Kala Skrevet 4. juli 2017 #81 Skrevet 4. juli 2017 Jeg hadde vært på danskebåten og var ganske sliten da jeg skulle hjem. Da bussen kjørte under Vaterlandsbrua tenker jeg plutselig at "nå er det noen som tar selvmord, og det er helt greit". Også tenkte jeg ikke mer på det, det var bare noe random som datt ned i hodet mitt. Jeg kom til slutt hjem og stupte i seng. Men jeg fikk ikke sove, også ringer telefonen min. Jeg lot den ringe, for jeg orket ikke prate med noen. Men de ga seg ikke, så jeg tok den til slutt. Broren min hadde tatt livet sitt, og det skjedde i det tidsrommet jeg satt på bussen. På flyet hjemover var det en haug med prester, det synes jeg var litt spesielt. Men jeg gikk faktisk til den ene biskopen, han som viet krompen, og sa hva som hadde hendt. En annen gang, var jeg på overtid og ventet på fødsel. Vi kjørte melkeruta, i håp om å starte fødsel. Også ser vi 6 ørner sirkulere over oss. Da tenkte jeg athan kommer ikke før den 6. to dager etterpå. Den 6. gikk vannet, og gutten var ute samme kveld. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #82 Skrevet 5. juli 2017 På 20.6.2017 den 16.18, AnonymBruker skrev: På mandag gikk jeg på et kjøpesenter for å finne en spesiell lyspære, men butikken var stengt fordi jeg var for sent ute. Så gikk jeg på et supermarked jeg i utgangspunket ikke skulle til, ikke for å finne lyspære, jeg hadde bare lyst til det. Etter jeg hadde betalt for varene kom jeg på lyspæren, kanskje de hadde den der? Og de hadde den jeg skulle ha, også med en høyere wattstyrke som jeg har lett etter før men ikke funnet Anonymkode: 85f66...33c Dette må være det rareste jeg har lest. Tenk at de hadde lyspæren på et annet supermarked?? Utrolig, rett og slett. Anonymkode: 8f48c...994 18
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #83 Skrevet 5. juli 2017 1: Hadde migrene fra torsdag-mandags morgen. Dette er 14 år siden. Når jeg har migrene, så varer anfallet i 1 time maks. Ikke den gangen der. Jeg skjønte ikke hvorfor jeg hadde migrene så mange dager. Når klokken var 14:45 på mandagen, så fikk jeg beskjed om at et familiemedlem hadde dødt i en bilulykke. 2: Mamma sa alltid at det dør alltid 3 stk i julen, hvor vi bor. Husker hun sa dette i mange år. Hun døde selv i julen, av kreft. Det synes jeg var spesielt! 3: Jeg og søsteren min diskuterte vold blant samboere osv. Og jeg nevnte en mann som hadde behandlet dama sin ille. Vi satt i bilen i parkeringsplassen på butikken. Så kommer en bil og parkerer, og det var han jeg snakket om. 4: Jeg husker at jeg sa til flere venner om den nye tunnelen som ble bygget her, at jeg var sikker på at det kom til å skje en alvorlig ulykke innen 1 år. Det skjedde en ulykke, og 6 mistet livet... Det er litt som har skjedd med meg, kanskje tilfeldig, men synes det er rart likevel. Anonymkode: ddd68...e5c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #84 Skrevet 6. juli 2017 På 7/5/2017 den 16.04, AnonymBruker skrev: Dette må være det rareste jeg har lest. Tenk at de hadde lyspæren på et annet supermarked?? Utrolig, rett og slett. Anonymkode: 8f48c...994 Ja det var faktisk utrolig. Jeg har sett etter pæren på supermarked før, men har ikke funnet den. Jeg har alltid måttet på spesialtbutikk for å finne akkurat denne pæren, noe som er kronglete og irriterende. Anonymkode: 63b5f...a13 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #85 Skrevet 6. juli 2017 Jeg opplever sånn som dette hele tiden - egentlig sykt irriterende for jeg tror ikke på overnaturlige ting eller sånn. Jeg tar stadig opp telefonen i det jeg får melding/den ringer, jeg våkner ofte på natten og ser at den er f. eks. 4.23 og når jeg går på badet og ser på mobilen har jeg gjerne fått en melding akkurat i det jeg våknet. Ellers øker pulsen min alltid før det ringer på (haha, hater når det ringer på nemlig). Jeg er også VELDIG sanndrømt. Jeg skriver ned drømmene mine så mannen ikke skal tro jeg er sinnsyk... Ellers: 1. En natt våkner jeg kl. 06.05 og ser på klokken. Tenker at det var pussig, da jeg aldri har pleid å våkne på den tiden før. Så våkner jeg igjen kl. 9.34 og mamma kommer inn døren noen sekunder senere (jeg våknet altså ikke av at hun kom inn). I det jeg ser henne sier jeg "mormor er død! Var det kl. 06.05 det skjedde?" og mamma bare bryter ut i gråt. Det stemte. Jeg sovnet igjen og i det jeg sovnet var det akkurat som noe streifet forbi håret mitt (aldri skjedd hverken før eller siden). 2. En annen natt våkner jeg kl. 04.23 og tenker nok en gang at det var et pussig tidspunkt å våkne på. Så våkner jeg av at telefonen ringer noen timer senere. Jeg tar telefonen uten å vite hvem som ringer (min far har skjult nummer) og sier "farfar er død" - og ja, farfar var død. Det som gjør det ekstra pussig er at han ble innlagt på sykehus på ettermiddagen, ble bedre, skulle dra hjem neste morgen - og dør altså samme natt. 3. Jeg og en venninne går en runde vi pleier å gå på tur. Vi hører musikk på mobilen. Jeg sier at jeg føler på meg at noe kommer til å skje rundt neste sving. Da vi runder svingen hører vi akkurat som en stein som glir ut i vannet (slik som hvis du sklir på en stein når du trakker fra) og ser en skygge foran oss på veien. Venninnen min besvimer, og da jeg vekker henne ringer mobilen hennes og moren spør hvorfor hun har ringt til henne og skreket i telefonen (hverken jeg eller henne fikk med oss noe skrik). Da jeg tar opp min mobil er den AV. Jeg slår den på igjen og den har 87% batteri. Utrolig merkelig, har aldri skjønt meg på denne her. 4. Da jeg var liten drømte jeg ofte at jeg var en gårdsgutt som bodde på en gård (jeg er altså jente). Jeg drømmer om detaljer når det gjelder klær, hvordan det så ut etc. En stund etterpå finner jeg et bilde fra der jeg bodde fra 1800-tallet. Det var altså en gård der, og den ene gutten på bildet var akkurat slik jeg var jeg i drømmen og bakgrunnen var akkurat slik jeg hadde drømt. 5. For et par måneder siden var jeg på et sted jeg ikke har vært på mange år, og så en gutt jeg gikk i klasse med på barneskolen og ikke har sett siden. Dagen etter var jeg på et annet sted og så han der også. Dagen etter der igjen dukket han opp som venneforslag på facebook. Anonymkode: 8556f...3c0 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #86 Skrevet 6. juli 2017 For endel år siden var min venninne sammen med en mann som hun var veldig forelsket i. Dessverre ble det slutt mellom dem. Etter det ble slutt begynte jeg å møte denne mannen på de mest usannsynlige steder i den byen vi bodde. Etter en stund flyttet jeg fra byen, han reiste utenlands, og etter etpar år endte jeg og han opp på samme sted, en liten bygd på Vestlandet. Så flyttet han igjen, og jeg også, og da endte vi opp på Østlandet med to timer mellom oss. Nå har han flyttet langt bort igjen, og jeg lurer på å flytte selv også, og flytter jeg dit jeg tenker på kommer jeg til å ende opp to og en halv time fra han igjen. Jeg har aldri vært interessert i han. Anonymkode: 63b5f...a13
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #87 Skrevet 6. juli 2017 Kom på et par til: Møtte naboen på et sykt lite (ikke kjent) sted i en annen by en gang. Så et par i Paris, så de noen uker senere hjemme i byen jeg bor og en stund etterpå bodde de på samme hotell som oss i syden. Møtte et par i syden vi ble kjent med, som viste seg å bo i samme nabolag som vi flyttet inn i et par år senere. Møtte en via et kurs, og endte med å bli naboen hennes et par uker senere. Anonymkode: 8556f...3c0
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #88 Skrevet 14. juli 2017 I natt drømte jeg om en bekjent som jeg aldri har noe kontakt med. Dette er en tidligere kollega som er en generasjon eldre enn meg, og som jeg kun treffer hvis jeg tilfeldigvis ser henne på butikken. Det var altså ikke noe grunn til at akkurat hun skulle dukke opp i drømmen min. Etter jeg våknet, går jeg inn på Facebook. Der kommer det opp en varsel om at denne personen har bursdag i dag. Anonymkode: d2063...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #89 Skrevet 25. juli 2017 På 6.7.2017 den 23.18, AnonymBruker skrev: Ja det var faktisk utrolig. Jeg har sett etter pæren på supermarked før, men har ikke funnet den. Jeg har alltid måttet på spesialtbutikk for å finne akkurat denne pæren, noe som er kronglete og irriterende. Anonymkode: 63b5f...a13 Nesten så jeg ikke tror det! At et supermarked hadde denne pæren er for meg et mirakel. De må antakelig ha utvidet sortimentet, noen annen forklaring kan jeg nesten ikke se. Rett og slett ufattelig. Anonymkode: 8f48c...994 2
Gjest NotNaomi Skrevet 30. juli 2017 #90 Skrevet 30. juli 2017 På 7/4/2017 den 10.48, Kala skrev: Jeg hadde vært på danskebåten og var ganske sliten da jeg skulle hjem. Da bussen kjørte under Vaterlandsbrua tenker jeg plutselig at "nå er det noen som tar selvmord, og det er helt greit". Også tenkte jeg ikke mer på det, det var bare noe random som datt ned i hodet mitt. Jeg kom til slutt hjem og stupte i seng. Men jeg fikk ikke sove, også ringer telefonen min. Jeg lot den ringe, for jeg orket ikke prate med noen. Men de ga seg ikke, så jeg tok den til slutt. Broren min hadde tatt livet sitt, og det skjedde i det tidsrommet jeg satt på bussen. På flyet hjemover var det en haug med prester, det synes jeg var litt spesielt. Men jeg gikk faktisk til den ene biskopen, han som viet krompen, og sa hva som hadde hendt. En annen gang, var jeg på overtid og ventet på fødsel. Vi kjørte melkeruta, i håp om å starte fødsel. Også ser vi 6 ørner sirkulere over oss. Da tenkte jeg athan kommer ikke før den 6. to dager etterpå. Den 6. gikk vannet, og gutten var ute samme kveld. Uff. Veldig trist! Og veldig spesielt.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #91 Skrevet 30. juli 2017 Drømte at jeg var på et sykehus. Og der sto morfaren min ved en seng. Det lå en person under teppet på sengen. Han dro opp teppet og sa: dette er mormor, hun er død. Det lå et skjelett i sengen. Når jeg våkner neste morgen føler jeg meg rar. Jeg går inn i stuen, og da får jeg vite at mormor døde den natten. Anonymkode: 0d4cd...620 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #92 Skrevet 14. september 2017 Jeg skulle ha meg katt for 7 år siden og lette gjennom finn.no sine annonser i mitt fylke. Jeg fant flere utrolig søte kattunger, men ingen føltes "riktig" så jeg ringte ikke på noen før jeg fant en litt eldre kattunge som hadde de utroligste øyne. Hun var korthåret og ikke noen "eye-catcher" bortsett fra øynene. Jeg ringte på denne katten, og det viste seg at det var dyrebeskyttelsen som hadde henne, og de skulle ta kontakt med fosterhjemmet som hun var i. Litt senere samme dag får jeg melding fra samboeren til en jeg kjenner som bor 2 timer unna meg. De var så og si de eneste jeg kjente i nærheten på den tiden, da jeg nettopp hadde flyttet tvers