Gå til innhold

Hvordan lever du med podagra/urinsyregikt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Jeg har nå i nesten et halvt år gått med kroniske smerter og anfall i venstre stortå, hvor legene har vært uenige i hva dette er. Noen har sagt at jeg er plattfot og at jeg derfor får betennelse, mens andre har sagt at jeg har kronisk betennelse eller har urinsyregikt. 
Jeg venter nå på resultatet fra MR, mens fastlegen har slått ganske fast at dette er podagra/urinsyregikt. 

Jeg lurer på i den forbindelse om noen her inne har denne sykdommen, og hvordan du eventuelt lever med den? Hvordan er symptomene, hva spiser du som fremkaller anfallene?

Har lest en del på google, men jeg syntes tips/råd fra noen med sykdommen er bedre. 

Takk på forhånd.  

Anonymkode: 993cb...0cc

Skrevet

Jeg fikk urinsyregikt en gang. Jeg hadde allerede høye urinsyreverdier fordi jeg drakk alt for mye. SIden jeg ville unngå wks begynte jeg å ta store menger engelsk ølgjær. Etter noen dager fikk jeg jævlig vondt i knærne og stortå, kunne nesten ikke gå.

Det jeg gjorde da var å slutte med ølgjær og begynte å drikke masse vann og putte bakepulver i vannet. Da gikk det bort. Aner ikke hvorfor det funket.

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at alkohol kan gi urinsyregikt ja, det rare med meg er at jeg omtrentlig ikke smaker alkohol siden jeg har små barn + at jeg bare er 25 år..det virker som om jeg har fått "gammelgubbesykdom" i ung alder - haha! 

Anonymkode: 993cb...0cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...