Gå til innhold

Sommerferie  

35 stemmer

1. 1. Ser du frem til sommerferien?

• Ja
      19
    • Nei
      16

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig?
Det virker som om alle gleder seg til ferie, ut og reise, ligge på stranda, være sosial osv.

Jeg gleder meg ikke til ferie. Jeg skulle gjerne heller ha jobba som vanlig alle disse ukene, men jobben min er stengt, så er derfor umulig.

Jeg lever av sosialhjelp om sommeren, ellers i året er jeg i jobbtiltak gjennom nav. Og jeg trives så godt i jobben, og er så trygg på den. Om sommeren krever nav at jeg er i aktivitet for å få penger, og det er greit nok. Men jeg frykter for hva de kan sette meg til å gjøre. Jeg har ikke noe info om dette, og pga angst er det ikke alt jeg klarer.

Det er en grunn til at jeg gruer meg til sommeren.

Det andre er det sosiale presset om å finne på ting og være sosial. Jeg har hverken økonomi eller lyst til å være særlig sosial, eller lyst til å ut og reise.

Faktisk håper jeg bare de neste 8 ukene fyker av gårde, så jeg kan komme glad på den vanlige jobben min igjen..

Hva med dere?

Anonymkode: f0c6f...c56

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg også, skal har tre uker alene med to små barn og jeg kommer tilbake på jobb mer sliten enn dag jeg tok ferie. 

Trist når man ikke har familie eller andre å besøke som kan avlaste littegrann. 

Anonymkode: 29379...767

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er ganske vanlig, men mange jatter med og sier de gleder seg til ferien selv om de ikke gjør det av ulike grunner. Har aldri vært spesielt glad i sommerferien sjøl. Synes det er bedre å jobbe og heller ta fri senere på høsten.

Anonymkode: 2f31e...e93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg også. Går til behandling, ingen jobb enda. Om sommeren så går psykologen ut i ferie. Føles ut som at livet mitt blir satt på vent. Blir fort rastløs og vil fortsette med behandlingen. Så noe ferie blir det nok ikke. Kommer til å sove bort hele sommeren, for å få tiden til å gå fortere. 

Anonymkode: 45490...f0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg også. To uker i campingvogn med barn og stebarn, kjenner at jeg kveles allerede. Snille unger, men jeg hater å ha folk så tett på meg... Sove på samme rom som tenåringer liksom.

Anonymkode: 53c47...ccc

• Liker 3
Skrevet

Jeg gleder meg til sommerferien fordi jeg da kan bruke energien min på akkurat det jeg vil bruke den på! Er alltid så sliten og trøtt, så blir godt å kunne bestemme hverdagen sin og gjøre alt i eget tempo. Dessuten syns jeg det er deilig å selv kunne bestemme selv når jeg må være sosial eller ei. 

Dett blir en fredelig sommer, uten reising. Skal likevel gjøre det beste ut av det! Har aldri vært så positiv til sommerferien som jeg er nå!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gleder meg til at jeg og sønnen skal tilbringe mye tid sammen, men allerede nå gleder jeg til å ta fatt på siste skoleår og ferien begynte for oss i dag. Jeg synest det er godt å tilbringe mye tid hjemme med barnet og kjede oss. Stå opp sent, drive dank, lete etter ting å finne på osv..  Hverdagslivet er ikke så verst likevel. Vi har to små turer vi skal på og det blir nok veldig artig.

Anonymkode: 663da...a97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg har ME så jeg greier å gjøre ting kanskje 6 timer i måneden, det innebærer dusjing og handletur på butikken, så det blir ikke mye til overs for å være med venner eller ferie akuratt.

Anonymkode: 1569c...807

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber hele sommeren og tar ferie i utlandet tre uker i vinter.

Anonymkode: cf5b9...720

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig?
Det virker som om alle gleder seg til ferie, ut og reise, ligge på stranda, være sosial osv.

Jeg gleder meg ikke til ferie. Jeg skulle gjerne heller ha jobba som vanlig alle disse ukene, men jobben min er stengt, så er derfor umulig.

Jeg lever av sosialhjelp om sommeren, ellers i året er jeg i jobbtiltak gjennom nav. Og jeg trives så godt i jobben, og er så trygg på den. Om sommeren krever nav at jeg er i aktivitet for å få penger, og det er greit nok. Men jeg frykter for hva de kan sette meg til å gjøre. Jeg har ikke noe info om dette, og pga angst er det ikke alt jeg klarer.

Det er en grunn til at jeg gruer meg til sommeren.

Det andre er det sosiale presset om å finne på ting og være sosial. Jeg har hverken økonomi eller lyst til å være særlig sosial, eller lyst til å ut og reise.

Faktisk håper jeg bare de neste 8 ukene fyker av gårde, så jeg kan komme glad på den vanlige jobben min igjen..

Hva med dere?

Anonymkode: f0c6f...c56

Hei, jeg tror de som gleder seg er de som virkelig vil ha en pause fra jobb. Eller har endel planer lagt opp for sommeren. De som er uten planer/ikke har et så stort behov for fri, ettersom de kanskje ikke har allverdens å gjøre tror jeg gruer seg litt.

Så jeg antar at begge deler er vanlig, både å glede og grue seg.

Du har ikke en annen jobb du kan gå til i sommer da? Noe prosjekt du kan hjelpe til med e.l.?

Anonymkode: 89dbf...b81

AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg! Flott vær, reise, ut i naturen. 

Anonymkode: 6ed91...fdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gruer meg litt. Når høsten kommer og ferien er over er jeg helt utslitt. :P sånn er det med unger.

Anonymkode: a6585...eaf

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg tror de som gleder seg er de som virkelig vil ha en pause fra jobb. Eller har endel planer lagt opp for sommeren. De som er uten planer/ikke har et så stort behov for fri, ettersom de kanskje ikke har allverdens å gjøre tror jeg gruer seg litt.

Så jeg antar at begge deler er vanlig, både å glede og grue seg.

Du har ikke en annen jobb du kan gå til i sommer da? Noe prosjekt du kan hjelpe til med e.l.?

Anonymkode: 89dbf...b81

Det er mer akkurat DEN jobben jeg lengter etter. Ikke hvilken som helst annen. Jeg vil heller slappe av, enn å ha møteplikt på nav og unødvendig kursing..

Ikke fordi jeg er lat, men fordi jeg har hatt en tung vår og bare ekstremt sliten og lei. Men min normale jobb gir meg mer energi enn å bare slappe av og ha ferie. Men uønsket aktivitet fører til angst og nervøsitet, og jeg orker ikke det.

Anonymkode: 7e965...f16

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gleder meg, men så hater jeg jobben og føler overhodet ikke noe press om å være sosial. Jeg stenger meg inne hele sommerferien, går bare ut om jeg må på butikken og kjøpe iskrem.

Anonymkode: 3099b...8a6

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg gruer meg litt, og det er flaut å innrømme. Har et barn på 5 som krever MYE, og en syk mann som er begrenset i forhold til aktiviteter osv. Om jeg ikke vekker barnet kl 7 så holdes det gående til 23-00. Det må skje noe hele tiden. Jeg elsker hverdagen og faste rutiner. 

Anonymkode: ddd68...b8d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke ferie før i september. Det blir en slitsom sommer.

Anonymkode: 634a0...34d

AnonymBruker
Skrevet
På 19.6.2017 den 21.02, AnonymBruker skrev:

Jeg gruer meg også. To uker i campingvogn med barn og stebarn, kjenner at jeg kveles allerede. Snille unger, men jeg hater å ha folk så tett på meg... Sove på samme rom som tenåringer liksom.

Anonymkode: 53c47...ccc

Å herregud, ja det høres faktisk grusomt ut! Du er den eneste som har min sympati så langt...

Anonymkode: abca6...c59

AnonymBruker
Skrevet

Tar denne anonym 

Du er garantert ikke alene om å føle det sånn. Jeg har en diagnose som gjør at jeg alltid har blitt sett på som den rare jenta. Passer liksom ikke inn noen plass og har få venner. Jeg går av med ferie til mandag og har ferie i 2 uker. Skulle egentlig ha 3 uker, men fikk karret meg ned til 2. Liker best å være på jobb. Da har jeg hvert fall noe å gjøre. I ferien annet jeg ikke hva jeg skal. Blir vel å styrte litt i hagen, kanskje ta med en tur ned til byen hvis det er sol, dra på stranda og litt sånn. 

På sommeren skal man jo ha masse planer og være sosial, men jeg bare sier som det er når de på jobb spør meg om hva jeg har gjort i ferien. Orker ikke å dikte opp ting og late som jeg har vært super sosial liksom.

Anonymkode: 8905d...81a

AnonymBruker
Skrevet

1,5 uke til ferie og jeg gleder meg som en unge! Har jobba meg i hjel siste måneden og trenger virkelig en pause. Har ingen planer så langt, men håper jeg og samboeren kan finne en tur og komme oss litt bort. Så blir det litt ordning med hus og hage og forberede oss til fødsel. Tror ikke det blir et voldsomt press på å være sosial, men litt mer enn ellers i året siden venninner kommer hjem. 

Anonymkode: 39320...921

AnonymBruker
Skrevet

Sommeren er som alle andre dager og tider. Er for syk til å reise noe sted eller gjøre noe spesielt uansett hvilken årstid det er. Så verken gruer eller gleder meg, dagene går som de går

Anonymkode: 02ac0...101

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...