Gå til innhold

Noen som vet om det er lov å vise dokumenter fra rettsak?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så j**** lei av ei nabokjerring som har tatt mors parti siden vi gikk fra hverandre. I tillegg har hun barn i klassen til eldste som går på samme fritidsaktivitet så møter henne hele tiden. Er så dritt lei hennes kommentarer og blikk. Hadde hun lest det som står hva mor har gjort og stelt i stand disse årene vi har vært i fra hverandre hadde hun nok tidd stille og sluttet å være, rett og slett, ekkel. Kjenner meg så provosert når hun driver som spion på meg for å melde om alt til eksen.

Det som frister mange ganger er å banke på døren og få henne til å lese hva hun driver å støtter!! Og være tilstede med dette kvinnemenneske er til tider verre enn å samarbeide med barnas mor. 

Anonymkode: 9bdd7...2d4

Videoannonse
Annonse
Gjest mimoe
Skrevet

Selvfølgelig kan du det. Er dine dokumenter og du er ikke underlagt noen form for taushetsplikt 🙂

Skrevet

Rettsaker er vel en offentlig handling, med mindre de er unntatt offentligheten pga særskilte omstendigheter. Så kjør på!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle politianmeldelser er offentlige. Alle kan se hvem som har anmeldt hvem og for hva 👍🏻🙂🔆

Anonymkode: 5cc90...b49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke dokumenter er det snakk om? 

Jeg tror ikke det er tillatt å distribuere bevismateriale som ligger til grunn for dommen, i hvert fall ikke i en straffesak? 

Anonymkode: dc5db...c6d

Skrevet

Regner med at dette er dokumenter fra en omsorgstvist, og ikke en straffesak?

Jeg vil på det sterkeste fraråde å spre privat informasjon om mor til mor og barns omgivelser! Bare tenk på hvordan nabokvinnen kan misbruke informasjonen og hvor leit det blir for barna deres om familien deres blir baksnakket og spredd mer rykter om! Om det er lovlig, er jeg usikker på. Disse sakene bør jo være beskyttet av rett til vern om privatliv og familieliv, en rettergang om strafferettslige forhold er noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Mener du det er til barnas beste at du krenker privatlivet dere ved å spre informasjon fra en rettsak om dem og moren deres? Hvis nei, skal du la det være samme hva.

Anonymkode: 8f16a...a52

AnonymBruker
Skrevet

Er mest det som er beskrevet om mor av andre enn meg.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mest det som er beskrevet om mor av andre enn meg.

Det spiller ingen rolle for barna hvem som har beskrevet hva. Du rammer dem uansett ved å spre informasjon om private saker. Drit i nabokjerringa. Om du begynner å blande inn henne i rettsaksdokumenter, blir alt bare mye verre for både deg og barna. Du vil bare fremstå negativt og gjøre vondt enda verre. Hun har valgt side og du får ikke gjort noe med det samme hvilke dokumenter du viser henne. Bare overse henne, og minst av alt oppsøker du henne privat.

Anonymkode: 8f16a...a52

AnonymBruker
Skrevet

Eks barnesanger blir ikke publisert på lovdata. En grunn til det

Anonymkode: 723b2...93e

AnonymBruker
Skrevet

Mente selvfølgelig barnesaker

Anonymkode: 723b2...93e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...