Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker denne tråden. Håper flere har historier å fortelle :) 

Anonymkode: af1fa...c4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en gang en hest som var en hard nøtt å knekke. Det var et eller annet som plaget henne, men ingen klarte å finne ut av det. Flere veterinærer tok en grundig sjekk, og var enig i at «noe» ikke stemte med måten hun beveget seg, og kom med den ene diagnosen etter den andre uten at det hjalp.  hesten ble til slutt så halt at det var vanskelig å se hvilket bein hun egentlig hadde vondt i. 

Midt oppi dette hadde jeg kontaktet en dyretolk i håp om at hun kunne si noe interessant. Hun fikk tilsendt et bilde av hesten og vi snakket kun over telefon. Hun fikk ingen info i forkant og jeg nevnte ingenting om alle veterinærbesøkene. Helt mot slutten av samtalen kommer det fra tolken: «Har hesten nylig hatt en skade? Jeg får beskjed om smerter helt nederst i høyre bakbein. Hesten beskriver en sånn trykkende smerte at hun vet ikke helt hvilket bein hun skal stå på.» 

Jeg tolket den trykkende smerten som at det satt i hoven, og fikk hovslageren til å sjekke det ut. Og der, langt inni hoven der ingen hadde tenkt på å sjekke, satt den største hovbyllen hovslageren hadde sett på lenge. Byllen hadde verket sånn at hun hadde overbelastet det andre beinet, dermed haltet hun «overalt».. 

Da klødde jeg meg i hodet en god stund etterpå..

Anonymkode: d711d...320

• Liker 2
Skrevet

Oi. Det er da man faktisk begynner å lure.

Anonymkode: 51bc8...89b

Skrevet

Det dukker ofte opp helt tilfeldige tanker hos meg som noen sier høyt sekundet etter. Det skjedde så ofte før jul at jeg begynte å tvile på om jeg var med mine fulle fem. Jeg tenkte feks på tallrekken 4, 8, 16, 32.  Og i samme sekund sier typen at han har tenkt ut en sang som skulle gå i 4 og 8 - så avbryter jeg han og spør om han skulle gå opp i 16 og 32 også? Og da fikk han sjokk. For det er visst en litt uvanlig (krevende) takt å speile disse opp mot hverandre i en telletakt ( i dont know). Myye sånt. 

Jeg fikk også en ufyselig magefølelse på jobb. En steinklump i magen og jeg slet litt med pusten. Måtte bare gå rundt den siste timen og konsentrere meg om å ikke falle sammen. Etter jobb treffer jeg min far og han kunne fortelle at tanten min døde tidligere på dagen. Hun var ung. Jeg bare visste at jeg kom til å få en tung beskjed.

Jeg satt helt oppløst i tårer en gang jeg hadde det utrolig vanskelig. Og tenkte at dette kommer jeg meg umulig gjennom og ville ha mammaen min. Hun er død. Samme sekund stikker det så sinnsykt i et selvpåført arr. Jeg måtte klø og klø, lagde grimaser fordi det svidde sånn. Så skjønte jeg det. Min mor fersket meg når jeg lagde det arret 10 år tidligere, og jeg er helt sikker på at hun strakk ut en hånd til meg fra andre siden. At jeg har kommet meg gjennom en tung periode tidligere- jeg skal også komme meg gjennom dette. Hadde ikke arret ( som aldri har plaget meg før ) begynt å stikke hadde jeg ikke sett at det finnes håp nå også. 

Når moren min døde kom mormoren min inn døren 30min før og fikk sagt farvel. Hun kom ikke hver dag, så alle var samlet rundt henne når hun døde. Mormor og mamma hadde et helt fantastisk forhold. Så jeg er sikker på at begge var intuitiv den dagen.

Ofte ringer jeg til folk, senest idag, og får høre "skulle akkurat til å ringe deg hehe/tenkte Akkurat på deg."

Typen kommer alltid hjem senere enn meg. Det kan variere med flere timer. Det er ikke sjeldent jeg reiser meg for å låse opp ytterdøren før han stikker nøklene i døren samme sekund.

Kommer ikke på mer nå. Men skal absolutt begynne med drømmedagbok for å se om det er noe spennende den kan avsløre. Jeg vet det har vært mye jeg har glemt.

Anonymkode: b21b8...5be

• Liker 1
Skrevet

Glemte selvfølgelig en hendelse da jeg var ca 8år gammel. Vi hadde vært på en lang bilferie og skulle ta en ferge hjem. Når vi ventet på fergen gikk vi inn i en liten kiosk på kaien, der var det en SÅ gøy leke syntes jeg. At den ønsket jeg meg virkelig, og gleedet meg til leke med den sammen med bestevenninnen min. Jeg fikk den! Kunne ikke vente med å komme hjem så jeg kunne vise den tøffe saken til henne. En billig tyggete fiskemunn med fiskestenger og magneter. Stolt som en hane leker jeg med den ombord i fergen, sitter alene under et bord og fisker - og plutselig setter bestevenninnen min seg ned ved siden av meg og begynner å leke med meg. Viste seg at naboene tilfeldigvis var på samme ferge, de voksne lo godt og koste seg med at vi barna kunne underholde oss selv nå som vi var to. Vi lekte sammen hele båtturen med den nye leken min. Jeg slapp å vente noen dager. Magisk!

Det var helt tilfeldig at de skulle på samme ferge. Og at vi kom dit på det klokkeslettet vi gjorde. Hadde kjørt flere hundre mil. Men på kaien var det bare noe som sa klikk i hodet mitt "trenger en leke til meg og bestis! Jeg måå få den der før vi går på fergen".

Anonymkode: b21b8...5be

• Liker 1
Skrevet

Jeg har MANGE slike! Har dårlig tid nå, men kan nevne i fleng senere. Mest nylige er at jeg drømte om meg og ei venninne. I drømmen fortalte hun meg detaljert at hun hadde bestemt seg for å skille seg, og kjøpe småbruk. Totalt ulikt henne, lykkelig gift og alt, så det var avfeid som en tullete drøm.

Så en stund etterpå sitter vi og snakker, og hun sier hun har bestemt seg for noe viktig, jeg får deja vu fra drømmen min?  ler og sier "ja skille deg og kjøpe gård?". Hun ble helt hvit i ansiktet og spurte hvordan visste jeg det. Min tur til å bli hvit og stum. 

Hun fortalte at de hadde bestemt seg for å skilles som venner, fordi de hadde sklidd fra hverandre, og hun ville følge opp en gammel drøm fra hun var liten jente, men hun hadde aldri delt det med andre før nå. Jeg fortalte om drømmen jeg hadde hatt er par uker før, og ingen av oss visste hva vi skulle si. 

Anonymkode: e3578...7a7

• Liker 3
Skrevet

Denne er kanskje ikke så merkelig, men det var et fint sammmentreff for meg iallefall.

Jeg hadde levert inn bilen min til mekanikeren min, og skulle få den tilbake. Da jeg snakket med han på telefon sa han at den bilen klarer  nok ikke en EU-kontroll til, det blir dyrere å fikse enn bilen (hadde kjøpt den for 13000 fordi jeg trengte en bil raskt, mer eller mindre usett). Jeg ble litt sånn bleh, fordi det er så kjedelig dette med bilkjøp og sånn, ikke hadde jeg noe særlig penger heller. Jeg tenkte i forbifarten at jeg kanskje kunne be han om hjelp til å sjekke en bil for meg, slik at jeg kunne få noe skikkelig for de pengene jeg hadde. Når jeg hentet bilen så snakket jeg litt om dette med ny bil og sånn, at det var så pes, og så sa han, ja særlig om du ikke har penger da. Så sa jeg at jeg hadde 20 000 å bruke på det, og han sa, kanskje du skal kjøpe bil hos meg? Da hadde han en flott bil til den prisen som jeg faktisk kjøpte der og da og kjørte hjem med 😄 Jeg har den enda og dette er to år siden, den var nylig godkjent da, og den går gjennom EU-kontrollen en gang til nå :) 

Anonymkode: 632d1...4c9

• Liker 1
Skrevet

Jeg drømmer /føler ting ofte likr før d skjer, spnn har jeg alltid hatt d. Men blur likevel overrasket mange gangdr, jeg er veldig jordnær av natur og har opplevd livet på godt og ondt. Jeg får ofte høre(feks npr jeg var i begravelse idag) at det var så gidt at d u var der og så meg helt.. Eller at klemmen min betydde "noe ekstra" så jeg føler jeg i noen situasjoner npr inn til folk med trøst på en spesiell måte, slik har det vært siden jeg var liten.. Vet d høres rart ut å skrive ddtte, men jeg har en genuin interesse av mennesker, og d har alltid vært slikt. Dette er enormt meningsfullt for meg og gir meg mye indre ro. 

Anonymkode: c27f0...16e

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drømmer /føler ting ofte likr før d skjer, spnn har jeg alltid hatt d. Men blur likevel overrasket mange gangdr, jeg er veldig jordnær av natur og har opplevd livet på godt og ondt. Jeg får ofte høre(feks npr jeg var i begravelse idag) at det var så gidt at d u var der og så meg helt.. Eller at klemmen min betydde "noe ekstra" så jeg føler jeg i noen situasjoner npr inn til folk med trøst på en spesiell måte, slik har det vært siden jeg var liten.. Vet d høres rart ut å skrive ddtte, men jeg har en genuin interesse av mennesker, og d har alltid vært slikt. Dette er enormt meningsfullt for meg og gir meg mye indre ro. 

Er du på en liten snurr? 

Anonymkode: b38f5...09c

Skrevet

Jeg hadde et slags rart ONS-forhold til en mann over litt tid. Vi hadde ikke noe kontakt utover at vi møttes på festivaler og hang sammen der. Men jeg var absolutt dødsforelska i han, selv om jeg visste at vi var en elendig match i forhold til livsstil og interesser.
Det begynte å skje merkelige ting rundt meg som relaterte til han, alt var liksom "magisk" og hadde betydning, selv om jeg ikke skjønte hvilken betydning. En av de tingene som skjedde var at "konge" kom opp hele tiden. Jeg hang mye på et forum da, og jeg husker at jeg satt og chattet med noen som også var på forumet, som hadde møtte en fyr som de trodde var sjelevennen deres etc, og vi satt og snakket om dette, og så gikk jeg på forumet og den første posten jeg leser er fra en dame som klager over søsteren sin Kim, som hun kaller "kongen" fordi hun skal herske over alle, og det hun kalte henne var "Kim/the King", og han heter Kim...
En gang postet han et bilde av seg selv på facebook med et patronbelte rundt hodet som en krone, og en gang var det en venn av han som postet et photoshoppet bilde av han der han var en black metaller som stod i senga med øks eller noe, og så stod det "In his bedroom cold" og noen endret det til "In his Kimdom cold".
En gang blandet han ansiktet sitt med en annens ansikt, sånn greie som man gjør på mobilen, og da jeg av nysgjerrighet gikk på profilen til denne vennen, hadde han nylig postet et bilde av seg selv med et gull-diadem med "juveler" på hodet akkurat som en krone. Det bare dukket opp over alt, og jeg begynte å tenke at han var min "konge" og jeg var hans "dronning", og jeg må bare si at dette er ikke noe jeg har tenkt om noen andre, og jeg var et par av førti da dette skjedde så jeg hadde vært forelsket før. Jeg visste ikke hva det betydde, jeg bare tenkte på det sånn, kanskje at vi var noe spesielt for hverandre som ingen andre var.
Og så noen år etter, så ba jeg om en reading hos en klarsynt, for å finne litt ut av hva dette "forholdet" hadde vært for noe. Jeg var ferdig med han men ville at hun skulle se på det, som ikke kjente meg eller han eller noen, se hva hun fikk opp. For det var så mye rart som skjedde rundt dette her, og jeg lurte på om jeg hadde innbilt meg alt sammen og bare lest betydning inn i ting. Jeg sa ingenting om han, jeg sa bare fornavnet, og hun visste ingenting om meg. Det hun fikk opp var meg og han sammen, vi var gift, og vi var i Irland eller Skottland, for hun så grønne sletter og klipper ned til havet, et sånt grønt "høyland" liksom. Vi hadde hatt et godt forhold, med mye respekt og kjærlighet, hun fikk så god følelse med det. Og så så hun et slott i bakgrunnen....

• Liker 1
Skrevet

Dette skjedde i dag. Min halvsøster kom på besøk med datteren på 2,5 måned som jeg ikke hadde sett siden hun var noen uker. Hun har også med seg noen bilder av min bror som døde for noen år siden pga feil behandling - veldig spesielt å se disse fra vi var små. Dødsfallet var en utrolig trist og vond hendelse som jeg lovet aldri skulle havne i en skuff og bli glemt .

Vi setter oss til rette i sofaen og koser og prater med den herlige jenta som er 'nyfødt' i familien. Jeg sier "så skjønn og stor hun har blitt" -- Plutselig kommer det en stemme fra mobilen ved siden av som liksom fortsetter "som stjernene i himmelen". 😮 

Vi bare kikker på hverandre og sier "hva var det?". Jeg tar opp mobilen og ser setningen stå på displayet sammen med bilde av stjerner - se under her. Det er visst et google progam jeg aldri har brukt eller visst om. 

Det føltes ganske sprøtt, men etter at vi har summet oss fortsetter vi å snakke. Jeg ser nærmere på bildene og blir berørt - forteller om uretten min bror opplevde og som jeg skal belyse så det ikke skjer med andre. Mens jeg snakker går døren plutselig opp - som om noen dytter den. Jeg trodde det var katten, og min søster trodde ytterdørene sto oppe og at det var sterk trekk. Det var ingen av delene. 

Kan også nevne at jeg var uvanlig sliten og oppgitt 2 dager tidligere - da fant jeg plutselig begravelsesarket med sanger fra begravelsen til min bror midt på gulvet i gangen. 

Det har aldri vært noe lignende før.

Litt spesielt, nesten som et varsel/ beskjed eller noe..

Dette var mange merkelige tilfeldigheter på kort tid - eller var det kanskje noe annet..?

52830902_1526285977504245_5832068432618586112_n.thumb.jpg.c1b2bcb0d6963f85364869394e2bae51.jpg

Anonymkode: f7d15...859

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjedde i dag. Min halvsøster kom på besøk med datteren på 2,5 måned som jeg ikke hadde sett siden hun var noen uker. Hun har også med seg noen bilder av min bror som døde for noen år siden pga feil behandling - veldig spesielt å se disse fra vi var små. Dødsfallet var en utrolig trist og vond hendelse som jeg lovet aldri skulle havne i en skuff og bli glemt .

Vi setter oss til rette i sofaen og koser og prater med den herlige jenta som er 'nyfødt' i familien. Jeg sier "så skjønn og stor hun har blitt" -- Plutselig kommer det en stemme fra mobilen ved siden av som liksom fortsetter "som stjernene i himmelen". 😮 

Vi bare kikker på hverandre og sier "hva var det?". Jeg tar opp mobilen og ser setningen stå på displayet sammen med bilde av stjerner - se under her. Det er visst et google progam jeg aldri har brukt eller visst om. 

Det føltes ganske sprøtt, men etter at vi har summet oss fortsetter vi å snakke. Jeg ser nærmere på bildene og blir berørt - forteller om uretten min bror opplevde og som jeg skal belyse så det ikke skjer med andre. Mens jeg snakker går døren plutselig opp - som om noen dytter den. Jeg trodde det var katten, og min søster trodde ytterdørene sto oppe og at det var sterk trekk. Det var ingen av delene. 

Kan også nevne at jeg var uvanlig sliten og oppgitt 2 dager tidligere - da fant jeg plutselig begravelsesarket med sanger fra begravelsen til min bror midt på gulvet i gangen. 

Det har aldri vært noe lignende før.

Litt spesielt, nesten som et varsel/ beskjed eller noe..

Dette var mange merkelige tilfeldigheter på kort tid - eller var det kanskje noe annet..?

52830902_1526285977504245_5832068432618586112_n.thumb.jpg.c1b2bcb0d6963f85364869394e2bae51.jpg

Anonymkode: f7d15...859

♥️♥️♥️♥️♥️

Skrevet

Jeg fikk en rar scene i hodet om at en kollega av meg (som ikke jobbet hos oss lenger) hadde fått kreft, mens en annen kollega fortalte meg det. Får innimellom sånne «scener» som utspiller seg i hodet mitt, rart fenomen, men sikkert ikke uvanlig? Det gikk ett år, så er jeg innom jobb, hvor denne kollegaen jeg så for meg fortelle meg det kommer bort til meg og sier «Viste du at **** har fått kreft?» Syntes det er rart den dag i dag.

Eller den gang jeg gikk på ungdomsskolen. Farfar hadde vært syk, men ikke veldig syk så ingen var forberedt på at han skulle dø. Vi hadde et veldig godt og nært forhold. En natt bråvåkner jeg midt på natta, jeg føler meg uthvilt og tror det er morgen. Kikker på klokka som viser 03:10, legger meg til å sove igjen. Neste morgen vekker mamma meg, hun er helt rar og pappa gråter. Jeg spør hva det er og hun forteller at farfar døde i natt. Fikk senere vite at han døde 03:10

Anonymkode: c0360...766

• Liker 1
Skrevet

En rar ting som skjedde med meg for bare noen dager siden:

En dag, akkurat idet jeg tenkte noe litt negativt om meg selv, hørte jeg plutselig den avdøde moren min sin stemme i hodet, hun sa "Du må ikke tenke sånn!". Noe hun hadde rett i, vinklingen min var helt unødvendig negativ og jeg må slutte med slike tanker, de bare drar meg ned. Jeg hører ikke vanligvis moren min sin stemme i hodet, eller noen andres stemmer for den del. Faktisk kan jeg ikke huske at det har skjedd før, og hun har vært død i 10 år nå. 
Bare noen dager senere så sender en venninne meg en video fra en youtube-kanal, og sier jeg må høre historien som blir fortalt i begynnelsen av videoen (hun visste ikke dette med moren min).
Jeg hører på historien, og den handler om hvordan bestefaren til innehaveren av kanalen ga henne en viktig beskjed ved å skape en bestemt lukt i rommet og snakke til henne så hun hørte det klart som dagen.
Hmm....det var merkelig tenkte jeg. Så legger jeg merke til smykket hennes, og tenker at jeg har jo også et lignende smykke liggende et sted....som jeg fant i dødsboet etter moren min :P Jeg har aldri lagt merke til noe lignende smykke på noen før selv om det er sikkert mange som har ett... Det som er likt er hjertet, som...shit....shit....haha....wtf? Nå kom jeg på noe annet. Jeg ser jo ikke noe annet enn hjerter for tiden! Over alt er de, jeg har tatt bilder av dem. Det siste var i en potet i dag! :sjokkbla:
Ja det var altså det at hjertet ser ut som det er i samme stein jeg skulle si...og det er bare hjertet som er likt!

Noe annet rart er, og dette kommer jeg på først idag, at denne damens kanal handler mye om å få bedre selvtillit, sette grenser for folk og ikke finne seg i noe dritt. Og folk som ikke finner seg i noe dritt snakker jo heller ikke dritt til seg selv, gjør de vel? Så hmm....kunne dette være akkurat den kanalen hun mente jeg trengte å høre på tro...? Jeg har hørt på flere av videoene disse dagene, og denne dama er bare sinnssykt bra.

Her er bilde av smykke mitt, og under er videoen med det andre smykket i. Anbefaler å høre på historien, den er ganske utrolig.

1568006756_CIMG5757(640x396).jpg.3da24b5997ce0762575fc0ee1a4ef85a.jpg

• Liker 2
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

En natt nå nylig drømte jeg at Døden kom og hentet meg og skulle følge meg hjem. Dette var på hjemstedet mitt som jeg flyttet fra tidlig og der ikke har vært på mange år. Døden var liksom en person med lang hvit kappe med hette, og et spesielt ansikt. Han var gammel men så ut som han var mellom 50 og 60, nesen var litt lang og litt krummet, leppene var fulle, og ansiktet var avlangt. Han så ut som han var fra gammel tid på en måte. Øynene hans var dekket av hetten, og det var regler for å holde han i hånda (man bør kanskje ikke komme for nær på Døden).

Noen dager senere så jeg at en på vennelista mi på facebook hadde dødd. Han er en av de få som jeg faktisk har på vennelista fra hjemstedet mitt som bor der enda. De andre jeg kjenner er for det meste innflyttere som også har flyttet ut igjen som meg. Han var en jovial fyr som alle kjente og alle snakket med, han var alltid en del av "bybildet" da jeg bodde der. Jeg hadde skrevet ned drømmen så jeg gikk og så på datoen. Jeg drømte den drømmen samme natt som han døde :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...