Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nådd midten av trettiårene og har to unger som tar all min tid. Men sol og sommer har fått huden min litt penere og jeg tar meg i å ønske å gjøre litt mer i blant. 

Men jeg trenger hjelp.. Jeg pleier bare å sminke øyne og ta på lipgloss når jeg skal noe. Huden min er normal/fet med litt rødhet på nese og kinn, små sprengte blodkar når man studerer kinnene og litt store porer enkelte steder. Lite acne og arr.

Jeg vil så gjerne sminke huden finere. Men jeg er talentløs og kunnskapsløs. Noen som har merker og typer de vil anbefale en gammel nybegynner? CC? Bb? Foundation? Hva er egentlig forskjellene..? Jeg kommer aldri til å klare contouring, så er ute etter noe som lettvint jevner ut huden, og kanskje gjør den litt mattere? 

Mineralpudder? Jeg forsøker å Google men havner ofte på videoer av folk som er milevis flinkere enn meg og bruker mye mer produkter og tid enn jeg realistisk kommer til å klare.. 

Noen tips eller linker til basic videoer? :) Setter også pris på andre, generelle gode råd til ei "gammal røy" som vil sminke seg litt mer opplagt og frisk. 

Takk! 

Endret av Havrekjeksen
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Til hudsminke ville jeg valgt en bb-krem (mindre dekkende enn foundation) og heller concealer på flekker/røde områder hvis du har ok hud. Og så kanskje litt blush i kinnene. Hvis du har fet hud kan det være du trenger pudder i tillegg for å forlenge holdbarheten til sminken.

Dette bruker jeg, som et eksempel:

Maybelline bb pure fresh (ikke matt, men jeg har tørr hud)

Loreal true match concealer

Kremblush fra hm

Clinique almost powder

På youtube anbefaler jeg deg å se på Lisa Eldridge, hun har masse fine videoer. Denne om foundation f.eks.

Anonymkode: 422fe...2af

• Liker 1
Gjest Annypanny
Skrevet

Anbefaler deg å kjøpe Sensai total finish. Det er foundation og pudder i ett. Jeg bruker først litt fuktighetskrem, og så dette pudderet. Trenger ingenting mer enn det :) 

https://m.kicks.no/sensai/total-finish-refill-p3543?brand=&product=3543

Til info så er jeg 32 år, har normal hud med tendens til å bli litt blank i løpet av dagen. Litt sprengte blodkar rundt nesen og i kinnene, og litt porer rundt nesen. Dette pudderet fikser alt det. Det dekker og jevner ut hudtonen, gir litt farge, matter ned og gir kjempefin hud! Og det jeg liker mest er at det er FORT GJORT å legge med svampen som følger med :) For her må det også være effektivt! Jeg har prøvd mange forskjellige ting opp gjennom årene, og jeg har prøvd hele regla med serum, primer, bb, cc, foundation, pudder, setting spray osv osv :klaske: Hver gang har jeg endt opp med å droppe hele røkla, og gå tilbake til denne fra Sensai, enkelt og greit! Dropp bb, cc og hele den jungelen av produkter som bare forvirrer. Begynn med dette i stedet, og du trenger ikke noe annet :) 

Skrevet

Tusen takk! Det høres ut som det kan passe meg! Verdt et forsøk. 

AnonymBruker
Skrevet

Foundation fra DMK er veldig lett og fin for huden. Deretter kan man bruke et finishing pudder som "setter" foundation, gjør huden matt og får de til å vare hele dagen  = ferdig! Veldig lettvint og fint! 

https://www.hexashop.no/products/dmkc-naturelle-fair

https://www.douglas.no/douglas/Makeup-Ansikt-Fixing-Spray-%2B-Powder-Laura-Mercier-Pudder-Translucent_product_605109.html

Anonymkode: b52dd...703

Skrevet

Takk, jeg visste faktisk ikke om finishing powder. :P

• Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Tekola, teamleder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...