selv som digital markedsfører. Anonymkode: 42bf6...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #8 Skrevet 20. juni 2017 Vil sterkt fraråde deg dette. Har denne bacheloren og jeg får fortsatt ikke jobb 7 år etter endt utdanning. Begynner på nytt studie fra høsten;) Anonymkode: 49285...67c 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #9 Skrevet 21. juni 2017 Om du skal ha deg relevant jobb i Norge er det vanskelig. I land som USA er markedsføring en mye større business. Det er klart at det er et land med mange ganger flere innbyggere. Skal du fokusere på markedsføring, da bør du velge digital markedsføring. Som en annen nevnte bør du velge økonomi og administrasjon, der du spesizaliserer deg innenfor markedsføring. For da slipper du rett og slett å velge en utdannelse som er spisset for et yrke hvor det er svært vanskelig å få seg relevant jobb. Anonymkode: f36a3...910 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #10 Skrevet 22. juni 2017 Faen heller ass hvorfor skal dere gi TS så sykt mye info om dette her?! det er URETTFERDIG for andre som har gått den linja, inkludert dere selv som tipser henne om dette, at de gjør bEDRE valg enn oss! Altså nå snakker jeg fra et perspektiv som er oppegående og sykt ambisiøs og alltid hatt drømmer om å lykkes i arbeidslivet og jobbe for Loreal som Trainee innen PR og what not.. (havna på intervju der da, så har gått bra - men havna på topp 2 ) .. det er sant - det er møkkavanskelig å få jobb og det er dritt og det er kjipt og jeg syns vi burde få penger tilbake.. men at du driver og sier til henne ta kurs i SEO, ta kurs i ditt og tatt - IKKE GJØR DET ! INGEN fortalte MEG om dette da jeg vurderte studie!!! Anonymkode: a5283...a0b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #11 Skrevet 22. juni 2017 På 21.6.2017 den 0.11, AnonymBruker skrev: Nei dette har jeg ikke sett på MAKAN til! Det er lett å fortelle om sine brødre, fettere og what not om at de søker og søker jobber etter endt utdanning! Men det er jo super individuelt! 90% av de som går i utdannelsen markedsføring på BI Får jobb, FØR endt studie! Og da må man bare akseptere at den typen jobb man får tilbud om så lett, den må man ta! For å overbevise ledelsen at "detta kan du", fordi ingen skylder deg noe som helst, nemlig! Jeg har selv masse i gjeld fra BI, har også betalt for bøker men guess what: du sitter med en generell god kompetanse ikke bare i markedsføring men også økonomifag, teorier om ledelse , psykologi og adferd.. man blir god på strategi og analyse! Er jo så mangt i denne bacheloren, det er verdt hver ENESTE krone. Jeg jobber selv som strategisk merkevarebygger for Mills, og jeg trengte ikke master engang Siden du først postet dette innlegget betyr det at du vil gå markedsføring. Da sier jeg gå for det Anonymkode: a5283...a0b 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faen heller ass hvorfor skal dere gi TS så sykt mye info om dette her?! det er URETTFERDIG for andre som har gått den linja, inkludert dere selv som tipser henne om dette, at de gjør bEDRE valg enn oss! Altså nå snakker jeg fra et perspektiv som er oppegående og sykt ambisiøs og alltid hatt drømmer om å lykkes i arbeidslivet og jobbe for Loreal som Trainee innen PR og what not.. (havna på intervju der da, så har gått bra - men havna på topp 2 ) .. det er sant - det er møkkavanskelig å få jobb og det er dritt og det er kjipt og jeg syns vi burde få penger tilbake.. men at du driver og sier til henne ta kurs i SEO, ta kurs i ditt og tatt - IKKE GJØR DET ! INGEN fortalte MEG om dette da jeg vurderte studie!!! Anonymkode: a5283...a0b I all verden? Anonymkode: f595d...ff6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå