AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Hvordan er det å finne seg jobb i stavanger? Er nå 6,5 måned på vei å vil mest sannsynlig bo hjemme til hun er rundt 1 år før jeg vil satse på å komme meg til stavanger å finne barnehageplass/jobb osv.... Hvordan er det å finne seg jobb der nede? Er det vanskelig? evt hvor bør man bo? ønsker å bo landlig å ett sted der det er lite kriminalitet Anonymkode: ecd7e...a4a
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Ufattelig vanskelig å få jobb ja. Jeg har bodd her i 1 1/2 år og jobber "bare" som ekstrahjelp. Anonymkode: 9b9e1...4d0
navier Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 Det spørs veldig på hva du søker jobb innen. Sammenliknet med de andre større byene er det generelt vanskeligere å få seg jobb, da oljebremsen har kjentes godt på kroppen i Stavanger og veldig mange mennesker har mistet jobbene sine og prøver å komme seg ut i jobb igjen. Det er generelt lite kriminalitet i Stavanger området, så lenge du ikke bor i sentrum (men der er det likevel lav kriminalitet altså). Hvor langt utenfor byen er du villig til å bo? Feks er det landlig på Randaberg/Viste, Fredheim, Sola/Tananger, Klepp, Bryne etc. Klepp og Bryne er litt i lengste laget fra sentrum synes jeg selv, men det er jo opp til den enkelte
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 Det spørs helt hva du søker jobb som. Søker du jobb som petroleumsingeniør er det fryktelig vanskelig, søker du som sykepleier er det enkelt. Søker du som ufaglært i noe som helt er det også vanskelig, da mange av de som tidligere jobbet i olja har kapret disse jobbene. Sola er en veldig fin plass å bo, 15 min med bil fra sentrum. Randaberg likeså. Lav kriminalitet over alt egentlig. Anonymkode: f4723...a07
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #6 Skrevet 20. juni 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det å finne seg jobb i stavanger? Er nå 6,5 måned på vei å vil mest sannsynlig bo hjemme til hun er rundt 1 år før jeg vil satse på å komme meg til stavanger å finne barnehageplass/jobb osv.... Hvordan er det å finne seg jobb der nede? Er det vanskelig? evt hvor bør man bo? ønsker å bo landlig å ett sted der det er lite kriminalitet Anonymkode: ecd7e...a4a Det er lett å få jobb om du er utdannet lærer, førskolelærer eller sykepleier.Det er også en del jobber innen restaurant, da byen har et bra utvalg av restauranter.Bussjåfører er det også behov for.Har du akademisk utdanning feks ingeniør, økonom e.l så kan det være veldig vanskelig.Ufaglærte og faglærte som søker jobb i industrien har det vanskelig. Anonymkode: 7366b...186
smartbimbo Skrevet 20. juni 2017 #7 Skrevet 20. juni 2017 Ja veldig lite kriminalitet i Stavanger. Vanskelig å få 100% stilling uten utdanning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå