AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Hei damer! Skal 10 dager til Alicante i Juli/August med en vennegjeng, og lurer på hvor mye jeg må beregne i lommepenger per dag? Er ikke interessert i shopping der nede men vet jeg kommer til å spise litt ute, delta på arrangement, feste/ drikke alkohol, mulig litt sightseeing osv. Vi kommer også til å lage mat i leiligheten, og ikke spise ute hver kveld/dag. Bor gratis med ingenting inkludert (leilighet) i kort avstand til det meste. Anonymkode: 8a62b...7ef
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Ca 50 euro dagen om du skal ha masse drinker (typ 10 euro for "fine" drinker, 2 for øl og vin. Mat på butikken er kjempebillig, samt alkohol. Bare butikkmat klarer du deg på 10 euro dagen, men å spise ute er jo litt dyrere, men ikke like ille som i norge såklart. ejeg hadde gått utifra et vanlig budsjett du ville brukt på di tingene i Norge, og heller sitte igjen med litt til overs. Anonymkode: 70460...011
ajarRun Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ca 50 euro dagen om du skal ha masse drinker (typ 10 euro for "fine" drinker, 2 for øl og vin. Mat på butikken er kjempebillig, samt alkohol. Bare butikkmat klarer du deg på 10 euro dagen, men å spise ute er jo litt dyrere, men ikke like ille som i norge såklart. ejeg hadde gått utifra et vanlig budsjett du ville brukt på di tingene i Norge, og heller sitte igjen med litt til overs. Anonymkode: 70460...011 Ser for meg €8 for engelsk frokost, og så har jeg €2 igjen etter å ha spist frokost med et par paraplydrinker. Tror €200-300 er mer realistisk.
surfejenta Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Ser for meg €8 for engelsk frokost, og så har jeg €2 igjen etter å ha spist frokost med et par paraplydrinker. Tror €200-300 er mer realistisk. 200 - 300 euro? :O himmel og hav :O
Djungelvrål Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 Ville regnet en 50-70 euro pr dag bare mat og drikke med mindre du bare skal ha billigste retten på menyen hver gang.
surfejenta Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ca 50 euro dagen om du skal ha masse drinker (typ 10 euro for "fine" drinker, 2 for øl og vin. Mat på butikken er kjempebillig, samt alkohol. Bare butikkmat klarer du deg på 10 euro dagen, men å spise ute er jo litt dyrere, men ikke like ille som i norge såklart. ejeg hadde gått utifra et vanlig budsjett du ville brukt på di tingene i Norge, og heller sitte igjen med litt til overs. Anonymkode: 70460...011 Har ikke vært i Spania siden jeg var liten så har jo nada peiling.. Ser forresten jeg har publisert innlegget som anonym bruker, er ny her inne...
surfejenta Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, Mystix skrev: Ville regnet en 50-70 euro pr dag bare mat og drikke med mindre du bare skal ha billigste retten på menyen hver gang. Vil jo ha "skikkelig" mat, tenker jeg! Men som sagt kommer jeg ikke til å spise ute hver dag
Djungelvrål Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 1 minutt siden, surfejenta skrev: 200 - 300 euro? :O himmel og hav :O 2-3 tusen kroner pr dag ja, da en man godt innafor.
ajarRun Skrevet 19. juni 2017 #9 Skrevet 19. juni 2017 2 minutter siden, surfejenta skrev: 200 - 300 euro? :O himmel og hav :O Det blir fort dyrt, jeg var nylig i USA og det er sykt hvor mye penger som går bare man blir litt brisen. Man kan fort drikke 20 enheter på en dag, og prisene går ikke akkurat ned etterhvert som promillen går opp. Så ender man jo opp å kjøpe tull, som klær elelr tilfeldige greier man har lyst på. og Uber eller taxi og aktiviteter.
surfejenta Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Det blir fort dyrt, jeg var nylig i USA og det er sykt hvor mye penger som går bare man blir litt brisen. Man kan fort drikke 20 enheter på en dag, og prisene går ikke akkurat ned etterhvert som promillen går opp. Så ender man jo opp å kjøpe tull, som klær elelr tilfeldige greier man har lyst på. og Uber eller taxi og aktiviteter. Nå blir det mest drikking på kvelden for min del, og jeg er aldri av typen som strør rundt meg med penger når jeg er blitt brisen, så håper jeg kan unngå dette hehe
surfejenta Skrevet 19. juni 2017 #11 Skrevet 19. juni 2017 Jeg tenkte mer på 1000 kr dagen, hva tenker dere om det?
ajarRun Skrevet 19. juni 2017 #12 Skrevet 19. juni 2017 1 minutt siden, surfejenta skrev: Jeg tenkte mer på 1000 kr dagen, hva tenker dere om det? Funker hvis du vil spise turistmat.
surfejenta Skrevet 19. juni 2017 #13 Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Funker hvis du vil spise turistmat. Hva mener du?
ajarRun Skrevet 19. juni 2017 #14 Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, surfejenta skrev: Hva mener du? At gode restauranter fort koster litt mer. Husk også på at opplevelser fort kan koste litt. Som dagsturer, leiebil, eller båtleie og sånt. Synes det er mye morsommere å sette av litt for mye så man bare kan slappe av å gjøre det man vil isteden for å telle kronestykker hele turen.
surfejenta Skrevet 19. juni 2017 #15 Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: At gode restauranter fort koster litt mer. Husk også på at opplevelser fort kan koste litt. Som dagsturer, leiebil, eller båtleie og sånt. Synes det er mye morsommere å sette av litt for mye så man bare kan slappe av å gjøre det man vil isteden for å telle kronestykker hele turen. Det er jeg helt enig i!
Djungelvrål Skrevet 20. juni 2017 #17 Skrevet 20. juni 2017 Syns 1000 kr dagen holder i massevis. Skjønner egentlig ikke at folk klarer å bruke mer....man drikker ikke champagne og spiser hummer hele turen. Man unner seg gjerne 1-2 flotte middager også spiser man mer moderat de andre dagene. Jeg koser meg like godt med en pastarett som med en dyr biff.
Sunnysun Skrevet 23. juni 2017 #18 Skrevet 23. juni 2017 Hei! Jeg kom hjem fra Malaga i Spania for et par dager siden. Jeg brukte 7000 Kr på 14 dager. Inkl. 3-4måltid på restaurant om dagen, litt shopping, billeie en dag og gudied tur. Gjennomsnittelig 500 Kr dagen da Drinker kostet alt fra 6 - 10 Euro. Og middag alt fra 8-30 euro spørs hva man spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå