Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner et par som tok med døtrene sine til en kamerat en kveld og det ble tatt et bilde av jentene som lekte i et badebasseng mens man også kunne se huset/hagen/omgivelsene etc. Kameraten fremkalte bildet og sendte det som en jule- eller sommerhilsen til paret jeg kjenner. 

Et par år senere treffer paret en irsk kar som nettopp har flyttet til Norge og for første gang bestemte paret seg for å invitere en fremmed hjem på middag, siden han ikke kjente noen i byen. De traff hverandre på arbeidskontoret og det var kun en kort samtale visstnok, så kona var litt overraska da mannen foreslo det, men la gå. 

Etter en stund spurte de hvorfor Norge og hvorfor akkurat denne byen, og han fortalte at han hadde truffet en kar i Indonesia, et veldig tilfeldig og kort møte, men de kom litt i snakk. Han fortalte så varmhjertet om stedet og var så stolt av hjemmet sitt at han viste fram bilder av det. Navnet på karen ble nevnt og kona fant så fram et kort med bilde av døtrene i bassenget og den irske fyren kunne da fortelle at nøyaktig det samme bildet hadde han blitt vist i Indonesia og han syntes det så så vakkert ut med naturen at han valgte å flytte dit. Og der sitter han i stua til dette paret! De er fremdeles svært gode venner rundt 15 år senere, jeg kjenner paret personlig og har aldri glemt historien. Jeg tror ikke på overtro eller det spirituelle, men dette fikk meg faktisk til å tvile! 

Anonymkode: 1d6be...0ad

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har siden barndommen flere ganger tenkt på en sang mens radioen har vært på, og så plutselig slår radiokanalen på den sangen rett etterpå. 

Ofte når jeg har tenkt på folk jeg ikke har møtt/sett på en stund, har de tatt kontakt eller jeg har støtt tilfeldig på de ikke så lenge etter.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min mor var 11 da faren døde i en arbeidsulykke.

Min mor hadde lenhe en slags dårlig samvittighet for at hun ikke hadde sagt noe / varslet for at han skulle holde seg hjemme - for natten før hadde faren sagt i en drøm hun hadde "Eg hadde ikkje trudd eg skulle døy så ung". 

Anonymkode: a84d0...e66

• Liker 6
Skrevet

For mange år siden skulle jeg på ferie til en annen del av landet, i sommerhytta til familien til en venn av meg. Noen dager før jeg dro (altså lenge etter at togbillettene til/fra var kjøpt og betalt) begynte jeg å flørte med en fyr. Han skulle også på ferie på denne tiden, men til et annet sted i landet.
Dagen vi skulle dra hjem så fant vi ut at vi skulle ta samme tog fra Trondheim fordi det var noe galt med hans tog så de måtte bytte (eller noe slikt, var i hvert fall at de måtte bytte tog). Vi møtte hverandre derfor på togstasjonen helt tilfeldig. Vi syntes det var et artig sammentreff! Det som ble helt forbløffende var at vi hadde fått seter ved siden av hverandre - helt tilfeldig, og helt uten at vi hadde bestilt sammen. Det tror jeg er den merkeligste tilfeldigheten noensinne. 

Med denne fyren opplevde jeg mange tilfeldigheter. En annen jeg husker spesielt godt er helt mot slutten av forholdet vårt. Vi var ganske unge når vi ble sammen, og etter nesten 2 år så var vi vel egentlig klare begge to for å gå hver vår vei. Helt på slutten hadde vi en pause på 2 uker før vi skulle møtes for å prate om "veien videre". Natten før vi skulle møtes drømte jeg at han hadde blitt far med en annen dame. Når jeg våknet hadde jeg en skikkelig rar følelse om at vi ikke kunne være sammen lenger, så jeg bestemte meg for å slå helt opp. 9 Mnder senere var han blitt pappa, som vil si at når jeg hadde denne drømmen hadde han gjort en annen dame gravid. Merkelig!

Og den siste da, den er egentlig veldig trist. 
Min bestevenninne hadde fått seg kjæreste og vi alle 4 (samboeren min også) møttes for å - ja, møtes. Jeg fikk et skikkelig godt inntrykk av denne fyren, han var morsom, snill og en god fyr.
Neste natten hadde jeg en veldig rar drøm. Jeg drømte at han lå i en seng med en død baby, eller at babyen døde mens de lå i sengen. Drømmen var skikkelig virkelig og vanvittig skremmende og fæl. Dagen etter fortalte jeg venninna mi om drømmen jeg hadde hatt (vi forteller hverandre så og si alt), og hun blir helt stille. Viser seg at han hadde fått en baby som døde 2 uker gammel. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er superforsiktig med å ønske noe eller tenkte hardt på noe, på både godt og vondt.  Det er Dessvere for ofte at tankene mine har gått i oppfyllelse. 

Anonymkode: 52bc6...6fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var rundt ti år, var familien i syden. Dagen før min brors bursdag, ser vi at de på nabobordet feirer bursdagen til en guttunge. Guttene er like gamle og født på samme sykehus. Mamma og guttens mor har altså ligget på barsel sammen - og husker hverandre når vi snakker sammen. 

Foreldrene mine hadde på den tiden en Toyota - kjøpt i den forretningen guttens bestefar jobber.

En del år senere, får jeg min første mer eller mindre seriøse kjæreste (hvor seriøs kan man bli som 17-åring). Det viser seg at en av hans kolleger, er guttens far.

Enda noen år senere begynner jeg å jobbe i bolig for mennesker med utviklingshemning. Guttens søster er støttekontakt til en av beboerne.

Jeg lurer på når jeg støter på familen neste gang 😊

Anonymkode: 51bc8...89b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Igår trakk jeg englekortet "Clear your space", og senere på dagen chattet jeg med en venninne som hadde møtt noen som selger orgonitt, noe som skal endre frekvensene i huset, redusere mugg og beskytte mot elektriske felt. Jeg begynte å sjekke ut ulike butikker fordi jeg har tenkt på å kjøpe det før, og på en av beskrivelsene av orgonitten, stod det at de var gode for "space clearing".

Anonymkode: 1a231...a4f

• Liker 3
Skrevet

Dette er helt tilfeldig, men skremte vettet av meg. 

Dette var i India før jeg flyttet til Norge. Jeg er ikke sikker, men jeg tror jeg var rundt 6-9 år, mellom der et sted. 

Jeg var på vei hjem, fra jobben til mamma, en kort strekning på ca 300-400 meter. Det var sent på kvelden, og det var mørkt, og strømmen hadde i tillegg gått, i hele området, så det var mørkt overalt. Mens jeg gikk, tok jeg opp den ene handa og sa høyt LA DET BLI LYS, på indisk. Plutselig så kom strømmen tilbake i det sekundet jeg uttalte de ordene. Skremte vettet av meg. 

Det var jo tilfeldig, men hvis det var den ene gangen i livet Gud skulle oppfylle ønske mitt, så tenker (ihvertfall idag), at jeg burde ha spurt om å vinne i Lotto istedenfor   :fnise::fnise: 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, sonush skrev:

Dette er helt tilfeldig, men skremte vettet av meg. 

Dette var i India før jeg flyttet til Norge. Jeg er ikke sikker, men jeg tror jeg var rundt 6-9 år, mellom der et sted. 

Jeg var på vei hjem, fra jobben til mamma, en kort strekning på ca 300-400 meter. Det var sent på kvelden, og det var mørkt, og strømmen hadde i tillegg gått, i hele området, så det var mørkt overalt. Mens jeg gikk, tok jeg opp den ene handa og sa høyt LA DET BLI LYS, på indisk. Plutselig så kom strømmen tilbake i det sekundet jeg uttalte de ordene. Skremte vettet av meg. 

Det var jo tilfeldig, men hvis det var den ene gangen i livet Gud skulle oppfylle ønske mitt, så tenker (ihvertfall idag), at jeg burde ha spurt om å vinne i Lotto istedenfor   :fnise::fnise: 

Opplevd noe ganske likt. Vi var fire venninner på besøk hos min bestevenninne. Vi satt og så på OL da strømmen plutselig gikk. Det gikk en liten stund helt til jeg fikk det for meg å utbryte "TA-DA!" mens jeg gestikulerte som en dirigent. Og lyset kom på. De var meget imponerte :D

Anonymkode: 5d89b...b6b

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var gravid, tidlig i tredje trimester, fikk jeg en følelse av hvilken dato jeg ville føde, og sønnen min ble født denne datoen.

For ett par uker siden tenkte jeg tilfeldigvis på ett gammelt fjernt familiemedlem, samtidig mottar jeg sms om at hun var død.

Opplever ofte slike tilfeldige ting, men jeg glemmer de fort igjen :) 

Anonymkode: 47f21...656

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

- Oldefaren min døde den 18. juli, oldemoren min den 17. juli, og nå bestefaren min (sønnen deres) den 16. juli. De døde alle forskjellige år selvfølgelig, men det er likevel litt ekkelt at dødsfallene deres falt på disse datoene, rett etterhverandre i "kronologisk" rekkefølge.

- Jeg jobbet i barnehage, og hadde blant annet en liten jente på rundt 3 år som gikk der. En dag fortalte moren hennes at datteren hadde begynt å snakke om "babyen i magen" hennes, lenge før hun selv fant ut at hun var gravid. Den lille jenta "visste" også at babyen var en gutt, og hadde allerede funnet navn på han som hun brukte. Det hele endte med at moren fødte en liten gutt, som fikk navnet som støresøsteren hadde valgt ut til han, lenge før foreldrene engang visste at de ventet enda ett barn.

- Mange ganger legger jeg spesielt merke til enkelte personer når jeg er på offentlige steder og skal reise med buss/fly/tog eller lignende. Ofte viser det seg at de personene jeg legger mest merke til er de som ender opp i setet ved siden av meg.

- Samme jul som jeg nettopp hadde fått meg egen leilighet, satte jeg opp julepynt som jeg både hadde kjøpt selv og arvet. Blant annet en liten batteridrevet lysestake med tre lys som jeg hadde fått av bestemoren min som døde noen år tidligere. Den stod inne i en hylle ved siden av bordet jeg satt, og hadde ikke vært påslått siden den gangen jeg fikk den, og jeg ante ikke om batteriene engang fungerte. Jeg så ikke lysestaken fra der jeg satt, men når jeg skulle lene meg forover for å hente noe på bordet, så ser jeg plutselig at det midterste lyset lyser (!). Jeg får litt sjokk og kaster meg tilbake i stolen. Når jeg lener meg forover igjen for å se, så er lyset av igjen. Jeg fant vel ut at det måtte være bestemoren min som "stakk innom" for å gi meg en liten julehilsen.

Anonymkode: 913be...361

• Liker 12
Skrevet

Da datteren min var ca 2 år gammel skulle hun være med mine foreldre på hytten. Under kjøreturen til hytten sovner hun i bilen..men plutselig våkner hun og hyler "mamma har krasjet" og gråter utrøstelig. En halvtime senere ringer jeg gråtende til min mamma for å fortelle at jeg har krasjet..

Det ble temmelig stille i andre enden. Helt merkelig opplevelse, og jeg er en person som liker å holde beina på jorda :P Det er sjelden jeg snakker om den episoden der..

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min er alle steder jeg er. Om jeg så er i utlandet. Nå viser det seg at han ser på leilighet i samme strøk som jeg bor i Oslo og..

Anonymkode: 92d3b...f38

AnonymBruker
Skrevet

Drømte at jeg ble lagt inn på sykehus og 2 dager senere holdt jeg på å dø av hjernehinnebetennelse.

Anonymkode: 55fb6...e34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nu nylig fikk jeg plutselig  "part of me" av Chris Cornell på hjernen og fikk en akutt trang og lyst til å høre på den, så da gjorde jeg det. Det gikk en liten time og da jeg surfet nettavisene før leggetid så så jeg at han var død. Det var ganske merkelig. 

Anonymkode: bea35...fb6

• Liker 1
Skrevet

Dette er sprøtt: Hver gang tanta mi drømmer om en potethage, så er det alltid noen i familien eller noen hun kjenner som blir gravid!

• Liker 5
Gjest Peanut
Skrevet

Jeg merker som regel at folk kommer utenfor utgangsdøren før de gjør det (vardøger) og tar mobilen ofte fordi jeg føler en melding er på vei.  Har og opplevd at jeg har vært steder selv om jeg aldri har vært der før, eller at jeg ser en jeg har sett før selv om jeg aldri har sett vedkommende før. Av og til drømmer jeg om ting som skjer senere, og det skjer da en gang til på nøyaktig samme måte- Kjørte en gang med en venn av meg og han sa han merket på meg at noe hadde skjedd for jeg ble så rar. Akkurat da hadde jeg opplevd akkurat det samme som jeg hadde drømt et par dager tidligere. Det var ikke noe stort noe- jeg kjørte i bilen sammen med ham gjennom en tunnel og trafikken var nøyaktig den samme som det jeg opplevde igjen, samme fargene på bilene og at det var fint vær med litt skyer på himmelen og lignende. 

En annen gang kjørte jeg på en av motorveiene i statene og ble innmari irritert på noen som satt i bilen og kjørte av veien for å roe meg ned litt. Etter en stund kjørte vi videre...og bare noen hundre meter bortenfor stoppet hadde det vært en trafikkulykke med 5 biler involvert og en del døde. Den ulykken kunne jeg ha vært i. 

AnonymBruker
Skrevet

I 2008 møtte jeg en mann på en festival, som jeg snakket med i kanskje en halv time. Jeg følte meg så utrolig komfortabel med han, det var akkurat som jeg alltid hadde kjent han. Men jeg måtte en tur på do, og når jeg kom tilbake så var han ikke der lenger. Jeg så han ikke igjen hele festivalen selv om jeg lette etter han. Jeg visste ingenting om han, ikke fornavn en gang. Jeg tenkte jaja, om det er meningen så møter jeg vel han igjen.

Ett år senere er jeg på en festival på andre kanten av landet. Jeg sitter i en sofa med en venninne og bare ser på folk, siden vi begge er trøtte og slitne. På litt avstand ser jeg en fyr som går fra bord til bord og snakker med folk. Jeg ser litt dårlig, og det er mørkt, i tillegg til at han bøyer seg ned over bordene til folk og ikke ser rett mot meg. Alt jeg ser er at han har langt hår og MC-jakke (som alle fyrer hadde på den festivalen), men det er noe med han som gjør at jeg legger merke til han og liker han selv om jeg ikke kan se ansiktet. "Jeg må se øynene hans" tenker jeg, for å finne ut om han faktisk er så ålreit som han "føles" på avstand.

Så jeg går bort der som han er, og går rett på han. Og det er han fra festivalen året før! Han kjenner meg igjen også, og forteller at han var så drita at han sovnet på campingen på den andre festivalen. Han blir med bort til oss, vi snakker en stund og utveksler telefonnummer. Jeg prøver imidlertid å glemme han etter det fordi jeg er overbevist om at jeg ikke har sjans på han for han er så sinnsykt kul.

To år etterpå skal jeg og han på samme festival igjen. Kort tid etter jeg får vite dette, drømmer jeg en laaang drøm om han der jeg "forstår" hvordan han er, hvordan verden oppleves for han, hvordan han opplevde å være barn etc. Og da har jeg kun utvekslet èn kommentar på fb med han på to år, i tillegg til at vi kanskje snakket en time på den forrige festivalen.

Når vi møtes på årets festival forteller jeg han om drømmen, og han sier at han er AKKURAT sånn, og at jeg må slutte for jeg skremmer han. Jeg visste "alt" om han, og kunne bare fortelle og fortelle. Så sinnsykt "synsk" har jeg ikke vært hverken før eller siden.

Enden på visa var at vi hadde en kort og intens romanse, og har ikke møtt han på flere år nå. Men om det er meningen møter jeg vel han igjen... ;) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I 2008 møtte jeg en mann på en festival, som jeg snakket med i kanskje en halv time. Jeg følte meg så utrolig komfortabel med han, det var akkurat som jeg alltid hadde kjent han. Men jeg måtte en tur på do, og når jeg kom tilbake så var han ikke der lenger. Jeg så han ikke igjen hele festivalen selv om jeg lette etter han. Jeg visste ingenting om han, ikke fornavn en gang. Jeg tenkte jaja, om det er meningen så møter jeg vel han igjen.

Ett år senere er jeg på en festival på andre kanten av landet. Jeg sitter i en sofa med en venninne og bare ser på folk, siden vi begge er trøtte og slitne. På litt avstand ser jeg en fyr som går fra bord til bord og snakker med folk. Jeg ser litt dårlig, og det er mørkt, i tillegg til at han bøyer seg ned over bordene til folk og ikke ser rett mot meg. Alt jeg ser er at han har langt hår og MC-jakke (som alle fyrer hadde på den festivalen), men det er noe med han som gjør at jeg legger merke til han og liker han selv om jeg ikke kan se ansiktet. "Jeg må se øynene hans" tenker jeg, for å finne ut om han faktisk er så ålreit som han "føles" på avstand.

Så jeg går bort der som han er, og går rett på han. Og det er han fra festivalen året før! Han kjenner meg igjen også, og forteller at han var så drita at han sovnet på campingen på den andre festivalen. Han blir med bort til oss, vi snakker en stund og utveksler telefonnummer. Jeg prøver imidlertid å glemme han etter det fordi jeg er overbevist om at jeg ikke har sjans på han for han er så sinnsykt kul.

To år etterpå skal jeg og han på samme festival igjen. Kort tid etter jeg får vite dette, drømmer jeg en laaang drøm om han der jeg "forstår" hvordan han er, hvordan verden oppleves for han, hvordan han opplevde å være barn etc. Og da har jeg kun utvekslet èn kommentar på fb med han på to år, i tillegg til at vi kanskje snakket en time på den forrige festivalen.

Når vi møtes på årets festival forteller jeg han om drømmen, og han sier at han er AKKURAT sånn, og at jeg må slutte for jeg skremmer han. Jeg visste "alt" om han, og kunne bare fortelle og fortelle. Så sinnsykt "synsk" har jeg ikke vært hverken før eller siden.

Enden på visa var at vi hadde en kort og intens romanse, og har ikke møtt han på flere år nå. Men om det er meningen møter jeg vel han igjen... ;) 

Dette er så fascinerende. Jeg har lest dette før, men husker ikke hvor!!

Anonymkode: 5c4f2...2ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så fascinerende. Jeg har lest dette før, men husker ikke hvor!!

Anonymkode: 5c4f2...2ad

Jeg har skrevet om det her før en gang, og nevnt det i sanndrømt-tråden. Jeg syns også det er fascinerende :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...