over landet. Hun spurte i meldingen om jeg skulle ha meg katt? Jeg tenkte muligens at samboeren hennes hadde sagt det. Men han hadde ikke det. Det som var grunnen til at hun visste det var at de hadde meldt seg som fosterhjem hos dyrebeskyttelsen og hadde katten hos seg... Anonymkode: 681ab...60e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #93 Skrevet 14. september 2017 Enda en kattehistorie: Katten over fikk kattunger, og jeg skulle gi bort to av dem. Jeg la ut annonser på finn, og fikk treff på den ene, men den andre tok tid. Jeg "spurte" så katten mentalt om hva jeg kunne gjøre for at hun skulle få ny eier også? Da ba hun meg ta et bilde av henne der hun så rett inn i kamera, så hun kunne få øyekontakt med den kommende eieren sin, og så lete etter andre steder på nettet der jeg kunne legge inn annonser enn finn. Jeg gjorde det, og la inn annonsen ett eller to andre steder, og kort etter (tror det var dagen etter) tok den nye eieren hennes kontakt. Hun visste ikke at det var katter på finn, så der hadde jeg ikke møtt på henne. Da hun kom for å hente kattungen gikk den rett inn i buret hun hadde med, og sovnet. Anonymkode: 681ab...60e 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #94 Skrevet 14. september 2017 En måke bæsjet på en venn av meg og med det så formet han fingrene som en pistol og pekte på måken og sa pang. Måken datt død ned fra himmelen. Han prøvde det på flere måker, men det skjedde aldri igjen. Anonymkode: f165e...0fa 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #95 Skrevet 17. september 2017 På 19.6.2017 den 21.47, Forundret.. skrev: Første gang jeg møtte svigermor så var det som om jeg fikk en knyttneve i magen og jeg hørte meg selv tenke '' Å nei!! Ikke et slikt menneske''. Dette var i min manns barndomshjem, i det jeg gikk ut fra badet og så henne stå i gangen. Jeg slo bort følelsen og tanken... Ca et år etterpå hadde jeg opplevd løgner, tyveri fra henne og ikke minst alle hennes forsøk på splid og splittelse. Nå ca 20 år etterpå så kan jeg med hånda på hjertet si at hun er et av de verste menneskene jeg har kjent. Jeg har mange ganger i løpet av årene angret på at jeg ikke bare gikk derfra etter første møte. Verste er at utad så virker svigermor veldig snill og grei ut. Uff.. sånn følte jeg det også når jeg så eksen min for første gang. Fikk en følelse av at jeg ikke "likte han". Jeg så han en gang, og det tok 9 mnd før jeg så han igjen. Så i løpet av de neste 12 mnd ble vi sammen, han var utro, det var masse løgner, drama og manipulering fra hans side. Magefølelsen hadde visst rett.. Anonymkode: b5b44...6b3 2
moroklompen Skrevet 17. september 2017 #96 Skrevet 17. september 2017 (endret) Min farmor var ett såkalt "tyskerbarn" og visste ingenting om sin far utenom at han hadde ett fem år langt forhold med moren hennes under krigen. Når krigen ble slutt ble han sendt til Tyskland og all kontakt ble brutt. I en alder av femti ble hun medlem av tyskerbarnas forening og der hjalp en mann henne med å finne familien hennes i Tyskland. Viste seg at hun hadde en søster i livet der. Foruten at de hadde forskjellig høyde, hadde de begge samme hårfarge og frisyre og hårskillet på samme side i tillegg til at ansiktet deres var så og si identisk. I tillegg var begge to skjevhendte og hadde fødselsmerke på samme sted på kroppen. De var uadskillige etter at de møttes for første gang <3 Endret 20. september 2017 av moroklompen 8
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #97 Skrevet 17. september 2017 En natt våknet samboeren min av det hun har kalt et "dødsskrik" fra meg klokka 05.03 på morgenen og da hun etterhvert fikk vekket meg, var jeg fullstendig panisk og bare gråt og gråt uten at verken hun eller jeg forsto hvorfor. Etter 2-3 timer fikk jeg roet meg noe, men panikken lå rett under overflaten og da jeg rundt klokka ni på morgenen ble oppringt av mamma, ble jeg hysterisk og begynte å hylgråte og rope at noen var død selv om jeg faktisk hadde en avtale om at mamma skulle ringe meg klokka ni på morgenen for å avtale noe rent praktisk. Det endte med at samboeren min tok telefonen og ble blekere og blekere utover i samtalen. Det viste seg at fetteren min hadde dødd i en dramatisk ulykke noen timer før. Da jeg senere leste om ulykken i avisa, sto ulykkestidspunktet oppgitt som 05.03. Jeg er ikke egentlig overtroisk, men jeg kjenner at jeg har vanskelig for å avskrive denne hendelsen som en ren tilfeldighet. Anonymkode: 4641c...e2f 9
moroklompen Skrevet 20. september 2017 #98 Skrevet 20. september 2017 (endret) På 17.9.2017 den 6.02, AnonymBruker skrev: En natt våknet samboeren min av det hun har kalt et "dødsskrik" fra meg klokka 05.03 på morgenen og da hun etterhvert fikk vekket meg, var jeg fullstendig panisk og bare gråt og gråt uten at verken hun eller jeg forsto hvorfor. Etter 2-3 timer fikk jeg roet meg noe, men panikken lå rett under overflaten og da jeg rundt klokka ni på morgenen ble oppringt av mamma, ble jeg hysterisk og begynte å hylgråte og rope at noen var død selv om jeg faktisk hadde en avtale om at mamma skulle ringe meg klokka ni på morgenen for å avtale noe rent praktisk. Det endte med at samboeren min tok telefonen og ble blekere og blekere utover i samtalen. Det viste seg at fetteren min hadde dødd i en dramatisk ulykke noen timer før. Da jeg senere leste om ulykken i avisa, sto ulykkestidspunktet oppgitt som 05.03. Jeg er ikke egentlig overtroisk, men jeg kjenner at jeg har vanskelig for å avskrive denne hendelsen som en ren tilfeldighet. Anonymkode: 4641c...e2f Tror heller ikke dette var en tilfeldighet. Noen mennesker er mer sensitive enn andre og plukker slike ting opp ubevisst. Jeg opplevde noe lignende med at jeg plutselig ble veldig dårlig og følte jeg fikk hvite prikker foran øynene og måtte sette meg ned fordi jeg følte jeg skulle besvime og var ordentlig fysisk dårlig. Ett par timer etterpå fikk jeg tlf fra bestemoren min om at hun hadde vært på sykehuset noen timer tidligere å fått påvist uhelbredelig kreft. Ingen av oss visste at hun i det hele tatt følte seg syk eller hadde tatt noen som helst prøver. Tror ikke slike ting er ett sammentreff. Endret 20. september 2017 av moroklompen
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #99 Skrevet 20. september 2017 Mine 2 bestevenninner har samme diagnose som meg, bipolar lidelse. Den ene var en barndomsvenninne, fikk diagnosen på ungdomsskolen, jeg fikk diagnosen midt i 20-årene, og den andre fikk diagnosen når hun var 30. Vi hadde ingen mistanke om at vi hadde samme sykdom. Når jeg sitter på bussen så vet jeg hvem som kommer til å sette seg ved siden av meg selv om det er andre ledige plasser. Jeg drømte at naboen min kom ut av skapet som lesbisk. Noen dager senere gjorde hun det. Jeg hadde ingen mistanke om at hun var det. Ofte så tenker jeg på en person som jeg ikke har sett på lenge, å så treffer jeg på de sånn 10 min etterpå. Anonymkode: aeb0e...4a4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #100 Skrevet 20. september 2017 Jeg drømte at en ex skulle skilles fra kona, tre dager etter legger han huset ut for salg på fb, og joda de skulle skilles. Anonymkode: 681ab...60e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå