Gå til innhold

"you made my day"

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

når synes du det er et passende uttrykk å bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du blir veldig glad for noko nokon har gjort for deg..? Gjerne noko litt overraskande.

Viss du har fått ei veldig koselig sms, mail eller brev, syns eg en kan seie: "You made my day!"

Gjest Starya
Skrevet

Hm. Jeg ser mest for meg et svart blikk, flekkede tenner, kombinert med en dyp glede over å ha fått en grunn til å blåse huet av noen.

Det kan ha noe med filmene jeg så som barn å gjøre. :sjenert:

Skrevet
Hm. Jeg ser mest for meg et svart blikk, flekkede tenner, kombinert med en dyp glede over å ha fått en grunn til å blåse huet av noen.  

Det kan ha noe med filmene jeg så som barn å gjøre. :sjenert:

:hoho: Samme her...

Jeg ville sagt at uttrykket er litt mer negativt - men det er som Starya sier; det kan ha noe med hvor jeg hørte det først....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har egentlig ikke hørt akkurat det uttrykket, men derimot "make my day". Da ser jeg for meg f.eks Bruce Willis som truer en slemming og sier dette slik at slemmingen skal forstå att Bruce faktisk har lyst til å lage hakkemat av han.

Skrevet

Jeg bruker uttrykket, men på norsk. "Nå gjorde du dagen min" eller noe sånt. Både i negativ og positiv forstand.

Likheten er at jeg bruker det når noen har sagt eller gjort noe som har innvirkning på hvordan resten av dagen min er.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje hvis kjæresten - etter at du har snubla deg gjennom dagen med f.eks. forsovelse, mensen, motorstopp, bankkontosjokk og en slitsom arbeidsdag - dukker opp med en søt rosebukett og deilig middag. DA ville jeg ha sagt ''U MADE MY DAY'' :rosaengel:

Gjest baby-E
Skrevet
Kanskje hvis kjæresten - etter at du har snubla deg gjennom dagen med f.eks. forsovelse, mensen, motorstopp, bankkontosjokk og en slitsom arbeidsdag - dukker opp med en søt rosebukett og deilig middag. DA ville jeg ha sagt ''U MADE MY DAY'' :rosaengel:

veldig enig med deg :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...