AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #1 Skrevet 20. juni 2017 Jeg klipte meg her forleden. Jeg har ikke klart å finne god frisør her vi bor, så da prøvde jeg en ny, hadde klipt meg der for mange år siden. Jeg så på nett hvor mye en klipp kostet, men da jeg skulle betale betalte jeg 150 kr mer, og ser det står på kassalappen 'design'. prisen jeg betalte fremkom ikke i oversikten på nettet. Man står der og jeg turte da ikke å si i fra, attpåtil har hun snakket meg såpass rundt at jeg kjøper et hårprodukter jeg angrer på i dag. Jeg går derfra og har betalt omtrent dobbelt så mye av det jeg hadde tenkt med tanke på det jeg så på nettsiden deres. I etterpå klokens navn skulle jeg gjerne ha spurt mer og stoppet opp da jeg betalte, men jeg fikk meg ikke til å gjøre det da. Hun klarte å snakke seg rundt og synes jo at alle skal kjøpe hårprodukter hos frisør fordi der er det fagekspertise, og sammenlignet med at man kjøper jo ikke bildeler på alt mulig butikk for det kjøper man hos merkeverksted. Nå manner jeg meg iallfall opp til å levere tilbake produktet og få pengene tilbake, men jeg har lyst til å si i fra at prisene er villedende. Noen råd på veien!? Anonymkode: 29ea3...b0a 2
occultatum Skrevet 20. juni 2017 #2 Skrevet 20. juni 2017 Prisene på nett skal fungere som veiledende. Jeg bruker å spørre om prisoverslag før jeg setter meg i stolen slik jeg ca vet hva prisen blir. De 150 kr som er "ekstra" kan være pga hårvask, stylingprodukter osv, det vet kun frisøren din. Praksisen er ganske vanlig, men du kan på forhånd opplyse at du ikke ønsker slik type styling neste gang. Det er en ærlig sak å være på budsjett eller å velge å ikke ta seg råd til slikt. 3
Illuminatum Skrevet 20. juni 2017 #3 Skrevet 20. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg klipte meg her forleden. Jeg har ikke klart å finne god frisør her vi bor, så da prøvde jeg en ny, hadde klipt meg der for mange år siden. Jeg så på nett hvor mye en klipp kostet, men da jeg skulle betale betalte jeg 150 kr mer, og ser det står på kassalappen 'design'. prisen jeg betalte fremkom ikke i oversikten på nettet. Man står der og jeg turte da ikke å si i fra, attpåtil har hun snakket meg såpass rundt at jeg kjøper et hårprodukter jeg angrer på i dag. Jeg går derfra og har betalt omtrent dobbelt så mye av det jeg hadde tenkt med tanke på det jeg så på nettsiden deres. I etterpå klokens navn skulle jeg gjerne ha spurt mer og stoppet opp da jeg betalte, men jeg fikk meg ikke til å gjøre det da. Hun klarte å snakke seg rundt og synes jo at alle skal kjøpe hårprodukter hos frisør fordi der er det fagekspertise, og sammenlignet med at man kjøper jo ikke bildeler på alt mulig butikk for det kjøper man hos merkeverksted. Nå manner jeg meg iallfall opp til å levere tilbake produktet og få pengene tilbake, men jeg har lyst til å si i fra at prisene er villedende. Noen råd på veien!? Anonymkode: 29ea3...b0a Hvorfor skal du levere tilbake produktet? Du har da ingen rett til å returnere og jeg må innrømme om at jeg var frisøren hadde jeg syntes det var helt greit om du sa at prisene ikke helt stemte med det som er oppslått men hadde syntes du var rimelig kjip om du kommer for å returnere en vare du har kjøpt
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #4 Skrevet 20. juni 2017 1 minutt siden, Illuminatum skrev: Hvorfor skal du levere tilbake produktet? Du har da ingen rett til å returnere og jeg må innrømme om at jeg var frisøren hadde jeg syntes det var helt greit om du sa at prisene ikke helt stemte med det som er oppslått men hadde syntes du var rimelig kjip om du kommer for å returnere en vare du har kjøpt Det er ikke kjipt. På kassakvitteringen står det ofte 7 dagers returrett. Anonymkode: 66575...ab9 10
