evelynn Skrevet 20. juni 2017 #1 Skrevet 20. juni 2017 (endret) Jenta mi har ikke lyst til å gjøre hjemmelekser. Hun begynner på skole etter ferie, men nå får de "hjemmelekser" fra barnehage, bare for å øve litt. Jeg snakket litt med de andre foreldre og fikk vite at barna deres synes det er gøy og gjør gjerne leksene sine, men min datter ikke vil. Jeg sier at det er lekser og hun må (ikke krangler, bare forklarer at det er viktig), så setter hun seg ved bordet og gjør det, men veldig fort og ikke nøyaktig. Feks. hun kan tegne veldig pent, med mange detaljer: ansikter med brynn, øyevipper, hender med 5 finger, hvis hun maler seg selv i en kjole så kjolen har et bilde på (Elsa eller en annen princesse hun er glad i, blomster osv). Men da hun fikk en hjemme oppgave fra barnehage å tegne familien sin, tok hun bare en penn (ville ikke ta fargeblyanter en gang) og tegnet 4 personer laget av bare hode og beina, som en 2 åring, og sa at hun var ferdig. Nå lurer jeg på om jeg bør godkjenne en sånn arbeid, eller si fra at hun skal gjøre det en gang til, ordentlig. Vet at det er barnehage lek nå, så jeg sa ingenting denne gangen, men lurer på hva skal jeg gjøre når det skjer med skole lekser. Skal jeg bare sjekke om hun har gjort lekser, men ikke innhold, og la heller en lærer å hjelpe henne med motivasjonen hennes? Eller skal jeg si at det er ikke godt nok, og hun må gjøre det en gang til? Jeg kan (og skal) snakke med læreren om det samme problemet blir på skolen, men vil gjerne høre deres menning eller erfaring. Det gjelder selvfølgelig bare når jeg vet at hun kan bedre, men bare gidder ikke. Hvis hun gjør en innsats og prøver alt hun kan - det er helt annen sak. Endret 20. juni 2017 av evelynn
Måbarefåsiat... Skrevet 20. juni 2017 #2 Skrevet 20. juni 2017 Slapp av og la henne begynne på skolen uten særlig mas frem til da. Så tar du dette med læreren hvis det blir et problem. Mange barn synes det er stas med skole og er lei av barnehagen, så dette løser seg kanskje av seg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #3 Skrevet 20. juni 2017 Jeg ville ikke lært henne opp til at det er ok å drite i å gjøre leksene ordentlig på den måten. Hun bør lære helt fra starten av at leksene skal gjøre ordentlig. Anonymkode: 4950e...d79 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #4 Skrevet 20. juni 2017 Det er en så uting å gi lekser når de går i bhg for å øve på å få lekser når de begynner på skolen. La de nå få være barn når de er barn. mye mulig gruer hun seg til skolen, og slute i bhg og faktisk få lekser som må gjøres da og lar det gå utover "leke" leksene fra bhg.. Anonymkode: c8483...9bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå