Gå til innhold

Noen som kan engelsk her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr cornmeal på norsk? 

Anonymkode: 6b3b3...495

AnonymBruker
Skrevet

Maismel

Anonymkode: 90eb9...14c

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr cornmeal på norsk? 

Google oversetter er en grei sak å ha. 

Anonymkode: c895d...688

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Google oversetter er en grei sak å ha. 

Anonymkode: c895d...688

Den er ikke til å stole på

Anonymkode: 90eb9...14c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fullt så enkelt som noen skal ha det til her, da cornmeal er et grovere malt mel enn maismel , som oversettes corn flour.

Anonymkode: 21f92...dc9

• Liker 3
Skrevet

som AB over - norske maismel er ikke cornmeal - det er lik i konsistens som potetmel -  det nærmeste jeg har funnet her er Polenta, som finnes i de fleste butikker.  Hvis du skal lage feks cornbread. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Outlander skrev:

som AB over - norske maismel er ikke cornmeal - det er lik i konsistens som potetmel -  det nærmeste jeg har funnet her er Polenta, som finnes i de fleste butikker.  Hvis du skal lage feks cornbread. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Cornmeal

Sitat

Cornmeal is a meal (coarse flour) ground from dried maize (corn). It is a common staple food, and is ground to fine, medium, and coarse consistencies, but not as fine as wheat flour. In the United States, very finely ground cornmeal is also referred to as corn flour. When fine cornmeal is made from maize that has been soaked in an alkaline solution, e.g., limewater (a process known as nixtamalization), it is called masa, which is used for making tamales and tortillas. Boiled cornmeal is called polenta.

http://www.epicurious.com/ingredients/difference-polenta-cornmeal-substitute-article

Anonymkode: 9321a...1d4

Skrevet

Det kommer an på oppskrift. Det kan bety både maismel og maizenna. 
Maismel brukes som mel, spesielt i tortilas, pannekaker og lignende, maizenna som fortykningsmiddel/stivelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for hjelp. Jeg både googlet og sjekket bøker, men fikk forskjellige svar. Derfor spurte jeg.  :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du prøver å si?  Jeg vet hva forskjellen er.  Det er spørsmål om hva ts skal lage - norske maismel er som ren mel og hvit i farge - amerikansk cornmeal er grov knust mais som vi bruker i cornbread feks.  Det nærmeste her i norge er Polenta.  Hvis ikke det finnes ren cornmeal på etniske butikker.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...