Gå til innhold

"Søknadsfrist" - hvilken dato gjelder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken dato mener man er siste frist for jobbsøker å levere inn søknaden når man skriver "søknadsfrist" i stillingsannonser?

Dersom søknadsfrist er 10.06.17 - kan man da levere søknaden den 10.06 eller skal den leverest dagen før?

Anonymkode: 27dda...9f0

Skrevet

Da har du til og med den tiende til å søke så lenge det ikke står oppført klokkeslett.

Skrevet

Til og med klokka 23.59 den 10. kan du levere søknaden 👍

AnonymBruker
Skrevet

Er fristen 10.06.17 så betyr det etter Høyesteretts dom om dette at at søknaden, prosessskrift og andre ting skaal være postlagt i Norsk postkasse innen klokken 23.59 den 10.06.17. (At postkassen normalt ikke tømmes før 11.06.17 betyr ingenting.) Men her går det vel an "å jukse litt"?

Anonymkode: ad832...abc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor oppretter du en ny tråd og ødelegger den gamle når du alt har fått svar i den?

Anonymkode: 0b147...72a

Skrevet

...men jeg synes det gir et dårlig inntrykk å levere helt på tampen sånn, bedre å søke noen dager før fristen går ut :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Sjøgrønn skrev:

...men jeg synes det gir et dårlig inntrykk å levere helt på tampen sånn, bedre å søke noen dager før fristen går ut :)

Ikke hvis du nettopp fikk vite om stillingen og ønsker å bruke tid å sette deg inn i hva de ønsker ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Sjøgrønn skrev:

Absolutt enig i denne.

Anonymkode: 7a6fa...279

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis du nettopp fikk vite om stillingen og ønsker å bruke tid å sette deg inn i hva de ønsker ;) 

Å akutt bytte jobb er jo ikke en positiv ting. En som var på vakt hadde sett denne stillingen med en gang.

Anonymkode: 7a6fa...279

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :)  

Gjest Margit Spat
Skrevet
30 minutter siden, Sjøgrønn skrev:

Som arbeidsgiver kunne jeg ikke brydd meg mindre! I større organisasjoner vet ikke leder hvilket tidspunkt søknaden ankommer på, for der ville HR ha organisert søknadene før de overleveres til beslutningstakerne. I mindre organisasjoner har man mer oversikt over dette, men det er generelt inntrykk av søkeren som teller. 

Ved to anledninger har jeg fått jobb selv om jeg har søkt rett etter fristen. Den ene var til og med en offentlig stilling. Begge gangene var det et godt utvalg av kvalifiserte søkere, og dette er stillinger som krever høy kompetanse. Moralen er at kommer det en søker man faktisk ønsker å se på intervju eller i jobben, så er ikke eksakt tidspunkt for søknad viktig. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Margit Spat skrev:

Som arbeidsgiver kunne jeg ikke brydd meg mindre! I større organisasjoner vet ikke leder hvilket tidspunkt søknaden ankommer på, for der ville HR ha organisert søknadene før de overleveres til beslutningstakerne. I mindre organisasjoner har man mer oversikt over dette, men det er generelt inntrykk av søkeren som teller. 

Ved to anledninger har jeg fått jobb selv om jeg har søkt rett etter fristen. Den ene var til og med en offentlig stilling. Begge gangene var det et godt utvalg av kvalifiserte søkere, og dette er stillinger som krever høy kompetanse. Moralen er at kommer det en søker man faktisk ønsker å se på intervju eller i jobben, så er ikke eksakt tidspunkt for søknad viktig. 

Flott Margit :) Hvilken frist er gjeldende her tenker du som arbeidsgiver? 'Er fristen ute 25.06 når det står "siste frist ... 25.06.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Når det står «siste frist 25.06» så ville jeg tenkt at du kan levere i løpet av det døgnet som har 25.06 som dato. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...