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #5 Skrevet 20. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg klipte meg her forleden. Jeg har ikke klart å finne god frisør her vi bor, så da prøvde jeg en ny, hadde klipt meg der for mange år siden. Jeg så på nett hvor mye en klipp kostet, men da jeg skulle betale betalte jeg 150 kr mer, og ser det står på kassalappen 'design'. prisen jeg betalte fremkom ikke i oversikten på nettet. Man står der og jeg turte da ikke å si i fra, attpåtil har hun snakket meg såpass rundt at jeg kjøper et hårprodukter jeg angrer på i dag. Jeg går derfra og har betalt omtrent dobbelt så mye av det jeg hadde tenkt med tanke på det jeg så på nettsiden deres. I etterpå klokens navn skulle jeg gjerne ha spurt mer og stoppet opp da jeg betalte, men jeg fikk meg ikke til å gjøre det da. Hun klarte å snakke seg rundt og synes jo at alle skal kjøpe hårprodukter hos frisør fordi der er det fagekspertise, og sammenlignet med at man kjøper jo ikke bildeler på alt mulig butikk for det kjøper man hos merkeverksted. Nå manner jeg meg iallfall opp til å levere tilbake produktet og få pengene tilbake, men jeg har lyst til å si i fra at prisene er villedende. Noen råd på veien!? Anonymkode: 29ea3...b0a Dette har jeg opplevd flere ganger i Nikita frisører. Derfor går jeg aldri dit, igjen. Jeg har spurt og da er det en hell masse bortforklaringer om at det koster for ting jeg ikke forstår noe av, bare bort i natten bortrorklaringer. Ingen andre frisører jeg har vært hos har disse ekstrakostnadene de ikke kan forklare hva er. Anonymkode: b4873...e9d 11
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #6 Skrevet 20. juni 2017 Priser hos frisører, hvorfor sier de ikke pris? Fordi de er dyre... Anonymkode: f3c02...9ed 6
Illuminatum Skrevet 20. juni 2017 #7 Skrevet 20. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke kjipt. På kassakvitteringen står det ofte 7 dagers returrett. Anonymkode: 66575...ab9 Hos frisør? Har jeg aldri opplevd. 2
Solivagant Skrevet 20. juni 2017 #8 Skrevet 20. juni 2017 Det er fra-priser. Derfor betaler man som oftest mer. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #9 Skrevet 20. juni 2017 Forretningsmodellen deres er bygget på mersalg og lureri. Når andre gir deg en vare/tjeneste du ikke har eksplistitt takket ja til eller blitt opplyst at koster penger kalles det svindel. Hvorfor skal vi bare være innforstått og akseptere at det ikke gjelder for frisører? Boikott hele bransjen sier nå jeg... Anonymkode: 8457c...418 8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #10 Skrevet 20. juni 2017 Jeg har ikke opplevd det så ille før, men denne dama bare prata og prata, man har ikke lyst til å lage ubehag når man sitter i stolen med en saks mot hodet. Er vel ikke anna å gjøre enn å avtale pris, til tross for at det i tillegg står at det avtales om andre behandler etc pris over telefon eller disk. Her må altså forbruker selv ta opp dette, dette gjør dem ikke uoppfordret. Husker jeg leste en sak hvor en mor sendte sin tenåring til frisøren og tenåringen kom sjokkert hjem og hadde betalte mye mer enn de hadde forutsett. Virker som om bransjen driter i å ta opp slike ting uoppfordret og lurer selv barn til å kjøpe dyre produkter. Jeg får bare beholde produktet jeg kjøpte, orker ikke å gå inn der igjen. En erfaring rikere. Pust. TS Anonymkode: 29ea3...b0a 4
Millimani Skrevet 20. juni 2017 #11 Skrevet 20. juni 2017 Vet ikke hvor mye dere betaler, men hvis dere går til en salong som ikke er del av en stor kjede så er det billigere der 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #12 Skrevet 20. juni 2017 28 minutter siden, n0mdeplume skrev: Prisene på nett skal fungere som veiledende. Jeg bruker å spørre om prisoverslag før jeg setter meg i stolen slik jeg ca vet hva prisen blir. De 150 kr som er "ekstra" kan være pga hårvask, stylingprodukter osv, det vet kun frisøren din. Praksisen er ganske vanlig, men du kan på forhånd opplyse at du ikke ønsker slik type styling neste gang. Det er en ærlig sak å være på budsjett eller å velge å ikke ta seg råd til slikt. Frisøren har ett ansvar til ¨å si ifra mener jeg. før de gjør det, utrolig sleipt. Anonymkode: dd220...996 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #13 Skrevet 20. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frisøren har ett ansvar til ¨å si ifra mener jeg. før de gjør det, utrolig sleipt. Anonymkode: dd220...996 Helt enig. Det burde være lovpålagt å opplyse om ekstrakostnader når man tilbyr noe "ekstra" som styling for eksempel. Man vet jo aldri om dette er inkludert eller ikke. Hos min frisør er det det, så det faller meg liksom ikke inn å spørre. Anonymkode: d95cd...d89 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #14 Skrevet 20. juni 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Det burde være lovpålagt å opplyse om ekstrakostnader når man tilbyr noe "ekstra" som styling for eksempel. Man vet jo aldri om dette er inkludert eller ikke. Hos min frisør er det det, så det faller meg liksom ikke inn å spørre. Anonymkode: d95cd...d89 Det føles veldig ubehagelig å spørre når man sitter der hvis de gjør noe ekstra eller spør: skal jeg ha i noe i håret f.eks. Noen tar ekstra for det andre ikke. Som regel skal jeg uansett ikke style og dille når det er ferdigklipt, så det slipper jeg. TS Anonymkode: 29ea3...b0a 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #15 Skrevet 20. juni 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Det burde være lovpålagt å opplyse om ekstrakostnader når man tilbyr noe "ekstra" som styling for eksempel. Man vet jo aldri om dette er inkludert eller ikke. Hos min frisør er det det, så det faller meg liksom ikke inn å spørre. Anonymkode: d95cd...d89 Enig! Selv sier jeg konsekvent nei til alt ekstra de spør om da jeg ikke vil bli overrasket av en ekstra kostnad. Anonymkode: 7b52c...acb 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #16 Skrevet 20. juni 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke opplevd det så ille før, men denne dama bare prata og prata, man har ikke lyst til å lage ubehag når man sitter i stolen med en saks mot hodet. Er vel ikke anna å gjøre enn å avtale pris, til tross for at det i tillegg står at det avtales om andre behandler etc pris over telefon eller disk. Her må altså forbruker selv ta opp dette, dette gjør dem ikke uoppfordret. Husker jeg leste en sak hvor en mor sendte sin tenåring til frisøren og tenåringen kom sjokkert hjem og hadde betalte mye mer enn de hadde forutsett. Virker som om bransjen driter i å ta opp slike ting uoppfordret og lurer selv barn til å kjøpe dyre produkter. Jeg får bare beholde produktet jeg kjøpte, orker ikke å gå inn der igjen. En erfaring rikere. Pust. TS Anonymkode: 29ea3...b0a Jepp, dette er nok helt vanlig. Opplevde samme selv som tenåring. Anonymkode: 8457c...418 1
occultatum Skrevet 20. juni 2017 #17 Skrevet 20. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Frisøren har ett ansvar til ¨å si ifra mener jeg. før de gjør det, utrolig sleipt. Jeg er helt enig med deg, de bør informere kundene sine bedre underveis. Da unngår frisøren at kunden blir misfornøyd med prisen, og kunden slipper bruke mer enn planlagt.
Gjest Sugemerke Skrevet 20. juni 2017 #18 Skrevet 20. juni 2017 Billigste frisørtimen jeg har hatt var det mannen som bestilte. Han ringte, bestilte time og spurte hva det kostet. Han forhandlet seg søren fram til en kur i tillegg til prisen. Når jeg kom dit fikk jeg alt han hadde avtalt og betalte ikke et øre mer. Man må tørre å være litt frampå, tenker jeg.
penny_ Skrevet 20. juni 2017 #19 Skrevet 20. juni 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det føles veldig ubehagelig å spørre når man sitter der hvis de gjør noe ekstra eller spør: skal jeg ha i noe i håret f.eks. Noen tar ekstra for det andre ikke. Som regel skal jeg uansett ikke style og dille når det er ferdigklipt, så det slipper jeg. TS Anonymkode: 29ea3...b0a Da er det du som har et problem. Lær deg å si ifra. Alt du trenger å svare er "Nei, det trenger du ikke". Hvis du sa ja til at hun skulle style håret ditt, så kan du takke deg selv. Endret 20. juni 2017 av penny_
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #20 Skrevet 20. juni 2017 Frisøren min tar akkurat det som står på plakaten utenfor, (200,-). Anonymkode: 15919...809
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå